koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

SPOTKANIE Z OPERĄ I OPERETKĄ

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 577 wyświetleń od 8 czerwca 2009
  • 23 sierpnia 2009, niedziela
    » 16:00

Letnie Koncerty Kameralne

Niedziela, 23 sierpnia, godz. 16.00 SPOTKANIE Z OPERĄ I OPERETKĄ

Jan Migała (baryton), Marta Poliszot (sopran), Małgorzata Westrych (piano)

Marta Poliszot Urodziła się w Krakowie. Edukację muzyczną rozpoczęła w klasie fortepianu w krakowskiej Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Stanisława Wiechowicza. Po jej Kontynuowała naukę w Państwowym Liceum Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Krakowie. Uczęszczała także do Studia Baletowego oraz Studium Wokalno-Aktorskiego. Jej kariera muzyczna rozpoczęła się od wykonania partii Pepii w operetce Wiedeńska krew, po ktorej została zaangażowana na etat solistki Opery i Operetki w Krakowie Śpiewa sopranem koloraturowym „Na scenie czuje się jak ryba w wodzie, każdy jej ruch wykonywany jest z wdziękiem, a głosowe predyspozycje nie pozostawiają żadnych zastrzeżeń". /Jowita Dziedzic, „Gazeta Wyborcza"/ Marta Poliszot w swoim repertuarze posiada m.in. partie Stasi w Księżniczce Czardasza, Lizy i Cyganki w Hrabinie Maricy E. Kalmana, Mi w Krainie Uśmiechu i Walentyny w Wesołej wdowce F. Lehara, Lia San w Wiktorii i jej huzarze P. Abrahama, Hani w Kuzynku z Księżyca E. Kunneke, Oliwii w Błękitnym zamku R. Czubatego, Cajtli w Skrzypku na dachu J. Bocka i wiele innych... Rownie dobrze czuje się w repertuarze wspołczesnym, wykonując arie i piosenki musicalowe najwybitniejszych tworcow tego gatunku oraz piosenki międzywojenne. Wspołpracuje z Orkiestrą Straussowską „Obligato", Salonową Orkiestrą „Camerata" oraz Salonową Orkiestrą Zdrojową z Buska Zdroju. Bierze udział w licznych koncertach kameralnych i estradowych. Występuje gościnnie na festiwalach muzycznych: im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju, w Polanicy Zdroju, a także w Krynicy-Zdroju, gdzie w ramach Europejskiego Festiwalu im. Jana Kiepury (w 2003 r.) wzięła udział w koncercie promenadowym. W maju 2005 r. Marta Poliszot otrzymała od Związku Artystow Scen Polskich dyplom uznania za wybitne osiągnięcia w sztuce wokalno-aktorskiej na Scenach Teatrow Muzyczno-Operetkowych, a także za całokształt pracy artystycznej.

Jan Migała Swoją przygodę ze śpiewem rozpoczął w Szkole Muzycznej II st. w Krakowie. Uzyskał dyplom w 1985 roku i w tym samym roku został zaangażowany do zespołu Opery Krakowskiej, w ktorej wciąż z wielką pasją i zaangażowaniem wykonuje z powodzeniem kilka partii solowych, m.in. Morales w Carmen G. Bizeta, Stanisław w Krolu Ubu K. Pendereckiego, czy Perczyk w Skrzypku na dachu J. Bocka. Niezależnie od występow w Operze, koncertuje rownież w kraju i za granicą. Jest laureatem wielu nagrod i wyrożnień. W repertuarze artysty znajdują się arie i duety operowe, operetkowe, musicalowe, pieśni kompozytorow polskich i zagranicznych, pieśni religijne, patriotyczne, piosenki z filmow i rewii. Szczegolnie ciepło przyjmowane są przez publiczność jego programy autorskie, m.in. Czar miłości w operetce i musicalu oraz Serenady i pieśni 20. lecia międzywojennego, ktore sam komentuje odpowiednim i ciekawym słowem wiążącym. O jego talencie wokalnym i rolach, w ktore się wcielał pisano na łamach wielu gazet i czasopism... „...aksamitny baryton Jana Migały, solisty Opery i Operetki Krakowskiej, ktorego tanga i arie poruszyły do głębi..." /Nowy Dziennik, USA, 2000/.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ