koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

FESTIWAL MUZYKA W RAJU

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 577 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 30 sierpnia 2003, sobota
    » 18:00
  • 29 sierpnia 2003, piątek
    » 18:00
  • 28 sierpnia 2003, czwartek
    » 18:00
  • 27 sierpnia 2003, środa
    » 18:00
  • 26 sierpnia 2003, wtorek
    » 18:00
  • 24 sierpnia 2003, niedziela
    » 18:00
  • 23 sierpnia 2003, sobota
    » 17:00
  • 22 sierpnia 2003, piątek
    » 18:00

PARADYŻ, 22-30 SIERPNIA

O PARADYŻU Pocysterski zespół klasztorny w Gościkowie-Paradyżu jest jednym z najwspanialszych zabytków Ziemi Lubuskiej i całej zachodniej Polski. Historia obecności cystersów w Paradyżu sięga pierwszej połowy XIII wieku. W roku 1230, w Poznaniu, polski szlachcic, Mikołaj Bronisz dokonał darowizny na rzecz cystersów z Lehnina, domu zakonnego położonego na terenie Brandenburgii. Od samego zatem początku dzieje Paradyża związane były z dziejami stosunków polsko-niemieckich. Pięć lat później, w roku 1235, w Gościkowie powstała filia domu zakonnego z Lehnina. Rozwój opactwa był niezwykle dynamiczny. Cystersi, drogą uzyskiwanych darowizn i licznych zakupów, powiększali swój majątek, a w roku 1257 otrzymali przywilej osadzania własnych wsi na prawie niemieckim. Ten proces rozwojowy trwał nieprzerwanie przez niemal trzysta lat. W początkowym okresie, aż do roku 1327, paradyskimi cystersami byli wyłącznie obcokrajowcy. Od tego jednak momentu, znaczonego specjalnym dokumentem Władysława Łokietka, Paradyż przeszedł pod opiekę króla polskiego. Nie zmieniło to oczywiście faktu, że jego dobra leżały i po stronie polskiej i po stronie niemieckiej, a on sam wciąż miał charakter raczej eksterytorialny, ale stanowiło wstęp do jego stopniowej polonizacji. W roku 1538, król Zygmunt Stary podjął decyzję, że opatem w Paradyżu może być tylko polski szlachcic. Pomimo narodowościowych niejasności klasztor bez większych przeszkód spełniał swoje funkcje religijne, ale także naukowe. Jednym z jego opatów był słynny teolog i filozof, profesor Akademii Krakowskiej i rektor uniwersytetu w Erfurcie, Jakub z Paradyża. To na jego wniosek papież Bonifacy IX nakazał wszystkim cystersom działającym na ziemiach polskich studia w Krakowie. Jakub z Paradyża był też reprezentantem Polski na soborze w Bazylei. Faktycznym, ale zarazem symbolicznym końcem złotej ery Paradyża był pożar, który 16 maja 1633 roku strawił średniowieczne budowle. Remont i rozbudowa klasztoru trwała przez ponad sto lat, doprowadzając obiekt do dzisiejszej, barokowej postaci. Rozbiory Polski przesądziły losy cysterskiego opactwa. W roku 1796 część należących do niego dóbr uległa konfiskacie, a pozostałe zostały przejęte w roku 1810. Ostateczna kasata klasztoru nastąpiła w roku 1834. W 1836 roku w Paradyżu powstało Królewskie Katolickie Seminarium Nauczycielskie, które działało do roku 1926. Od roku 1922 do 1939 w Paradyżu funkcjonowało liceum ogólnokształcące, a po wybuchu wojny zakład kształcenia nauczycieli. W roku 1945 klasztor znalazł się w rękach wojsk radzieckich. W 1947 roku obiekt został przejęty przez Zgromadzenie Księży Salezjanów. W roku 1952 w Paradyżu utworzono Wydział Filozoficzny Gorzowskiego Diecezjalnego Seminarium Duchownego, a w roku 1960 całe Seminarium przeniosło się z Gorzowa do Paradyża. Prowadzone w ostatnich latach prace restauratorskie przywróciły opactwu dawny blask. Spełniając swoje funkcje akademickie i religijne, Paradyż otwiera się coraz bardziej dla publiczności, udostępniając turystom swoje zabytki oraz inicjując wydarzenia kulturalne i niezwykłe projekty artystyczne. Odbywają się w nim plenery malarskie, koncerty, nagrań dokonuje orkiestra Arte dei Suonatori. Paradyż powraca do swoich historycznych korzeni i wyrasta na jeden z najważniejszych w tej części Polski ośrodków kulturalnych.


  1. sierpnia, godz. 18.00 KONCERT INAUGURACYJNY

Wykonawcy: Dan Laurin – flet prosty Alexis Kossenko – flet traverso, flet prosty Aureliusz Goliński – skrzypce Arte dei Suonatori

Niemiecka muzyka na flety i smyczki

Program: - Georg Philipp Telemann (1681–1767) Koncert polski B-dur na smyczki i basso continuo Polonaise, Allegro, Largo, Allegro

  • Georg Philipp Telemann Suita a-moll na flet prosty, smyczki i basso continuo Ouverture, Les Plaisirs, Air à l’Italien, Menuet 1, Menuet 2, Rèjouissance, Passepied, Polonaise

(przerwa)

  • Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644-1704) Battalia na troje skrzypiec, cztery altówki, dwa violone i basso continuo 'Das liederliche Schwärmen der Musquetirer, Mars, Die Schlacht, Undt Lamento der Verwundten, mit Arien imitirt Und Baccho dedicirt.' (Hulaszcza kompania muszkieterów, Mars, Bitwa, lament zranionych, z ariami w środku, dedykowane Bachusowi) Sonata, Die liederliche Gesellschaft von allerley Humor (Hulaszcze towarzystwo wszelakiego humoru), Presto, Der Mars, Presto, Aria, Die Schlacht (Bitwa), Lamento der Verwundten Musquetirer (Lament zranionych Muszkieterów)
  • Georg Philipp Telemann Koncert e - moll na flet traverso, flet prosty, smyczki i basso continuo
  • Johann Sebastian Bach (1685-1750) IV Koncert Brandenburski G-dur na dwa flety proste, skrzypce, smyczki i basso continuo (BWV 1049) Allegro, Andante, Presto
  • sierpnia, godz. 21.00 RECITAL KLAWESYNOWY

Wykonawca: Allan Rasmussen - klawesyn

Program: Johann Sebastian Bach (1685-1750) Wariacje Goldbergowskie (BWV 988)


  1. sierpnia, godz. 17.00 RECITAL KLAWESYNOWY

Wykonawcy: Aline Zylberajch - klawesyn Joanna Boślak-Górniok - klawesyn Allan Rasmussen - klawesyn Martin Gester - klawesyn

Program: - Antoine et Jean-Baptiste Forqueray (1699-1782) V Suita La Rameau, La Boisson, La Montigni, La Sylva, Jupiter (Joanna Boślak-Górniok)

  • Antonio Soler (1729–1783) Koncert na dwa klawesyny D-dur nr 6 Allegro, Minué (Aline Zylberajch/Martin Gester)
  • Georg Muffat (1645-1704) Passacaglia g-moll z cyklu Apparatus musico-organisticus (Allan Rasmussen)
  • Antonio Vivaldi (1678–1741) Koncert na dwa klawesyny a-moll (transkrypcja koncertu na 2 skrzypiec ze zbioru l’Estro Armonico dokonana przez A. Zylberajch i M Gestera) Allegro, Largo e spiccato, Allegro (Aline Zylberajch/Martin Gester)
  • sierpnia, godz. 18.30 KONCERT ORKIESTROWY

Wykonawcy: Alexis Kossenko – flet traverso Arte dei Suonatori

Program: - Georg Philipp Telemann (1681–1767) Uwertura La Bizarre na smyczki i basso continuo TWV 55:g2 Ouverture, Courante, Gavotte en rondeau, Branle, Sarabande, Fantaisie, Menuet, Rossignol

  • Johann Sebastian Bach (1675–1750) Uwertura h-moll BWV 1067 na flet, smyczki i basso continuo BWV 1067 Ouverture, Rondeau, Sarabande, Bourrée, Polonaise, Menuet, Badinerie

(przerwa)

  • Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788) Koncert fletowy d-moll Allegro, Poco Andante, Allegro assai
  • Johann Sebastian Bach Kunst der Fuge - Fuga a 3 Soggetti (niedokończona)
  • sierpnia, godz. 21.00 RECITAL FLETOWY

Wykonawcy: Dan Laurin - flety grupa continuo orkiestry Arte dei Suonatori

Program: - Anonim: Principio di virtu (14th cent.)

  • Jan van Eyck (1589-1657) Wat zalmen op den avond doen Voorspeel/Fantasia en echo Engels Nachtegaeltje Frans Air
  • Georg Philipp Telemann (1681–1767) Fantazja nr 1 A-dur Vivace, Allegro Fantazja nr 3 h-moll Largo-Vivace, Allegro
  • Francesco Maria Veracini (1690-1768) Sonata Sesta (1716) na flet prosty i basso continuo Largo, Allegro, Allegro, Allegro
  • Marin Marais (1656-1728) 'Les Folies d'Espagne' na flet prosty solo w transkrypcji Dana Laurina
  • Michel Blavet (1700-1768) Sonata Seconda h-moll Andante e spicato, Allegro, Minoetto

  1. sierpnia, godz. 18.00 KONCERT KAMERALNY

Wykonawcy: Allan Rasmussen - klawesyn Alexis Kossenko – flet traverso Arek Goliński - skrzypce Arte dei Suonatori

Program: - Johann Sebastian Bach (1685-1750) Koncert klawesynowy A-dur BWV 1055 Allegro, Larghetto, Allegro mam non tanto

V Koncert Brandenburski D-dur BWV 1050 na flet traverso, skrzypce, klawesyn, smyczki i basso continuo Allegro, Affetuoso, Allegro

(przerwa)

Sinfonia z kantaty Non sa che sia dolore BWV 209 na flet traverso, smyczki i basso continuo

Koncert klawesynowy d-moll BWV 1052 Allegro, Adagio Allegro

  1. sierpnia, godz. 20.00 RECITAL FLETOWY

Wykonawca: Alexis Kossenko - flety

Program: - Anonyme (XVIème siècle) Une jeune fillette (la Monica) Instrument: traversa (tenor) wykonany przez G.Tardino wg włoskiego modelu (ok.1600)

  • Jacob Van Eyck (1590-1657) Quella bella sirena (Der Fluyten Lust-Hof, Amsterdam 1646) Instrument: alto handfluit wykonany przez P. Kobliczeka wg Praetoriusa (ok.1620)
  • Jacob Van Eyck (1590-1657) Prins Robbert Masco (Der Fluyten Lust-Hof, Amsterdam 1646) Instrument: soprano handfluit wykonany przez O. Delesserta wg włoskiego modelu (ok.1620)
  • Bénigne De Bacilly (1625-1690)/Jacques Martin Hotteterre le Romain (1674-1762) Rochers, je ne veux point que votre Eco fidelle (Airs et Brunettes, Paris 1723) Instrument: 1 klapowy flûte allemande w 3 częściach wykonany przez J-J.Melzera wg Hotteterra (ok. 1700)
  • Georg Philipp Telemann (1682-1767) Fantazja nr 6 d-moll (12 Fantazji, Hamburg 1733) Dolce, Allegro, Spirituoso Instrument: flet 1 klapowy w 4 częściach wykonany przez G.Tardino wg Oberlendera (ok. 1730)
  • Carl Philip Emanuel Bach (1714-1788) Sonata na flet traverse solo a-moll (Berlin 1747) Poco Adagio, Allegro, Allegro Instrument: flet 2 klapowy wykonany przez J.Melzera wg Quantza (ok. 1740)
  • Anton Stamitz (1753-1820) Rondeau G-dur (Capriccio nr 3) Instrument: flet 6 klapowy wykonany przez G.Tardino wg H.Grenser (ok. 1800)
  • Friedrich Kuhlau (1786-1832) Variations sur un thème écossais op. 104 (1829) Instrument: flet 9 klapowy wykonany przez F.Aurina wg W.Liebela (ok. 1800)

(przerwa)

  • Joachim Andersen (1847-1909) Grande Etude de Concert nr 3 op. 4 (ok. 1890) Instrument: flet 13 klapowy Meyer System wykonany przez C-G. Schuster (ok. 1885)
  • Claude Debussy (1862-1918) La Flûte de Pan (Syrinx) (1912) Instrument: flet Boehma wykonany przez A. Bonneville (ok.1900)
  • Siegfried Karg-Elert (1877-1933) Sonata appassionata op. 140 (1919) Instrument: flet Boehma wykonany przez Buffet-Crampon (ok.1880)
  • Paul Hindemith (1895-1963) Acht Stücke (1927) Gemächlich, leicht bewegt / Scherzando / Sehr langsam, frei in Zeitmaß / Gemächlich / Sehr lebhaft / Lied, leicht bewegt / Rezitativ / Finale Instrument: flet Boehma wykonany przez Sankyo
  • André Jolivet (1905-1975) Incantation nr 4 (1936) Pour une communion sereine de lêtre avec le monde' Instrument: flet Boehma wykonany przez Sankyo
  • Luciano Berio (1925-2003) Sequenza I (1958) Instrument: flet Boehma wykonany przez Sankyo
  • Astor Piazzola (1895-1963) 2 Etudes tanguistiques (nr 4 i 3) (1987) Instrument: flet Boehma wykonany przez Sankyo

  1. sierpnia, godz. 18.00 KONCERT ORKIESTROWY

Wykonawcy: Aline Zylberajch - klawesyn Martin Gester – klawesyn, dyrygent Arte dei Suonatori

Program: - Georg Muffat (1645-1704) Sonata nr 5 G-dur ze zbioru Armonico Tributo (1682) Allemanda-Grave, Adagio, Fuga, Adagio, Ciaccona

  • Johann Sebastian Bach (1675–1750) Koncert na dwa klawesyny c-moll (BWV 1060) Allegro, Adagio, Adagio
  • Alessandro Scarlatti (1660-1725) Koncert na smyczki nr 1 f-moll Grave, Allegro, Largo, Allemanda

(przerwa)

  • Georg Friedrich Haendel (1685-1759) Concerto grosso op. 6 nr 4 a-moll Larghetto affettuoso, Allegro, Largo e piano, Allegro
  • Georg Friedrich Haendel Concerto grosso op. 6 nr 1 G-dur A tempo giusto, Allegro e forte, Adagio, Allegro, Allegro
  • sierpnia, godz. 21.00 KONCERT KAMERALNY

Wykonawcy: Arek Goliński - skrzypce Alexis Kossenko – flet traverso Joanna Maldzis – flet traverso Arte die Suonatori

Program: - Georg Philipp Telemann (1681–1767)

Fantazja na skrzypce solo nr 9 h-moll Siciliana, Vivace, Allegro

Kwartet paryski nr 6 e-moll (Gester) Prelude – A discrétion, Très vite, Gai, Vite, Gracieusement, Distrait, Moderé

Suita e-moll na dwa flety i smyczki ze zbioru Tafelmusik I Ouverture (lentement-vîte-lentement), Réjouissance, Rondeau, Loure, Passepied, Air-un peu vivement, Gigue, Conclusion (Gester)

Fantazja na flet solo nr 8 e-moll (12 Fantazji, Hamburg 1733) Largo, Spirituoso, Allegro


  1. sierpnia, godz. 18.00 RECITAL KLAWESYNOWY

Wykonawca: Aline Zylberajch - klawesyn

Program: Jean Henry d'Anglebert (1635–1691) Suita D-dur (Prelude, Allemande, Courante, Sarabande, Gigue)

  • Antoine et Jean-Baptiste Forqueray (1699-1782) I Suita (Allemande la Laborde, la Forqueray, la Du Vaucel, la Belmont, la Portugaise)
  • Domenico Scarlatti (1685-1757) Sonaty K282 - K213 - K45; K219 - K220 K234 - K43 - K93 - K49
  • sierpnia, godz. 20.00 RECITAL SKRZYPCOWY

Wykonawca: Ryo Terakado - skrzypce

Program: T- homas Baltzer (1630-1663) Prelude & Division Johon come kiss me (from Division Violin)

  • Giovanni Bassano (1558–1617) Ricercata sesta a-moll
  • Johann Paul Westhof (1656-1705) Suita na skrzypce solo a-moll (Allemande, Courante, Sarabande, Gigue)
  • Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644 - 1704) Passacaglia

(przerwa)

  • Georg Philipp Telemann (1681–1767) Fantazja na skrzypce solo nr 1 (Largo, Allegro, Grave)

Fantazja na skrzypce solo nr 7 (Dolce, Allegro, Largo, Presto)

  • Johann Georg Pisendel (1687-1755): Sonata na skrzypce solo ([Largo], Allegro, Giga-variastionen)
  • Johann Sebastian Bach (1675–1750) Ciaccona z Partity d-moll
  • sierpnia, godz. 20.00 RECITAL LUTNIOWY

Wykonawcy: Andreas Arend – lutnia renesansowa, teorba Joanna Boślak – Górniok - klawesyn

Program: - Diego Ortiz (ok. 1510-1570) Dulce memoriae (Ricercarda segunda sobre el misma cancion)

  • Leonhard Lechner (um 1553-1606) Christ, der Du bist der helle Tag (Nürnberg 1577) zu vier Stimmen (intawolacja - Andreas Arend) Strofy 1 i 2
  • Pierre Attaignant (Paris 1509)/ Francesco da Milano (1497-1543) Prélude (Attaignant) Fantasia in F (da Milano) Recercar in c Haulberrois (Attaignant) Fantasia in C (da Milano) Bassedance Foues (Attaignant) Recercar in G (da Milano)
  • Leonhard Lechner Christ, der Du bist der helle Tag Strofy 3 i 4
  • Cipriano de Rore (1515-1565) / Diminucje Giovanniego Battisty Bovicellego (1592) Anchor che col partire

(przerwa)

  • Francis Cutting (1538-1603) / John Dowland (1563 - 1626) Galliard in c (Cutting) My Lady Hudsons Puffe (Dowland) Pavin in g (Cutting) A fancy (Dowland) The Earl of Essex Galliard
  • Leonhard Lechner Christ, der Du bist der helle Tag Strofy 5 i 6
  • Giovanni Girolamo Kapsberger (ok 1575 - 1661)/Alessandro Piccinini (1566 - ok 1638) Toccata terza (Kapsberger) Toccata cromatica (Piccinini) Piva (Kapsberger) Canzona prima Canario
  • Diego Ortiz O felicci occhi miei (Ricercarda segunda sobre el mismo madrigal)
  • Leonhard Lechner Christ, der Du bist der helle Tag Strofy 6 i 7

  1. sierpnia, godz. 18.00 KONCERT KAMERALNY

Wykonawcy: Aline Zylberajch - klawesyn Martin Gester - klawesyn Alexis Kossenko – flet traverso, flet prosty Joanna Maldzis – flet traverso Arek Golińśki – skrzypce Ewa Golińska – skrzypce grupa continuo orkiestry Arte dei Suonatori

Program: Georg Friedrich Haendel (1685-1759) Sonata na flet traverso i basso continuo op. 1 nr 1b e-moll Grave, Allegro, Adagio, Allegro

Sonata triowa op. 2 nr 6 g-moll Andante, Allegro, Arioso, Allegro

Sonata na skrzypce i basso continuo Walsh op. 1 no. 12 F-dur Adagio, Allegro, Largo, Allegro

  • Jean-Philippe Rameau (1683-1764) V Suita z Pieces en Concert
  • Georg Friedrich Haendel Sonata fletowa (flet prosty)

Sonata triowa op. 5 nr 6 F-dur Largo, Allegro, Adagio, Allegro, Menuet

  1. sierpnia, godz. 21.00 RECITAL LUTNIOWY

Wykonawcy: Eero Palviainen – lutnia, Andreas Arend - teorba

Program: - Gregorio Strozzi (1615–1687) Sonata per basso solo

  • Giovanni Battista Riccio (1612) Sonata La Diverte Pastorale Gagliarda
  • Alessandro Piccinini (1566–1638) Toccata Ciaccona
  • Hieronymus Kapsberger (1575–1650) Canzona Ciaccona Passacaille
  • Girolmo Frescobaldi (1583–1643) Toccata Ricercare Gagliarda Corente Passacaille

  1. sierpnia, godz. 18.00 KONCERT ORKIESTROWY

Wykonawcy: Ryo Terakado - skrzypce Ewa Golińska - skrzypce Alexis Kossenko - flet prosty Tom Pitt - wiolonczela Arte dei Suonatori

Program: Antonio Vivaldi (1678–1741)

Koncert na smyczki G-dur Alla Rustica (F. XI no 11) Presto, Adagio, Allegro

Koncert op. 8 nr 1 E-dur La primavera (RV 269) Allegro, Largo, Allegro

Koncert op. 10 nr 2 g-moll La Notte (RV 439) Largo, Fantasmi – Presto, Largo, Presto, Il Sonno – Largo, Allegro

Koncert op. 8 nr 2 g-moll L’estate (RV 315) Allegro non molto, Adagio, Presto

(przerwa)

Koncert nr 5 A-dur ze zbioru La Stravaganza (RV 284) Allegro, Largo, Allegro

Koncert op. 8 nr 3 F-dur L’autunno (RV 293) Allegro, Adagio molto, Allegro

Koncert na skrzypce i wiolonczele B-dur (RV 547) Allegro, Andante, Allegro molto

Koncert op. 8 nr 4 f-moll L’inverno (RV 297) Allegro non molto, Largo, Allegro

  1. sierpnia, godz. 21.00 RECITAL

Wykonawca: Allan Rasmussen - klawesyn

Program: - Diderich Buxtehude (c. 1637-1707) Toccata G-dur

Suita e-moll Allemande, Courante, Sarabande, Gigue

Courent zimble

Suita C-dur Allemande, Courante, Sarabande, Gigue

Praeludium g-moll

La Capricciosa. Partite diverse una aria d'inventione


  1. sierpnia, godz. 18.00 KONCERT KOŃCZĄCY FESTIWAL

Wykonawcy: Ryo Terakado - skrzypce Arte die Suonatori

Program: Heinrich Ignaz Franz von Biber (1644–1704) Sonaty Misteryjne na skrzypce i basso continuo (Sonaten über die Mysterien des Rosenkranzes)

Tajemnice radosne (Die Geheimnisse der Freudenreichen Rosenkranzes)

Sonata I (Ryo Terakado) Zwiastowanie (Jesus, den du, o Jungfrau vom Heiligen Geist empfangen hast) Tonacja: d-moll, Cordatura: g, d1, a1, e2, Praeludium • Variatio • Aria allegro • Variatio • Adagio • Finale

Sonata II (Yannis Roger) Nawiedzenie (Jesus, den du, o Jungfrau, zu Elisabeth getragen hast) Tonacja: A-dur, Scordatura: a, e1, a1, e2, Sonata • Presto • Allamanda • Presto

Sonata III (Ewa Golińska) Narodzenie Pana Jezusa (Jesus, den du, o Jungfrau, geboren hast) Tonacja: h-moll, Scordatura: h, fis1, h1, d2 Sonata • Presto • Adagio • Courente • Double • Adagio

Sonata IV (Marta Mamulska) Ofiarowanie Pana Jezusa (Jesus, den du, o Jugenfrau, im Tempel aufgeopfert hast) Tonacja: d-moll, Scordatura: a, d1, a1, d2 Ciacona (con 12 Variazioni)

Sonata V (Margret Baumgartl) Znalezienie Pana Jezusa (Jesus, o Jungfrau, im Tempel wiedergefunden hast) Tonacja: A-dur, Scordatura: a, d1, a1, d2 Praeludium • Presto • Allamanda • Gigue • Saraban • Double

(przerwa)

Tajemnice bolesne (Die Geheimnisse des Schmerzhaften Rosenkranzes)

Sonata VI (Ryo Terakado) Modlitwa w Ogrójcu (Jesus, der für uns Blut geschwitzt hat) Tonacja: c-moll, Scordatura: as, es1, g1, d2 Lamento • Adagio • Presto • Adagio I-III

Sonata VII (Leszek Firek) Biczowanie Pana Jezusa (Jesus, der für uns gegeißelt worden ist) Tonacja: F-dur, Scordatura: c1, es1, a2, c2 Allamanda • Variatio • Saraban • Variatio

Sonata VIII (Martyna Brachman) Cierniem ukoronowanie (Jesus, der für uns mit Dornen gekrönt worden ist) Tonacja: B-dur, Scordatura: d1, f1, b1, d2 Sonata/Adagio • Presto • Gigue • Double I/Presto • Double II

Sonata IX (Ewa Golińska) Droga krzyżowa Pana Jezusa (Jesus, der für das schwere Kreuz getragen hat) Tonacja: a-moll, Scordatura: c1, e1, a1, e2 Sonata • Courante • Double • Finale

Sonata X (Arek Goliński) Ukrzyżowanie (Jesus, der für uns gekreuzigt worden ist) Tonacja: g-moll, Scordatura: g, d1, a1, d2 Praeludium • Aria (mit 5 Variationen)

(przerwa)

Tajemnice chwalebne (Die Geheimnisse des Glorreichen Rosenkranzes)

Sonata XI (Dymitr Olszewski) Zmartwychwstanie (Jesus, der von den Toten auferstanden ist) Tonacja: G-dur, Scordatura: g, g1, d1, d2 Sonata • Surexit Christus hodie • Adagio

Sonata XII (Martyna Brachman) Wniebowstąpienie (Jesus, der in den Himmel aufgefahren ist) Tonacja: C-dur, Scordatura: c1, e1, g1, c2 Intrada • Aria Tubicinium • Allamanda • Courente • Double

Sonata XIII (Yannis Roger) Zesłanie Ducha Świętego (Jesus, der uns den Heiligen Geist gesandt hat) Tonacja: d-moll, Scordatura: a, e1, cis2, e2 Sonata • Gavotte • Guigue • Sarabanda

Sonata XIV (Marta Mamulska) Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny (Jesus, der dich, o Jungfrau, in den Himmel aufgenommen hat) Tonacja: D-dur, Scordatura: a, e1, a1, d2 Sonata • Grave • Adagio • Aria I • Aria II • Gigue

Sonata XV (Margret Baumgartl) Ukoronowanie Najświętszej Maryi Panny (Jesus, der du, o Jungfrau, im Himmel gekrönt hat) Tonacja: C-dur, Scordatura: g, c1, g1, d2 Sonata • Aria (mit 3 Variationen) • Canzon • Sarabanda

Sonata XVI (Passacaglia na skrzypce solo) (Ryo Terakado) Tonacja: g-moll, Scordatura: g, d1, a1, e2, Adagio • Allegro • Adagio


Dyrekcja: Cezary Zych, ks. dr Ryszard Tomczak Kierownictwo muzyczne: Ewa i Aureliusz Golińscy Szef Biura Festiwalu: Dorota Puszkiel

Organizatorzy: Fundacja Muzyki Dawnej Canor ul. Horacego 7/5, 60-461 Poznań ul. Konopnickiej 31/6, 87-100 Toruń tel/fax. 061 842 33 53 e-mail: canor@poznan.home.pl

Agencja Artystyczna Guido Os. Oświecenia 66/29 61-209 Poznań tel/fax. 061 8765 842 e-mail: guido@post.pl Oddział Wrocław: ul. Świeradowska 7 50-559 Wrocław tel. 0603 858 909 e-mail: wiosna@wr.home.pl

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ