koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
BANKSYCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści EuropyTpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Księżniczka na opak wywrócona

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 25 840 wyświetleń od 19 listopada 2008
  • 7 grudnia 2008, niedziela
    » 19:07
  • 6 grudnia 2008, sobota
    » 19:07
  • 4 grudnia 2008, czwartek
    » 19:07
  • 30 listopada 2008, niedziela
    » 19:07
  • 29 listopada 2008, sobota
    » 19:07

Pedro Calderon de la Barca

KSIĘŻNICZKA NA OPAK WYWRÓCONA

Spektakl dyplomowy studentow IV roku PWSFTviT w Łodzi.

Tłumaczenie: J.M. Rymkiewicz

Reżyseria: Iwo Vedral

Scenografia: Tomasz Brzeziński

Choreografia: Marta Szumieł

Światła: Michał Stajniak

Obsada:

Diana: Dagmara Banaczek

Roberto: Hubert Jarczak

Flora: Katarzyna Lenarcik

Książę Parmy: Romuald Krężel

Lizardo: Maciej Pesta

Fabio: Krzysztof Nowiński

Laura/Sylwia: Agnieszka Więdłocha

Gileta: Justyna Wasilewska

Perote: Piotr Trojan

Księżniczka na opak wywrocona Calderona to opowieść o patrzeniu i postrzeganiu. O iluzoryczności postrzegania i istnienia. O życiu snem.

Gileta, młoda mężatka, marzy o innym niż dotychczas życiu. Nosi w sobie tęsknotę do bycia księżniczką. Jak Alicja z Krainy Czarow przechodzi na drugą stronę lustra. Gileta postrzega siebie w pewien określony sposob do momentu kiedy ktoś inny zacznie w niej dostrzegać niewydobyte dotąd cechy, tęsknoty. Rzeczywistość miesza się ze snem, ale co jeśli sen miesza się z poprzednim lub następnym snem?

Gileta, Perote, Lisardo, Diana, Roberto, Flora - to kalejdoskop par, związkow, sposobow postrzegania, wizerunkow. Te pary przeglądają się w sobie nawzajem jak w lustrze, jakby nie były pewne kim są naprawdę. Gileta podobnie jak Agrado podąża za wizerunkiem, ktory ją pociąga. Jednak manipulowanie własnym ja jest nierozerwalne z tym jak to postrzegają i jak na to reagują inni.

Calderon przestrzega - gdy dochodzi do manipulacji rzeczywistością, następuje zmieszanie porządkow: rzeczywistości, snu, teatru, wizerunku. Życie snem jest niezwykle pociągającą teorią. Ale też niebezpieczną.

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ