koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  6 lat temu

W OGRODACH HISZPANII KONCERT SYMFONICZNY

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 776 wyświetleń od 22 września 2018
  • 22 lutego 2019, piątek
    » 19:00

PROGRAM:
REVERIANO SOUTULLO (1880-1932)
JUAN VERT (1890-1931)
Intermezzo z zarzueli Legenda pocałunku

GERÓNIMO GIMÉNEZ (1854-1923)
Intermezzo z zarzueli Wesele Luisa Alonsa

MANUEL DE FALLA (1876-1946)
Noce w ogrodach Hiszpanii
Suita z baletu Czarodziejska miłość
II Suita z baletu Trójgraniasty kapelusz
Ten wieczór koncertowy będzie się mienił całą gamą kolorów muzyki hiszpańskiej. Na początek usłyszymy dwa intermezza. Oba są częściami zarzueli – pochodzącego z Hiszpanii gatunku komedii muzycznej. W charakterze przypomina ona nieco operetkę, a nawet musical, bo obok fragmentów śpiewanych znajdziemy w niej sceny mówione oraz tańce. Zarzuela Legenda pocałunku (La leyenda del beso, 1924) napisana przez specjalizujących się w tym gatunku Reveriana Soutullo i Juana Vertaintermezzo to historia zakazanej i nieszczęśliwej miłości Cyganki oraz księcia. Wesele Luisa Alonso (La boda de Luis Alonso, 1897), kompozycja Gerónimo Giménesa, uznawana jest dziś za klasyczny portret Andaluzji w muzyce iberyjskiej.
Osobna część koncertu poświęcona będzie muzyce Manuela de Falli – piewcy tradycji hiszpańskiej i twórcy narodowego nurtu w muzyce rodzimej. W programie znalazły się jego trzy nasycone lokalnym kolorytem kompozycje. Noce w ogrodach Hiszpanii (Noches en los Jardines de España, 1915) na fortepian z orkiestrą to wyrafinowane brzmieniowo impresje na temat andaluzyjskich krajobrazów. Usłyszymy w nich zarówno akcenty narodowe, jak i echa francuskich impresjonistów. Dwie suity ze słynnych baletów de Falli to crème de la crème muzyki hiszpańskiej. Pierwsza – z Czarodziejskiej miłości (El amor brujo, 1915) – przywołuje magiczny świat Cyganów i czerpie z tradycyjnej muzyki Andaluzji. Druga zaś – z baletu Trójgraniasty kapelusz (El sombrero de tres picos, 1919) – jest muzyczną mozaiką elementów folkloru z różnych regionów Hiszpanii.

zmodyfikowano  6 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ