koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  8 lat temu

Człowiek z kamerą filmową

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 269 054 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 1 lipca 2011, piątek
    » 21:00
  • 1 lipca 2011, piątek
    » 21:00
  • 30 listopada 2011, środa
    » 15:30, 19:05, 21:10
  • 29 listopada 2011, wtorek
    » 14:15, 17:50, 19:40
  • 28 listopada 2011, poniedziałek
    » 12:05, 13:55, 15:50, 19:15
  • 27 listopada 2011, niedziela
    » 12:15, 14:15, 17:50, 19:40
  • 26 listopada 2011, sobota
    » 12:15, 14:10, 17:40, 19:40, 21:30
  • 25 listopada 2011, piątek
    » 12:05, 13:55, 17:45, 21:20

Do filmu Dżigi Wiertowa

zagra Marcin Dymiter

Człowiek z kamerą filmową to niemy film z 1929 roku nakręcony przez urodzonego w Białymstoku reżysera Dżigę Wiertowa zaliczanego do radzieckiej awangardy. Nietypowa konwencja realizacji filmu - montaż, zdjęcia oraz kompozycja bardziej zbliża go do formuły dzisiejszych teledysków niż typowego filmu tamtych czasów. Dokument ukazuje pracę zespołu filmowego kręcącego film o zwykłym dniu w Moskwie lat trzydziestych. W filmie zobaczymy wszystko to, co dzieje się w wielkim mieście: wizytę u fryzjera, ćwiczenia na siłowni, narodziny dziecka, mycie zębów, jeżdżące tramwaje, wypoczynek nad rzeką, imprezę w barze itp. Każdej scenie towarzyszy odważny operator kamery kładący się na torach, biegający po dachach, wskakujący z kamera do tramwaju czy auta.

Jednak Wiertow nie tylko rejestrował ówczesną rzeczywistość. Przetwarzał ją także przy użyciu czarodziejskiego oka kamery. W swoim manifeście z 1923 roku ogłaszał: Jestem okiem kamery, jestem okiem mechanicznym, jestem maszyną, pokazuję Wam świat tak jak go widzę. Sposób widzenia świata przez Wiertowa mimo upływu czasu nie pokrywa się patyną. Wielu współczesnych reżyserów mogłoby pozazdrościć mu warsztatu czy koncepcji ujęć, tym bardziej, że dysponował on bardzo ograniczonymi środkami.

Wstęp wolny

zmodyfikowano  8 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ