koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  12 lat temu

CINDERELLA KOPCIUSZEK

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 31 726 wyświetleń od 4 maja 2007
  • 12 maja 2007, sobota
    » 19:00

Balet do muzyki Gioacchino Rossiniego

premiera: 12 maja 2007, godz. 19

choreografia i inscenizacja: Giorgio Madia

dekoracje i kostiumy: Cordelia Matthes

współpraca scenograficzna: Brigid Komfel

realizacja światła: Jerzy Stachowiak

Oryginalne widowisko baletowe z librettem opracowanym przez Giorgio Madię będzie premierą inaugurującą XIX Łódzkie Spotkania Baletowe. Oparte na powszechnie znanej bajce libretto zostało przez Madię przeniesione w lata 50-te, i z pewnością nie będzie dosłowną opowieścią o kopciuszku, który został królewną. Znany w Łodzi ze znakomitej realizacji „Śpiącej królewny” Czajkowskiego (nagrodzonej „Złotą Maską” ) - wybitny choreograf i reżyser Giorgio Madia należy do grupy tych inscenizatorów, którzy tradycję teatralną przenoszą w uniwersalny wymiar, nadając treściom zawartym w libretcie nowy sens i znaczenie, różnorodność interpretacji i niepospolitą plastykę. Sam język choreograficzny i inscenizacyjny Madii jest niezwykle oryginalny i indywidualny; z jednej strony daje możliwość technicznych popisów tancerzy, z drugiej – jest dla widza atrakcyjny i zrozumiały. „Kopciuszek” w takiej wersji interpretacyjnej i estetycznej to baśń dla widza w każdym wieku.

GIORGIO MADIA - CHOREOGRAF SPEKTAKLU.
Choreograf, tancerz, pedagog. Urodził się w Mediolanie i tam w 1984 roku ukończył szkołę baletową przy Teatro alla Scala, również na tej scenie odbył się jego debiut. Później kolejno był: solistą w Balecie XX Wieku Maurice'a Béjarta, solistą w Béjart Ballet Lausanne, solistą w Pennsylvania Ballet i Milwaukee Ballet. Podczas tournée po Europie, Azji, obu Amerykach i Australii występował w spektaklu zatytułowanym „Nurejew i przyjaciele”, gdzie tańczył między innymi w duecie z samym Rudolfem Nurejewem.

W latach 1990-1992 był solistą San Francisco Ballet, następnie: pierwszym tancerzem Pennsylvania Ballet, pierwszym tancerzem Aterbaletto i solistą Zurich Ballett. W roku 1997 zakończył karierę tancerza i został pedagogiem oraz baletmistrzem Baletto di Toscana. Później pełnił funkcje maître de ballet i asystenta choreografa w Berlin Ballett przy Komische Oper oraz dyrektora artystycznego baletu Teatru Wielkiego w Łodzi. Giorgio Madia zatańczył w ponad 90. baletach, współpracował z najznakomitszymi cho- reografami, takimi jak: Merce Cunnigham, Alicja Alonso, William Forsythe, Josef Russillo, Richard Tunner, Glen Tetley, David Bintley, Hans van Manen, Roland Petit. Prowadził także klasy mistrzowskie na uniwersytecie i w college'ach w Luizjanie i Kolorado i współpracował z Augsburg Theater Ballett, Portugal National Ballet, Spain National Ballet. Madia stworzył wiele choreografii dla różnych zespołów. Są wśród nich: „Wesoła wdówka” dla Opery w Zurychu, „Stück” dla Zuercher Ballett, „Per un bacio”, zaprezen-towana na Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym na Elbie, „Bolero”, „Umierający łabędź” oraz „Giuseppe” (autorskie fragmenty) dla Teatru Wielkiego w Łodzi. Jest także twórcą przedstawień (reżyseria i choreografia): „Księżniczka czardasza”, „Giuditta”, „Hrabina Marica” „Wesoła wdówka” i „Hrabia Luksemburg”. Z utworzonym przez siebie zespołem baletowym przy Volksoper w Wiedniu zrealizował z wielkim sukcesem dwa pełnospektaklowe balety: „Nudo” i „Alice”, w których w pełni ujawnił swój indywidualny styl choreograficzny, a z zespołem Volksoper w Wiedniu – swoje wersje operetek: „Boccacio”, „Noc w Wenecji”, „Wiedeńska krew”. W 2006 roku zrealizował w Teatrze Wielkim w Łodzi własną wersję choreograficzną „Śpiącej królewny”, wyróżnioną Złotą Maską - nagrodą krytyków. CORDELIA MATTHES – DEKORACJE I KOSTIUMY.

Swoje zainteresowania plastyczne Artystka rozwinęła zaraz po maturze w 1988 roku praktykami w pracowni scenograficznej Deutschen Staatsoper w Berlinie u profesora Wilfrieda Werza. W 1990 roku rozpoczęła studia scenografii i kostiumologii w Akademii Sztuk Pięknych w Berlinie i w Institut del Teatre w Barcelonie. Dyplom z wyróżnieniem uzyskała w 1997 roku, a następnie odbyła staż mistrzowski w berlińskiej Akademii Sztuk Pięknych. W latach 1992 – 1999 Cordelia Matthes była asystentką takich scenografów, jak m.in.: Robert Wilson, Volker Pfüller, Peter Schubert w Staatsoper w Berlinie, Volksoper w Wiedniu i Teatro Comunale we Florencji. Swoje prace realizowała także w teatrach w: Augsburgu, Lubece, Kassel i Bielefeld, a wśród wykonanych scenografii najważniejsze to: Wesele Figara Mozarta (Augsburg), Giannci Schicchi Pucciniego (Wiedeń), Gasparone Millöckera (Freiburg), Fidelio Beethovena (Hildesheim), Rigoletto Verdiego (Oldenburg), Simon Boccanegra Verdiego (Berlin), Włoszka w Algierze Rossiniego (Kassel) i Joanna d'Arc na stosie Honeggera (Kassel). Z Giorgio Madią zrealizowała w Volksoper w Wiedniu Alice z muzyką Nino Roty i w Kammeroper w Wiedniu – Fats Waller.

TAŃCZĄ: CINDERELLA

  • MONIKA MACIEJEWSKA
  • JULIA SADOWSKA
  • PAULINA SAŁEK

KSIĄŻĘ

  • GINTAUTAS POTOCKAS
  • PIOTR RATAJEWSKI
  • SEBASTIAN ŚWIERCZYŃSKI

SIOSTRA I

  • ALEXANDRE MEDVEDEV
  • KRZYSZTOF PABJAŃCZYK
  • AGATA JANKOWSKA-DOBROWOLSKA

SIOSTRA II

  • JERZY GĘSIKOWSKI
  • KAMIL CHMIELECKI
  • KAROLINA SASIN-BARYLSKA

MACOCHA

  • MARIUSZ CABAN
  • TOMASZ JAGODZIŃSKI
  • ADAM GRABARCZYK

WRÓŻKA

  • AGATA JANKOWSKA-DOBROWOLSKA
  • KAROLINA SASIN-BARYLSKA
  • BEATA BROŻEK

LOKAJE

  • JAN ŁUKASIEWICZ
  • KRZYSZTOF PABJAŃCZYK
  • WOJCIECH DOMAGAŁA
  • SEBASTIAN ŚWIERCZYŃSKI
zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ