koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Wizjonerzy ciała

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 948 wyświetleń od 16 kwietnia 2012
  • 25 kwietnia 2012, środa
    » 18:00

Wydarzenie towarzyszące wystawie Absolutnie Pina.

Jak kształtuje się wspołcześnie tożsamość tańca? Jakie są jego związki z teatrem?

Panel dyskusyjny poświęcony tematyce wspołczesnego tańca, połączony z promocją książki Wojciecha Klimczyka Wizjonerzy ciała. Panorama wspołczesnego teatru tańca (Krakow 2010).

Udział wezmą: Wojciech Klimczyk, Anna Krolica, Witold Mrozek, Weronika Szczawińska.

Organizatorzy: Wydawnictwo Korporacja Ha!art i Galeria Bunkier Sztuki

Weronika Szczawińska - reżyserka, dramaturżka, kulturoznawczyni, tłumaczka. Absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiow Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Reżyserię studiowała w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Doktorantka w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Zrealizowała spektakle: Nie-pamięć (część tryptyku Wyzwolenie-Proby na podstawie tekstu Stanisława Wyspiańskiego, reż. Adam Wojtyszko, Weronika Szczawińska, Wawrzyniec Kostrzewski, Teatr Polski w Warszawie, 2007);_ Jackie. Śmierć i księżniczka_ na podstawie tekstu Elfriede Jelinek, Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie, 2008; Zemsta na podstawie tekstu Aleksandra Fredry, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, 2009; Noże w kurach na podstawie tekstu Davida Harrowera, Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie 2010; Białe małżeństwo na podstawie dramatu Tadeusza Rożewicza, Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, 2010; Moja pierwsza zjawa na podstawie opowiadania Sławomira Mrożka, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, 2011; Jak być kochaną według tekstu Agnieszki Jakimiak, Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie, 2011; Kamasutra. Studium przyjemności według autorskiego scenariusza pisanego wraz z Bartoszem Frąckowiakiem, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu, 2011. Wspołautorka i dramaturżka projektow: W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z Innych (reż. Bartosz Frąckowiak, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu 2011) oraz Komornicka. Biografia pozorna (reż. Bartosz Frąckowiak, Scena Prapremier In Vitro w Lublinie, Teatr Polski w Bydgoszczy 2012). W sezonie 2005-2006 aktorka warszawskiego teatru fizycznego Studium Teatralne. Autorka cyklu wykładow „Scena powidokow. Pamięć w teatrze" (Instytut Teatralny w Warszawie, 2009). Wspołpracowała z pismami poświęconymi kulturze i sztuce („Dialog", „Didaskalia", „Teatr", „ResPublica Nowa", „Ha!art", „Dramatika"). Za reżyserię spektaklu Zemsta otrzymała II nagrodę Koszalińskich Konfrontacji Młodych m-teatr 2010; za reżyserię Jak być kochaną - nagrodę Jury Społecznego na Ogolnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje" w Katowicach (2012).

Wojciech Klimczyk - autor książki Erotyzm ponowoczesny i pracy doktorskiej Anthropology of Contemporary Dance Theatre. Dynamics of artistic practice; kiedyś wokalista zespołow shimmy i helsinki; dziś wspołtworzy kolektyw artystyczny Harakiri Farmers, z ktorym zrealizował spektakle Keret, Beat HotelWe Are Oh So Lucky (koprodukcja z Aną Brzezińską). Członek [MINUS 20] collective, ktory zadebiutował w 2010 roku przedstawieniem The Fork.

[www.ha.art.pl]

Witold Mrozek (1986) - krytyk, pisze o teatrze, tańcu i kinie - zwłaszcza polskim, animator kultury, publicysta. Członek grupy Restart. Studiował dramatologię i filmoznawstwo w ramach MISH na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Pracuje w Instytucie Muzyki i Tańca. Należał do kilku rożnych organizacji lewicowych, zaczynał kilka kierunkow studiow, publikował w kilku czasopismach kulturalnych. Pochodzi z Bytomia.

[www.krytykapolityczna.pl]

Anna Krolica - krytyczka i historyczka tańca, autorka książki Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu (Tarnow 2011), kuratorka programu festiwalowego Kalejdoskop w Białymstoku (2012), przewodnicząca Rady Programowej Instytutu Muzyki i Tańca ds. tańca. Wspołzałożycielka portalu nowytaniec.pl i Fundacji Performa. Aktualnie przygotowuje rozprawę doktorską o kategoriach ciała i pamięci w Tanztheater Wuppertal Piny Bausch. Razem z Carine Meulders i Jackiem Kopcińskim znajduje się w komisji artystycznej Polskiej Platformy Tańca (2012). Prowadzi autorskie zajęcia z tańca na Uniwersytecie Jagiellońskim. Publikuje w dwutygodniku.com, „Didaskaliach" i „Teatrze". W 2011 - koordynatorka merytoryczna I Kongresu Tańca w Warszawie (IMiT). W 2008 r. pracowała w komisji artystycznej Polskiej Platformy Tańca w Poznaniu.

bilety:

wstęp wolny

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ