koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu

Kurt Weill, czyli o marzeń niespełnieniu

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 25 807 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 28 stycznia 2007, niedziela
    » 17:00

Bożena Zawiślak-Dolny

na scenie Teatru Muzycznego zaprezentuje się Państwu wybitna śpiewaczka Bożena Zawiślak-Dolny, w recitalu pt. Kurt Weill, czyli o marzeń spełnieniu.

Bożena Zawiślak-Dolny powszechnie uznana za najlepszą polską odtwórczynię partii tytułowej Carmen w operze Bizeta. Postać tę kreowała w teatrach operowych Krakowa, Bytomia, Łodzi, Gdańska, Szczecina i Warszawy. W 1995 roku jej rola Carmen w Operze Bałtyckiej uznana została za najlepszą kreację roku i nagrodzona nagrodą Wojewody Gdańskiego.

Na szczęście, partia Carmen nie przysłoniła artystce całego operowego świata. Pozwoliło to polskiej i zagranicznej publiczności na poznanie znakomitych kreacji Bożeny Zawiślak-Dolny w operach Rossiniego (Kopciuszek, Cyrulik Sewilski, Semiramida) i Verdiego (Bal maskowy, Trubadur, Nabucco, Rigoletto, Aida). Jest śpiewaczką wszechstronną, z powodzeniem śpiewa również w operetce i musicalu. Nieobcy jest jej również repertuar oratoryjno-kantatowy (Stabat Mater Pergolesiego i Szymanowskiego, Requiem Verdiego i Dworzaka, VIII Symfonia Mahlera, Czarodziejska miłość de Falli). Ogromny sukces przyniosło artystce wykonanie songów Kurta Weilla, w spektaklu w reżyserii Józefa Opalskiego.

O sukcesie recitalu Bożeny Zawiślak-Dolny pisali recenzenci. Oto kilka fragmentów, oddających kunszt i artyzm wokalistki:

'*Od początku zresztą nikt nie ma wątpliwości, że naprawdę liczy się tu tylko gwiazda - pierwszej wielkości! - Bożena Zawiślak-Dolny.

Wykonawczyni songów Weilla, pulsujących zmysłowością - choć mówią one również wiele gorzkich prawd o kondycji współczesnego człowieka i naszej epoki - okazała się interpretatorką idealną. Toteż nie dziwię się warszawskim widzom, którzy nie chcieli artystki puścić ze sceny i wymuszali kolejne bisy.

Oddając sprawiedliwość kunsztowi wokalnemu artystki, nie sposób pominąć milczeniem jej sposobu zachowania na scenie. Na naturalną ekspresję wokalną wykonawczyni nakłada się dobre aktorstwo.*'

Rzeczpospolita: Artystyczna przygoda, Janusz R. Kowalczyk

'*W nastrój odświętny wprawił mnie w teatrze wieczór…, w którym Bożena Zawiślak-Dolny brawurowo śpiewa songi Brechta i innych autorów do muzyki Kurta Weilla.

Postanowiłem jak markietanka wędrować za tą trupą...*'

Polityka: To pociąg Ewangelii mknie..., Daniel Passent

*Opalski w Bożenie Zawiślak-Dolny znalazł idealną odtwórczynię. Znakomicie czuje się ona i w drapieżnych, liryczno-poetyckich songach o kabaretowej proweniencji, jak i w tych łatwo wpadających w ucho, musicalowo- operetkowych. Artystka wykazuje nie tylko kunszt wokalny, ale i aktorski, będąc - gdy każe piosenka - równie prawdziwa jako perwersyjnie wulgarna dziwka, jak i potrzebująca czułości delikatna kobieta.*

Rzeczpospolita: Gwiazda i Weill, Ewa Zielińska

Bilety: 30 zł

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ