koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  6 lat temu

KONCERT INAUGURUJĄCY SEZON ARTYSTYCZNY 2018/2019

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 6 268 wyświetleń od 22 września 2018
  • 28 września 2018, piątek
    » 19:00

Orkiestra Filharmonii Gorzowskiej
Jacek Kraszewski / dyrygent
Beata Bilińska / fortepian

PROGRAM:
ALEKSANDR BORODIN (1833-1887)
Tańce połowieckie z opery Kniaź Igor

SIERGIEJ RACHMANINOW (1873-1943)
Koncert fortepianowy nr 2 c-moll op. 18

PIOTR CZAJKOWSKI (1840-1893)
IV Symfonia f-moll op. 36

DO KOREKTY
Genialna muzyka, rosyjska dusza i wielkie emocje – oto hasła, które są najkrótszą zapowiedzią pierwszego koncertu w nowym sezonie. Usłyszymy słynne dzieła Aleksandra Borodina, Piotra Czajkowskiego oraz Siergieja Rachmaninowa. Na rozpoczęcie – Tańce połowieckie z opery Kniaź Igor (1890) – jedynej opery Borodina. Znajdziemy w nich piękno orientalnych melodii oraz bogactwo rytmów i brzmień, które przywołują egzotyczny świat Wschodu.
Czajkowski i Rachmaninow komponowali dzieła dziś uważane za wybitne.  Dzięki połączeniu talentu i emocjonalności ich muzykę podziwiamy z jednej strony za śpiewność i melodyjność, z drugiej – za jej impulsywność i wielką uczuciowość. Pobrzmiewają w niej m.in. echa dramatycznych przeżyć osobistych obu twórców. Tak jest z pełną emocji IV Symfonią f-moll (1877-1878) Czajkowskiego uznawaną za najbardziej autobiograficzne z jego dzieł. Styl wielkiego romantyka stał się inspiracją dla równie uczuciowej i natchnionej muzyki Siergieja Rachmaninowa. Choć jego epoka podążała odważnie za awangardą, on pozostawał wierny muzyce rosyjskiej XIX wieku. Usłyszymy to w II koncercie fortepianowym (1901), w którym łagodność, miękkość, melancholia i liryzm przeplatają się z patosem, dramatyzmem i burzliwymi zmianami nastroju. Przez pianistów Koncert uznawany jest za dzieło arcymistrzowskie.

zmodyfikowano  6 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ