koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

POMARZYĆ – DOBRA RZECZ

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 54 445 wyświetleń od 13 stycznia 2007
  • 18 marca 2007, niedziela
    » 17:00
  • 14 lutego 2007, środa
    » 18:30

koncert galowy

  • inscenizacja i reżyseria: ROBERT SKOLMOWSKI
  • scenografia: ANNA BOBROWSKA-EKIERT
  • choreografia: IWONA RUNOWSKA

wystąpią: soliści, chór, balet, orkiestra Teatru Muzycznego w Łodzi

Teatr Muzyczny w Łodzi zainaugurował sezon artystyczny 2006/2007 koncertem galowym. Nowi dyrektorzy sceny – Grażyna Posmykiewicz i Zbigniew Macias – chcieli przypomnieć publiczności, jakie przedstawienia łódzki Teatr Muzyczny ma w repertuarze, a także przedstawić zamierzenia artystyczne. Koncert tak bardzo spodobał się widzom, że postanowiono włączyć go do repertuaru teatru.

W programie koncertu jest wiele utworów, które z pewnością umilą ten jedyny w swoim rodzaju wieczór dla zakochanych. W programie koncertu znajdą się najsłynniejsze i największe dzieła światowej literatury musicalowej i operetkowej. Na pierwszą część wieczoru złożą się fragmenty przedstawień, które można obecnie obejrzeć na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi:

  • Skrzypka na dachu Bocka
  • Człowieka z La Manchy Leigha
  • Księżniczki czardasza Kálmána
  • Wesołej wdówki Lehára
  • Orfeusza w piekle Offenbacha
  • Zemsty nietoperza i Barona cygańskiego Straussa II.

W drugiej części koncertu znajdą się fragmenty:

  • My Fair Lady Loewego
  • Kabaretu Kandera
  • West Side Story Bernsteina
  • Nędzników Schönberga
  • Evity
  • Upiora w operze i Jesus Christ Superstar Webbera.

Część z tych musicali Teatr Muzyczny w Łodzi zamierza wystawić w najbliższych latach.

Kierownictwo muzyczne koncertu objął Tadeusz Kozłowski, wybitny dyrygent i wieloletni dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego w Łodzi. Dla tej sceny przygotował blisko 40 premier, w tym prapremiery polskie: opery Glassa Echnaton, opery Poulenca Dialogi karmelitanek, baletu Chaczaturiana Gajane, musicalu Kandera Zorba i musicalu Bernsteina Kandyd. Partneruje mu Łukasz Wojakowski, dyrygent i animator kultury, który współpracował już z łódzkim Teatrem Muzycznym: był kierownikiem muzycznym wznowienia musicalu Leigha Człowiek z La Manchy.

Koncert zainscenizował Robert Skolmowski, reżyser specjalizujący się w realizacji przedstawień muzycznych. Artysta zadebiutował w roku 1987, reżyserując w Operze Śląskiej w Bytomiu Rigoletta Verdiego. Od tego czasu przygotował kilkadziesiąt przedstawień teatralnych i programów telewizyjnych, w tym ponad 50 spektakli operowych.

Robert Skolmowski realizował przedstawienia dla: Opery Wrocławskiej, Teatru Wielkiego w Łodzi, Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, Opery Śląskiej w Bytomiu, Opery Nova w Bydgoszczy, Teatru Muzycznego we Wrocławiu, Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni, Akademii Muzycznej w Poznaniu, Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy.

Dla wielotysięcznej widowni przygotował kilka gigantycznych widowisk teatralnych, między innymi Straszny dwór, Trubadura i Carmen w Hali Ludowej we Wrocławiu.

Scenografię przygotowała związana od wielu lat z łódzkim Teatrem Muzycznym Anna Bobrowska-Ekiert, autorka ponad 100 projektów dekoracji i kostiumów do przedstawień operetkowych, operowych, dramatycznych, które realizowała w teatrach: Łodzi, Poznania, Zielonej Góry, Szczecina, Koszalina, Słupska i Lublina.

Choreografię ułożyła Iwona Runowska, współpracująca na co dzień z warszawskim Teatrem Muzycznym „Roma” (między innymi brała udział w przygotowaniu w tym teatrze premier musicali Grease Jacobsa i Caseya oraz Kotów Webbera). Początkowo była tancerką Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, ale później zajęła się tworzeniem choreografii i układaniem ruchu scenicznego do przedstawień zarówno muzycznych, jak i dramatycznych. Współpracowała między innymi z: Teatrem Studio Buffo w Warszawie, Teatrem Narodowym w Warszawie, Teatrem Dramatycznym miasta stołecznego Warszawy, Gliwickim Teatrem Muzycznym. Obecnie układa choreografię do musicalu dla dzieci Akademia Pana Kleksa według Brzechwy, którego prapremiera odbędzie się w warszawskim Teatrze Muzycznym „Roma”.

bilety:

30zł, 25zł, 20zł

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ