koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

Fotoobrazy Gest plastyczny w fotografii

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 27 287 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 9 maja 2006, wtorek
    do: 2 lipca 2006, niedziela

Wystawa zbiorowa fotografii

wystawa zbiorowa:

  • Wojciecha Bruszewskiego
  • Zbigniewa Dłubaka
  • Andrzeja Golca
  • Karola Hillera
  • Michała Kokota
  • Jerzego Lewczyńskiego
  • Antoniego Mikołajczyka
  • Andrzeja Pawłowskiego
  • Marka Piaseckiego
  • Józefa Robakowskiego
  • Zygmunta Rytki
  • Andrzeja Różyckiego
  • Bronisława Schlabsa
  • Wacława Szpakowskiego
  • Stefana Themersona
  • Jerzego Wardaka
  • Wiesława Wojczulanisa
  • Stefana Wojneckiego
  • Jerzego Wrońskiego

Józef Robakowski, kurator tej wyjątkowej ekspozycji, pisze we wstępie do katalogu: 'Wystawą tą potwierdzam intuicję Urszuli Czartoryskiej z jej książki Przygody plastyczne fotografii mając już dzisiaj pewność, że taka opcja artystyczna istnieje i ma szanse rozwoju w przyszłości.

Ta wybitna specjalistka materii fotografii zasygnalizowała ten problem jako istotny już w 1965 roku, opierając się na doświadczeniach twórczych mistrzów klasy międzynarodowej, ale też Polaków z powodzeniem uprawiających ten gatunek. Jej wyjątkowe jak na tamten czas wydawnictwo pomieszcza m.in. omówienia twórczości Karola Hillera, Franciszki i Stefana Themersonów, Bronisława Schlabsa, Zdzisława Beksińskiego, Fortunaty Obrąbalskiej, Marka Piaseckiego czy wreszcie Zbigniewa Dłubaka. Tym kluczem, jeszcze z lat 60. – za moją już sugestią – kształtowany jest od trzech lat obecny zbiór fotoobrazów braci Dariusza i Krzysztofa Bieńkowskich z Łodzi.

Po pierwszej prezentacji kolekcji podczas 4.Biennale Fotografii w obszernych salach Starego Browaru, opinie zwiedzających były jednoznaczne – ten unikatowy zestaw był rewelacją poznańskiej imprezy.

Obecnie, po jego rozszerzeniu o prace pięciu artystów związanych niegdyś z toruńską wyjątkowo kreatywną grupą Zero-61 oraz o fotogramy Jerzego Wrońskiego, Wacława Szpakowskiego, Jadwigi Sawickiej, Barbary Konopoki, Mikołaja Smoczyńskiego i Andrzeja Golca, wystawa w łódzkim Muzeum Sztuki ma szansę uzmysłowić nam wszystkim istotną wartość polskiej sztuki fotograficznej wywodzącej się z tzw. nurtu “fotografii interpretacyjnej', która swe apogeum osiągnęła na przełomie lat 60. i 70, a obecnie z wielkim powodzeniem rozwija się w fotoobrazach m.in. Zofii Kulik, Jarosława Bartołowicza, Katarzyny Kozyry i Artura Żmijewskiego'.

Wystawa należy do programu towarzyszącemu Piątemu Międzynarodowemu Festiwalowi Fotografii w Łodzi.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ