koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TINA
zmodyfikowano  5 lat temu  »  

Monodram x 3

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 758 wyświetleń od 24 stycznia 2019
  • 4 lutego 2019, poniedziałek
    » 19:00

DOBRA ZWROTKA Paweł Ziegler Teatr Poświęcony Katowice Scenariusz i reżyseria: Jarosław Filipski W tak ważnym 2018 roku nie wypada nam być obojętnymi. Wszyscy upamiętniają 100lecie odzyskania niepodległości jak tylko potrafią i na ile ich stać. Wkład już dali polscy himalaiści, którzy próbowali narodowo wejść na K2, ale się pokłócili i wrócili. Miał być polski jacht dookoła świata, jednak był za mało polski - w efekcie popłynął inny. Są za to polskie samoloty w biało-czerwonych barwach, będą bić medale i monety okolicznościowe, no i ma być „100 Mega na 100-lecie” w każdej szkole. Będą symfonie, wystawy, pikniki, inscenizacje, biegi, murale... Zbierane są kolejne pomysły. Po gorącej dyskusji, w gronie własnym, doszliśmy do wniosku, iż poeci także powinni/muszą uczcić setną rocznicę. Dlatego ogłasza się Ogólnopolski, Ogólnopoetycki Okrągły Turniej na napisanie DOBREJ ZWROTKI, czyli takiej Najlepszej, takiej, w której wyrazimy to, co powinno pozostać dla potomnychNagrody: I nagroda w ramach 14. Festiwalu Teatrów Niewielkich; Lublin, lipiec 2018 roku Nagroda w ramach Ogólnopolskiego Festiwalu Teatrów "Drobny"; Jarosław, listopad 2018 roku Srebrna Igła (II nagroda) w ramach 14. Festiwalu Teatrów Małych "Igła"; Ostrołęka, październik 2018 roku II miejsce (nagroda aktorska) w ramach XXXVI Festiwalu Proscenium; Nysa, listopad 2018 roku III nagroda w ramach 15. Finału Turniejów Teatrów Jednego Aktora "Sam na Scenie"; Słupsk, czerwiec 2018 roku

IWAN KARAMAZOW ZWRACA BILET Na motywach powieści Bracia Karamazow i Biesy Fiodora Dostojewskiego Michał Studziński Teatr RONDO – Słupsk Scenariusz: Michał Studziński i Stanisław Miedziewski Reżyseria: Stanisław Miedziewski Herezjarcha Karamazow nie godzi się na sposób, w jaki Bóg urządził świat. Nic do Niego nie ma osobiście, nie odrzuca go - kwestionuje jedynie Jego plan. Stawia odwieczne pytania o naturę dobra i zła, o konieczność ponoszenia ofiar w imię harmonii. Za główną oś zła dowód na złe urządzenie świata, Iwan uważa zjawisko cierpienia dzieci. W XXI wieku egzystencjalne dylematy Dostojewskiego nie tracą na aktualności, a kolejne pokolenia wciąż mogą przejrzeć się w jego prozie jak w zwierciadle; nie krzywym, wręcz przeciwnie - krystalicznie, bezlitośnie czystym... Nagrody: Nagroda za Najlepszą Rolę Męską na XXI Międzynarodowym Festiwalu Kameralnych Spektakli na podstawie F. M. Dostojewskiego w Rosji w listopadzie 2017 roku II Nagroda w X Ogólnopolskim Festiwalu Monodramów i Teatrów Małych Form Bamberka w Gorzowie Wielkopolskim w październiku 2018 roku Monodram był prezentowany podczas festiwalu MonoTeatr: Mikrokosmos Miedziewskiego w gdańskim Teatrze w Oknie.

Michał Studziński ze słupskim Teatrem Rondo związany od dziesięciolecia. Członek niezawodowego ruchu teatralnego i recytatorskiego. Zdobywca nagród na ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach teatralnych i recytatorskich, z których najważniejsze to III Nagroda XVIII oraz II Nagroda i Nagroda Publiczności XIX Jesiennego Turnieju Recytatorskiego "Romantycznie" w Szczecinie (jednego z najważniejszych konkursów recytatorskich w Polsce, adresowanego głównie do uczestników dorosłych), nagrody na kolejnych edycjach Ogólnopolskiego Konkursu Interpretacji Twórczości Stanisława Ignacego Witkiewicza "Witkacy Pod Strzechy" w Słupsku. Jest aktywnym członkiem Słupskiego Towarzystwa Kultury Teatralnej od początku jego istnienia.

Stanisław Otto-Miedziewski - polski reżyser teatralny i filmowy, absolwent reżyserii w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Odbył staż w Teatrze B. Brechta w Berliner Ensamble, przez kilka sezonów pracował w Teatrze Miejskim w Toruniu. Od 1976 roku współtworzy - aktywowany w Słupsku przez Antoniego Franczaka (1972) - Teatr "Rondo", współpracując ze Słupskim Ośrodkiem Kultury. Jego przedstawienia były wielokrotnie nagradzane na ogólnopolskich i zagranicznych festiwalach teatralnych (m.in. Nowy York, Wrocław, Edynburg, Moskwa, Praga, Lublin, Parchowo). Prowadził warsztaty teatralne w Art Centro w Cambridge, Francji, Rosji i Danii. Został wyróżniony nagrodą I stopnia Ministra Kultury i Sztuki oraz nagrodą specjalną Marszałka Województwa Pomorskiego i nagrodą Marszałka Województwa Dolnośląskiego. W 2016 roku obchodził jubileusz 50-lecia pracy twórczej, a w 2017 roku jubileusz 40-lecia pracy reżyserskiej.

NOC NIE JEST DZIEWICĄ Eliasz Gramont Teatr Terminus A Quo – Nowa Sól Scenariusz: Edward Gramont Reżyseria: Eliasz Gramont

Spektakl oparty na literaturze iberoamerykańskiej, na prozie pisarza z Peru, którym jest Jaime Bayly i jego książce „Noc jest dziewicą”. Przezabawnie napisana proza, mocno zabarwiona erotyką i bezpośrednim dowcipnym i ironizującym językiem sprawia, że ogląda się ten spektakl z zapartym tchem, choć treść w istocie swej jest banalna. To co jednak czyni ten spektakl atrakcyjnym to: szybkość i błyskotliwość narracji a także niesamowicie sugestywna gra aktora i kilka odlotowych (dosłownie) scen. Spektakl posiada niezwykłe, komediowe zabarwienie ¬ stąd doskonała zabawa w której uczestniczą aktor i widzowie.

Nagrody: 2015 – Żary. Eliminacje Wojewódzkie 60 Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego – Wyróżnienie 2015 – Gorzów Wielkopolski. VII Ogólnopolski Festiwal Monodramów i Teatrów Małych Form – BAMBERKA – Wyróżnienie

autor:
zmodyfikowano  5 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ