koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TP Repertuar 11.2024ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGKLIMT wystawa WrocławCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Cantores wiolonczela
zmodyfikowano  12 lat temu

Arek Sylwestrowicz

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 002 wyświetleń od 19 czerwca 2008
  • od: 21 czerwca 2008, sobota
    do: 31 sierpnia 2008, niedziela

Wernisaż: 21 czerwca 2008, godz. 19:00

Zaczynam znowu od rzeczy najprostszych

Henryk Stażewski

Arek Sylwestrowicz prezentował w ostatnich latach swoje obrazy kilkakrotnie w Łodzi - zarówno w Galerii Wschodniej, jak i Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego, a także na ostatnim Biennale Sztuki. Jednocześnie wraz z obrazami Koji Kamoji współtworzył jedną z przestrzeni stałej galerii kolekcji Muzeum Sztuki.

Jednak zasadniczym początkiem artystycznej biografii Sylwestrowicza jest na pewno wystawa sprzed lat wspólnie z dziełami Henryka Stażewskiego w BWA w Sopocie, dla której Paweł Mykietyn skomponował muzykę. I wiele wątków i cech tamtej całości będzie powracać w kolejnych latach twórczości. Można to sprawdzić teraz, gdy wystawa Sylwestrowicza spina dwa miejsca Galerię Olimpus i Galerię Wschodnią. Pozostając dalej przy zasadzie obrazu monochromatycznego, niespodziewanie mamy do czynienia z żywym pigmentem.

Powierzchnie zdecydowanie jednoznacznych kolorów nagle stają się płynne, powstaje pękniecie, widać czegoś ubyło i tworzy się nagle kompozycja. Zasada monochromu wyjątkowo jest tutaj bez zasad.

A potem od nowa przesypująca się porcja nie utrwalonego pigmentu i jest już inny obraz. Zależy jak wszystko samo się ułoży.

Natomiast cykl Oś złożony z obrazów o fluorescencyjnych kolorach został przełożony na konkretne dźwięki. Dzięki stworzeniu specjalnego algorytmu mogła powstać muzyka związana kolejno z każdym obrazem. Świat wizualny i akustyczny przedstawiony wspólnie na wystawie, wpisuje każdą zmianę powierzchni dzieła, faktury malarstwa w inne nowe brzmienie przestrzeni.

Maria Morzuch

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ