koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

Gdy muzyka była młodsza

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 894 wyświetleń od 30 stycznia 2008

Łódź » ul. Zielona 13(wejście od Wólczańskiej) » NA MAPIE

  • 11 lutego 2008, poniedziałek
    » 19:30

Piotr z Grudziądza - pobożność i radości intelektu w polifonii późnego średniowiecza

W ramach cyklu „Gdy muzyka była młodsza”, zapraszamy na koncert zespołu Ars Cantus, zatytułowany „Piotr z Grudziądza – pobożność i radości intelektu w polifonii późnego średniowiecza”. Koncert odbędzie się w klasztorze dominikanów w Łodzi przy ul. Zielonej 13 (wejście od Wólczańskiej), 11 lutego 2008 o godz. 19.30. Wstęp wolny.

Zespół Ars Cantus powstał w roku 2000 jako grupa wokalna związana z Wrocławskimi Kameralistami. Pracuje pod kierownictwem artystycznym Tomasza Dobrzańskiego. Ars Cantus wykonuje muzykę dawnych epok od średniowiecza do wczesnego baroku.

Skład na 11.02: Monika Wieczorkowska – śpiew Maciej Gocman – śpiew Piotr Karpeta – śpiew Tomasz Dobrzański – mandora, flet prosty, szałamaja Marek Nahajowski – flet prosty, szałamaja Ewa Prawucka – pozytyw

Program koncertu:

Preconia etroclita Panis ecce/Panis ewus/Pange exul/Tantum ergo Presidiorum erogatrix Plaude, euge theotokos Psalteriis et tympanis Kyrie fons bonitatis Predulcis eurus turbinis Prodigiis eximiis Probleumata enigmatum Presulis eminenciam totam Psallamus effundibus Prefulcitam expolitam Preconia etroclita Probitate eminentem/Poditando exarare Presulem efebeatum Preconia etroclita

Ars Cantus wykonuje muzykę dawnych epok od średniowiecza, (pieśni średniowieczne z rękopisu Carmina Burana, dramaty liturgiczne Ludi Sancti Nicolai) do wczesnego baroku („Salomone Rossi – muzyka dworu i synagogi”). Istotną część repertuaru Ars Cantus stanowią muzyczne zabytki Dolnego Śląska sięgające XIV wieku, często prezentowane słuchaczom po raz pierwszy od stuleci („Uczta na Ratuszu” – utwory z wrocławskich i śląskich druków muzycznych z wieków XVI i XVII, „Serena mente jubilo” – utwory z XIV i XV-wiecznych rękopisów z Wrocławia, Żagania i Zielonej Góry). Zespół Ars Cantus wystąpił na Festiwalu Flandryjskim w Alden Biesen w Belgii, na koncertach Międzynarodowej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie, na Festiwalu „Pieśń Naszych Korzeni” w Jarosławiu, na Festiwalach Polskiego Towarzystwa Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie i w Krakowie, festiwalu Musica Memorabilis w Poznaniu, Międzynarodowym Festiwalu Wratislavia Cantans, Festiwalu Maj z Muzyką Dawną oraz Forum Musicum we Wrocławiu, na Festival delle Nazioni we Włoszech, Festiwalu Tańców Dworskich w Krakowie, na koncertach w Niemczech, Czechach, na Słowacji i w Austrii. W grudniu 2004 koncert zespołu Ars Cantus był transmitowany ze Studia S1 do krajów Europejskiej Unii Radiowej. W roku 2001 na XI Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie za wykonanie średniowiecznych pieśni ze zbioru „Carmina Burana” zespół Ars Cantus został uhonorowany nagrodą im. Zofii Rayzacherowej za „największą indywidualność artystyczną w dziedzinie muzyki dawnej”. W roku 2003 ukazała się wydana przez CD Accord płyta „Musica Rediviva z wrocławskich druków muzycznych XVI i XVII wieku”, która otrzymała entuzjastyczne recenzje i została uhonorowana Wrocławską Nagrodą Muzyczną roku 2003 i otrzymała nominację do nagrody „Fryderyk” 2003. W roku 2005 ukazała się nagrana dla wytwórni DUX płyta „Musica Figurata we Wrocławiu i na Śląsku w wiekach XIV i XV”. Płyta ta została również nominowana do „Fryderyka”. W roku 2006 w serii „Perły muzyki polskiej” wydawnictwa Bearton ukazała się płyta SACD „Musica Divina z rękopisu biblioteki Krasińskich” z utworami Mikołaja z Radomia, Mikołaj z Ostroroga, Johannesa Ciconii i Etienne Grossina. W lutym 2007 płyta została nominowana do nagrody Fryderyk’ 2006

Tomasz Dobrzański Ukończył wrocławską Akademię Muzyczną w klasie klarnetu prof. Mieczysława Stachury. Flet prosty studiował u Gabriela Garrido w Centrum Muzyki Dawnej przy Conservatoire Populaire w Genewie oraz u Michela Pigueta w Bazylei (Schola Cantorum Basiliensis), gdzie studiował także klarnet historyczny pod kierunkiem Pierre-André Taillarda. Umiejętności doskonalił na licznych kursach interpretacji w Polsce i za granicą. Jako członek wielu formacji muzyki dawnej gra również na renesansowych instrumentach stroikowych oraz mandorze. Występuje jako solista, opracowuje muzycznie spektakle taneczne i teatralne. Prowadzi klasę fletu prostego we wrocławskiej Akademii Muzycznej oraz w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia we Wrocławiu. Działa jako popularyzator muzyki dawnej prowadząc zajęcia i wykłady na kursach interpretacji. Zajmuje się również kopiowaniem i rekonstrukcją dawnych instrumentów muzycznych.

Wyłącznym sponsorem koncertu jest Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna.

Kontakt: Tomasz Dobrzański, kierownik zespołu Ars Cantus tel. 0608 42 50 59, Marcin Bornus-Szczyciński, szef artystyczny cyklu „Gdy muzyka była młodsza” tel. 022 756 55 91.

bilety:

wstęp wolny

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ