koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

Drugi pokój

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 60 546 wyświetleń od 18 września 2008
  • 21 września 2008, niedziela
    » 20:00

Gry (w) Pana Cogito

Tym razem w ramach Manewrów Patriotycznych zapraszamy na pokaz przedpremierowy spektaklu "Drugi pokój" na podstawie dramatu Zbigniewa Herberta w reż. Pawła Passiniego oraz I fazy pracy nad spektaklem "Gry (w) Pana Cogito" w reż. Tomasza Rodowicza.

Projekt "Drugi pokój" na podstawie dramatu Zbigniewa Herberta jest próbą zrozumienia i zdefiniowania dla potrzeb sceny współczesnego języka.

Poprzez wyeksponowanie miałkości i szczątkowości języka, jakim porozumiewają się ON i ONA Herbert dotyka problemu sięgającego istoty człowieczeństwa.

Jeden z największych erudytów polskiej poezji w swoim dramacie postępuje w sposób dla siebie nietypowy: konstruuje dialog ogołocony i zredukowany, a zarazem bliski współczesnej komunikacji. Zamiast ostrego jak lancet języka pojawia się seria zawieszonych w pustce, niedopowiedzianych, pourywanych zdań - z dzisiejszej perspektywy przywodzących na myśl język krótkich wiadomości tekstowych (sms-ów, chatu wraz z tzw. emoticonami czyli ikonami reprezentującymi stan ducha rozmówców).

"* Gry (w) Pana Cogito*" reż. Tomasz Rodowicz

Tematem, z którym chce zmierzyć się T. Rodowicz w spektaklu "Gry (w) Pana Cogito" jest samotność współczesnego człowieka próbującego rozpoznać i określić swoją tożsamość w zwierciadle starożytnych mitów, w konfrontacji z peerelowską rzeczywistością i rzeczywistością transformacji politycznej i historycznej.

Wybrane fragmenty poezji i dramatów Zbigniewa Herberta będą realizowane jako chóry greckiej tragedii a sam poeta ze swoimi dylematami i pytaniami o kondycję współczesnego człowieka będzie zwielokrotnioną lub ukrytą osobą dramatu. Słowo poety i związki między słowami mają być "na nowo" tworzone na scenie. Myśli i znaczenie mają wydobyć się z ciała i ruchu aktora, by zaistnieć realnie wobec widza.

bilety:

wstęp wolny

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ