koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  6 lat temu

W PARZE Z MUZYKĄ KONCERT KAMERALNY

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 212 wyświetleń od 22 września 2018
  • 5 kwietnia 2019, piątek
    » 19:00

FaKe DuO:
Gaëlle Dohen / flet
Tomasz Żymła / klarnet basowy

PROGRAM:
CLAUDE DEBUSSY (1862-1918)
Syrinx na flet solo

BELA KOVACS (*1937)
Hommage a Debussy na klarnet solo

CHARLES KOECHLIN (1867-1950)
Sonatine Modale na flet i klarnet op. 155a

GUILLAUME CONNESSON (*1970)
Disco Toccata na klarnet i wiolonczelę

ANDRÉ JOLIVET (1905-1974)
Sonatine na flet i klarnet

ERIC TANGUY (*1968)
Musique pour Ming na flet i wiolonczelę

PIERRE GABAYE (1930-2000)
Sonatine na flet i fagot

Opracowanie utworów na flet i klarnet basowy:                 _
Gaëlle Dohen
FaKe DuO to dwoje obdarzonych artystyczną odwagą muzyków, którzy zdecydowali się, jak sami mówią, na dość niebezpieczną przygodę. Jej kierunek wyznaczają dwa instrumenty dęte drewniane – flet poprzeczny i klarnet basowy. Zważywszy na różnice w ich skali, rejestrach dźwięków oraz barwie, jest to zestawienie dość nietypowe, jeśli nie eksperymentalne.
O tym, co może wyniknąć z ich wspólnej gry, przekonamy się podczas koncertu, którego trzon tworzą kompozycje współczesnych twórców w opracowaniu na flet i klarnet basowy. W programie znalazły się: klasycyzująca _Sonatina Modale
(1936/1937) Charlesa Koechlina, energetyczna i motoryczna Disco Toccata (1994) Connessona, Sonatina (1962) André Joliveta, inspirowany tradycyjną muzyką chińską utwór Musique pour Ming Erica Tanguy’a oraz neoklasycystyczna, swobodna i humorystyczna w charakterze Sonatina (1962) Pierre’a Gabaye’a.
W wykonaniu muzyków duetu usłyszymy również utwory solowe: impresjonistyczny i poetycki Syrinx na flet (1912) Claude’a Debussy’ego oraz przywołujący nastrój jego muzyki Hommage a Debussy (1990) na klarnet Beli Kovacsa z pobrzmiewającymi echami Preludium z Popołudnia fauna.

zmodyfikowano  6 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ