koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

Wyzwolenie

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 29 846 wyświetleń od 30 kwietnia 2008
  • 17 października 2008, piątek
    » 18:00
  • 16 października 2008, czwartek
    » 10:00, 19:00
  • 15 października 2008, środa
    » 19:00
  • 29 maja 2008, czwartek
    » 19:00
  • 28 maja 2008, środa
    » 19:00
  • 27 maja 2008, wtorek
    » 19:00

Stanisław Wyspiański

Reżyser: Waldemar Zawodziński

Realizatorzy:

Scenografia i adaptacja; Waldemar Zawodziński

Opracowanie muzyczne; Rafał Kowalczyk

Reżyseria światła; Krzysztof Sendke

Asystent reżysera; Alicja Ćwiklińska

Kostiumy; Izabela Stronias

Ruch sceniczny; Roman Komassa

Współpraca scenograficzna; Grzegorz Nowak, Ryszard Warcholiński

Występują:

Muza - Urszula Gryczewska - Staszczak

Reżyser- Piotr Krukowski

Stary Aktor - Aleksander Bednarz

Wróżka- Zofia Uzelac

Ojciec- Stanisław Kwaśniak

Montażysta/ Robotnik- Jan Hencz

Widmo Ojca - Kazimierz Knoll

Konrad - Maska:

Krzysztof Wach, Romuald Krężel, Dobromir Dymecki, Witold Łuczyński, Piotr Trojan, Hubert Jarczak, Maciej Pesta, Wojciech Stolorz, Krzysztof Nowiński, Marcin Korcz i inni

Premiera 23 grudnia 2007 na Dużej Scenie.

Kolejny po Weselu rozrachunek Wyspiańskiego ze współczesną Polską. Prapremiera dramatu odbyła się w 1903 roku w Krakowie. Autor nadał sztuce nowatorską formę teatru w teatrze z eksponowaniem nagiej sceny. Imię i postać bohatera, Konrada, wywiódł z Mickiewiczowskich Dziadów. Wyzwolenie podejmowało problematykę współczesności i szukało drogi wyzwolenia narodu, czyniło też poezję moralnie odpowiedzialną za stan świadomości narodowej. Było zarazem wielką polemiką z wywodzącym się z romantyzmu mitem odrodzenia Polski przez ofiarę i cierpienie. Akt II dramatu wypełnia wielka dyskusja - walka na myśli Konrada z Maskami, które kolejno atakują świadomość bohatera, wiodącego z nimi ostry spór o ideę przyszłej Polski. Pod maską Konrada autor skrywa w pewnym stopniu i siebie samego, jego ustami przekazuje własne rozmyślania, rozterki i wzruszenia. Jest więc Wyzwolenie zarazem dramatem na wskroś osobistym, dramatem artysty, który chcąc sięgnąć po przywództwo duchowe, czuje jednak swoją bezradność.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ