koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  7 lat temu

Spartakus

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 53 280 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 8 października 2017, niedziela
    » 17:00
  • 7 października 2017, sobota
    » 18:30
  • 20 czerwca 2017, wtorek
    » 18:30
  • 18 czerwca 2017, niedziela
    » 19:00
  • 17 czerwca 2017, sobota
    » 19:00

Balet w trzech częściach

  • Libretto - Nikołaj Wołkow
  • Opracowanie libretta - Emil Wesołowski
  • Prapremiera - Leningrad, 27 XII 1956, Teatr im. Kirowa
  • Premiera polska - Teatr Wielki w Warszawie, 28 XI 1968
  • Premiera tej produkcji - 17 XI 2005
  • Choreografia - Emil Wesołowski
  • Dyrygent - Paweł Przytocki
  • Dekoracje - Boris F. Kudlička
  • Kostiumy - Magdalena Tesławska
  • Reżyseria świateł - Olaf Winter

Obsada:

  • Iwan Kozłow (Spartakus)
  • Dominika Krysztoforska (Frygia)
  • Siergiej Basałajew (Krassus)
  • Marta Fiedler (Egina)
  • Wojciech Ślęzak (Harmodius)
  • Walerij Mazepczyk (Batiatus)
  • Jacek Tyski (Niewolnik grecki)

Balet i Orkiestra Teatru Wielkiego – Opery Narodowej

Balet rozpoczyna scena powrotu rzymskich legionów po zwycięskiej kampanii. Wśród jeńców widzimy Spartakusa i jego żonę. Dla choreografa Emila Wesołowskiego rzymscy żołnierze są jednak równie wyczerpani jak jeńcy.

Główną ideą baletu Arama Chaczaturiana była walka o wolność. 'Spartakus - pisał kompozytor - był pomyślany jako monumentalna opowieść o potężnej lawinie, o powstaniu niewolników w obronie wolności człowieka". Przecież rzymski niewolnik Spartakus w latach 74-71 p.n.e. stanął na czele największego starożytnego powstania. Ale dziś, kiedy nie ma prawdziwych zwycięzców, kiedy wojna toczy się bez ostrzeżenia, bez wyznaczania miejsca i niemal cały czas, historii Spartakusa nie można opowiedzieć tak, jak została napisana. Dziś każda ze stron konfliktu wydaje się równie przegrana. Czym jest więc wolność, o którą walczył Spartakus?

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ