Wizjonerzy ciała
okładka książki
- 25 kwietnia 2012, środa» 18:00
Wydarzenie towarzyszące wystawie Absolutnie Pina.
Jak kształtuje się wspołcześnie tożsamość tańca? Jakie są jego związki z teatrem?
Panel dyskusyjny poświęcony tematyce wspołczesnego tańca, połączony z promocją książki Wojciecha Klimczyka Wizjonerzy ciała. Panorama wspołczesnego teatru tańca (Krakow 2010).
Udział wezmą: Wojciech Klimczyk, Anna Krolica, Witold Mrozek, Weronika Szczawińska.
Organizatorzy: Wydawnictwo Korporacja Ha!art i Galeria Bunkier Sztuki
Weronika Szczawińska - reżyserka, dramaturżka, kulturoznawczyni, tłumaczka. Absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiow Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Reżyserię studiowała w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Doktorantka w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Zrealizowała spektakle: Nie-pamięć (część tryptyku Wyzwolenie-Proby na podstawie tekstu Stanisława Wyspiańskiego, reż. Adam Wojtyszko, Weronika Szczawińska, Wawrzyniec Kostrzewski, Teatr Polski w Warszawie, 2007);_ Jackie. Śmierć i księżniczka_ na podstawie tekstu Elfriede Jelinek, Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie, 2008; Zemsta na podstawie tekstu Aleksandra Fredry, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, 2009; Noże w kurach na podstawie tekstu Davida Harrowera, Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie 2010; Białe małżeństwo na podstawie dramatu Tadeusza Rożewicza, Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, 2010; Moja pierwsza zjawa na podstawie opowiadania Sławomira Mrożka, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, 2011; Jak być kochaną według tekstu Agnieszki Jakimiak, Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie, 2011; Kamasutra. Studium przyjemności według autorskiego scenariusza pisanego wraz z Bartoszem Frąckowiakiem, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, 2011. Wspołautorka i dramaturżka projektow: W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z Innych (reż. Bartosz Frąckowiak, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu 2011) oraz Komornicka. Biografia pozorna (reż. Bartosz Frąckowiak, Scena Prapremier In Vitro w Lublinie, Teatr Polski w Bydgoszczy 2012). W sezonie 2005-2006 aktorka warszawskiego teatru fizycznego Studium Teatralne. Autorka cyklu wykładow „Scena powidokow. Pamięć w teatrze" (Instytut Teatralny w Warszawie, 2009). Wspołpracowała z pismami poświęconymi kulturze i sztuce („Dialog", „Didaskalia", „Teatr", „ResPublica Nowa", „Ha!art", „Dramatika"). Za reżyserię spektaklu Zemsta otrzymała II nagrodę Koszalińskich Konfrontacji Młodych m-teatr 2010; za reżyserię Jak być kochaną - nagrodę Jury Społecznego na Ogolnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje" w Katowicach (2012).
Wojciech Klimczyk - autor książki Erotyzm ponowoczesny i pracy doktorskiej Anthropology of Contemporary Dance Theatre. Dynamics of artistic practice; kiedyś wokalista zespołow shimmy i helsinki; dziś wspołtworzy kolektyw artystyczny Harakiri Farmers, z ktorym zrealizował spektakle Keret, Beat Hotel i We Are Oh So Lucky (koprodukcja z Aną Brzezińską). Członek [MINUS 20] collective, ktory zadebiutował w 2010 roku przedstawieniem The Fork.
[www.ha.art.pl]
Witold Mrozek (1986) - krytyk, pisze o teatrze, tańcu i kinie - zwłaszcza polskim, animator kultury, publicysta. Członek grupy Restart. Studiował dramatologię i filmoznawstwo w ramach MISH na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Pracuje w Instytucie Muzyki i Tańca. Należał do kilku rożnych organizacji lewicowych, zaczynał kilka kierunkow studiow, publikował w kilku czasopismach kulturalnych. Pochodzi z Bytomia.
[www.krytykapolityczna.pl]
Anna Krolica - krytyczka i historyczka tańca, autorka książki Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu (Tarnow 2011), kuratorka programu festiwalowego Kalejdoskop w Białymstoku (2012), przewodnicząca Rady Programowej Instytutu Muzyki i Tańca ds. tańca. Wspołzałożycielka portalu nowytaniec.pl i Fundacji Performa. Aktualnie przygotowuje rozprawę doktorską o kategoriach ciała i pamięci w Tanztheater Wuppertal Piny Bausch. Razem z Carine Meulders i Jackiem Kopcińskim znajduje się w komisji artystycznej Polskiej Platformy Tańca (2012). Prowadzi autorskie zajęcia z tańca na Uniwersytecie Jagiellońskim. Publikuje w dwutygodniku.com, „Didaskaliach" i „Teatrze". W 2011 - koordynatorka merytoryczna I Kongresu Tańca w Warszawie (IMiT). W 2008 r. pracowała w komisji artystycznej Polskiej Platformy Tańca w Poznaniu.
bilety:
wstęp wolny
Speed Dating w Krakowie (25-35 lat)
14 kwietnia 2024 - 18:00
Classic Rock Club
Rajska 24 Kraków
12 901samorozwoj
OLKA SZCZĘŚNIAK „SKĄPIEC POZNAWCZY”
29 stycznia 2024 - 20:00
NOWOHUCKIE CENTRUM KULTURY
aleja Jana Pawła II 232 Kraków
65 108samorozwoj
SCENA PIOSENKI AUTORSKIEJ: TAMARA KALINOWSKA
25 stycznia 2024 - 18:00
NOWOHUCKIE CENTRUM KULTURY
aleja Jana Pawła II 232 Kraków
66 749samorozwoj
KACPER RUCIŃSKI – „ZAZNACZ MOSTY”
16 stycznia 2024 - 19:00
NOWOHUCKIE CENTRUM KULTURY
aleja Jana Pawła II 232 Kraków
70 987samorozwoj
Speed Dating w Krakowie (20-29 lat)
10 stycznia 2024 - 19:00
Classic Rock Club
Rajska 24 Kraków
76 957samorozwoj
Speed Dating w Krakowie (37-48 lat)
9 stycznia 2024 - 19:00
Absynt Cafe & Bar
Miodowa 28 Kraków
77 920samorozwoj
Speed Dating w Krakowie (45+ lat)
2 stycznia 2024 - 19:00
Absynt Cafe & Bar
Miodowa 28 Kraków
82 374samorozwoj
Speed Dating w Krakowie (37-48 lat)
15 października 2023 - 18:00
Classic Rock Club
Rajska 24 Kraków
131 020samorozwoj
ADAM VAN BENDLER „Zło konieczne” – stand-up
12 października 2023 - 20:00
GALERIA CENTRUM, Nowohuckie Centrum Kultury
al. Jana Pawła II 232 Kraków
128 762samorozwoj