koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - MAJ 2024 - nr 360AMKL 75 lat
zmodyfikowano  3 lata temu

XIX Festiwal Muzyki Romantycznej-Krzysztof Herdzin – Impressions On Paderewski-jazzowe interpretacje utworów Ignacego Jana Paderewskiego - recital fortepianowy

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 6 231 wyświetleń od 21 października 2021

Skierniewice » ul. Stefana Batorego 64 J » NA MAPIE

  • 11 listopada 2021, czwartek
    » 17:00

#

Bilety do nabycia w kasach Kinoteatru „Polonez” oraz poprzez system sprzedaży internetowej.
Karnety do nabycia wyłącznie w kasach Kinoteatru „Polonez”.

  1. Festiwal Muzyki Romantycznej wiernie realizuje ideę sprawiania przyjemności widzom i słuchaczom z obcowania z muzyką klasyczną, romantyczną. To wyjątkowe przedsięwzięcie kulturalne, realizowane w Skierniewicach stało się już bardzo rozpoznawalną marką. Festiwal cieszy się dużym zainteresowaniem melomanów i uznaniem w środowisku artystów. Przez lata gościliśmy na Festiwalu wybitnych muzyków, a i w tym roku na nasze zaproszenie odpowiedziały same znakomitości.

Krzysztof Herdzin – Impressions On Paderewski
jazzowe interpretacje utworów Ignacego Jana Paderewskiego - recital fortepianowy

Krzysztof Herdzin
Powiedzieć o Krzysztofie Herdzinie, że jest muzykiem wszechstronnym i tytanem pracy, to nic nie powiedzieć. Ten pianista, kompozytor, aranżer, dyrygent i producent muzyczny równie dobrze czuje się w żywiole jazzowym (grał w zespołach Jana Ptaszyna Wróblewskiego i Zbigniewa Namysłowskiego, sam jest band leaderem), popie (współpracował m.in. z Anną Marią Jopek, Marylą Rodowicz i Edytą Geppert), muzyce współczesnej (za co był wielokrotnie nominowany do Fryderyka), filmie i teatrze.
W utworach Paderewskiego usłyszał znakomity zaczyn do jazzowej reinterpretacji i śmiałych improwizacji. Zachowując wierność duchowi oryginałów – w tym słynnego Menueta G-dur – Herdzin nie tylko daje popis pianistycznej wirtuozerii, ale szuka dla kompozycji trzeciej drogi, pomiędzy szlachetną koturnowością muzyki poważnej, a żywiołowością i humorem właściwym jazzowi. Jaki jest Paderewski Herdzina? Na pewno uniwersalny, chwilami zawadiacki, grany z pasją, humorem i zaskakująco aktualny – tematy sprzed ponad stu lat okazały się wdzięcznym tworzywem do snucia wartkich opowieści z odniesieniami do współczesności.
Krzysztof Herdzin:Każde opracowanie na jazzowo muzyki klasycznej jest dla mnie wielkim wyzwaniem, ale i przyjemnością. Jako klasycznie wykształcony pianista, który przeszedł wszystkie szczeble muzycznej edukacji zakończonej dyplomem w bydgoskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Katarzyny Popowej-Zydroń, cały jestem stworzony z tej muzyki, z jej estetyki, frazowania, barw i nastrojów. Bardzo często i wręcz organicznie sięgam do tego fundamentu komponując muzykę współczesną, czy improwizując na jazzowo.Postać Ignacego Jana Paderewskiego i jego muzyka są mi doskonale znane od lat, ucieszyłem się więc niezmiernie otrzymując propozycję stworzenia projektu z dziełami tego wybitnego kompozytora i pianisty w oryginalnym, jazzowym ujęciu na fortepian solo. To moja ulubiona forma wypowiedzi i grając solowe recitale z jazzowymi utworami, czy własnymi „impresjami” na tematy Chopina, Komedy czy Stańki, poruszam się po nieograniczonym stylistycznie wszechświecie muzyki, sięgając bez zastanowienia do muzyki polifonicznej, romantycznej, dodekafonicznej, filmowej, jazzowej czy eksperymentalnej.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ