koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!
Miesięcznik CO JEST GRANE Kwiecień 2021 ONLINE

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - czerwiec 2021 - nr 326
zmodyfikowano  miesiąc temu

WSZYSTKIE BARWY WIOLONCZELI KONCERT KAMERALNY

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 3 990 wyświetleń od 25 maja 2021
  • 11 czerwca 2021, piątek
    » 19:00

Johann Sebastian Bach, Grażyna Bacewicz, pomiędzy – Rachmaninow, Szostakowicz, Nölck i Popper, a przy pulpitach czworo wiolonczelistów. Ten interesujący zestaw kompozytorów i artystów z pewnością zapewni tego wieczoru wiele wrażeń.

Nowatorskie spojrzenie na wiolonczelę prezentuje w_ Kwartecie na 4 wiolonczele_ (1963) Grażyna Bacewicz. Kompozytorka konstruuje swój utwór z szeregu płaszczyzn dźwiękowych ulegających ciągłym i nieprzewidywalnym zmianom; wykorzystuje również wiele eksperymentalnych rozwiązań artykulacyjnych. W ten sposób, burząc utarte schematy, odkrywa nowe brzmienia.
Suita op. 16 (1876) czeskiego wirtuoza wiolonczeli, wybitnego nauczyciela i twórcy znakomitych kompozycji wiolonczelowych Davida Poppera zaskakuje różnorodnością ekspresji – od szalonej, błyskotliwej wirtuozerii po liryczną i melancholijną kantylenę. Do klasycznego brzmienia wiolonczeli wrócimy zaś w kompozycji znakomitego niemieckiego wiolonczelisty – Augusta Nölcka, piszącego w romantycznym stylu wielkich niemieckich mistrzów – Brahmsa, Schumanna i Mendelssohna.
Muzycy sięgną też po utwory kompozytorów rosyjskich. Z repertuaru Siergieja Rachmaninowa wykonają burzliwą, a zarzem poetycką pierwszą etiudę z fortepianowego cyklu koncertowego Études-Tableaux op. 39 (1916-17). Zabrzmi również muzyka Dmitrija Szostakowicza i jego nostalgiczny Walc z II Suity jazzowej (1938), wykorzystany jako główny temat ścieżki dźwiękowej filmu Oczy szeroko zamknięte _Stanley'a Kubricka.
Chaconne – ostatnia i najdłuższa część _II Partity d-moll
 (1720), zaliczana do najbardziej imponujących utworów z repertuaru na skrzypce solo, zbliży nas do tajemnicy geniuszu wielkiego kantora z Lipska. Bogactwo i wirtuozeria kompozycji idealnie łączy się tu z absolutem muzyki oraz przenikającym cały utwór duchem głębokiej wiary.

WYKONAWCY:
Agnieszka Lasek / wiolonczela
Natalia Makuch / wiolonczela
Piotr Więcław / wiolonczela
Katarzyna Winkiewicz / wiolonczela

PROGRAM:
GRAŻYNA BACEWICZ (1909-1969)
Kwartet na 4 wiolonczele

DAVID POPPER (1843-1913)
Suita op. 16 w opracowaniu na 4 wiolonczele

AUGUST NÖLCK (1862-1928)
Capricietto op. 116/7

SIERGIEJ RACHMANINOW (1873-1943)
Études-Tableaux op. 39 nr 1

DMITRIJ SZOSTAKOWICZ (1906-1975)
Walc z Suity jazzowej nr 2

JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750)

Chaconne z II Partity d-moll BWV 1004 w opracowaniu na 4 wiolonczele

Dyrekcja Filharmonii zastrzega sobie możliwość zmiany terminu, godziny i miejsca koncertu, wykonawców, programów oraz cen biletów.

zmodyfikowano  miesiąc temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ