koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

ZŁOTA KARROTA: IZRAEL

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 063 wyświetleń od 11 października 2012
  • 21 października 2012, niedziela
    » 20:00

Klub Rotunda oraz Karrot Kommando zapraszają na koncert: Izrael

*Klub Rotunda oraz Karrot Kommando zapraszają na koncert: *

Izrael

Zespoł Izrael *powstał w marcu 1983* w Warszawie. Został załozony przez znanych juz muzykow polskiego undergroundu muzycznego: Roberta Brylewskiego (Kryzys; Brygada Kryzys) i Pawła Kelnera Rozwadowskiego (Deuter). Robert:_ "Zespoł 12rael był konsekwencją powolnego wygasania Brygady Kryzys. Ostatnie proby Brygady odbywały się w trzyosobowym składzie: Kelner,Tomek Lipiński & ja. Nikt więcej się nie uchował (śmiech). To był koniec 1982 roku, cięzkie czasy. Przejściowym składem był zespoł Aurora. Zamiast wokali były zarejestrowane gadki milicjantow z radiowozu i do tego graliśmy muzykę. W pewnym momencie Tomek odłozył gitarę i powiedział, ze rezygnuje, ze więcej nie przyjdzie na probę..."_

Pierwsza płyta zespołu "Biada, biada, biada" nagrana w maju* 1983* roku pokazała się jednak dopiero za kilkanaście miesięcy. W roku 1986 zespoł zagrał trasę koncertową z legendą reggae Misty in roots, po ktorej z zespołu odszedł Paweł Kelner *zastąpiony wkrotce przez *Darka Maleo Malejonka (Kultura). Juz z Maleo zespoł nagrał swoj drugi album "Nabij Faje". Robert: "Płyta jest przebasowana. Nie mieliśmy doświadczenia studyjnego. Wokalom brakowało koncertowej naturalności i uniesienia. A jednak była to zapowiedź nowego kierunku. Stopa zaczął pokazywać swoj niebywały talent. Powoli wprowadzaliśmy zasadę, ze kto jest zdolny i czuje się na siłach, moze z nami zagrać. Maleo: "Wcześniej byliśmy przez miesiąc na "Famie" i utrzymywaliśmy się wyłącznie z grania na kongach. To była dla nas podstawowa szkoła w zakresie rytmiki. Ludzie, ktorzy grali na gitarze, na klawiszach zaczęli przenosić doświadczenia z ulicznego grania na swoje instrumenty. Robert:_ "Dopiero wtedy zaczęliśmy uzyskiwać specjalizacje. Kiedy przychodził do nas ktoś spoza klanu, dziwił się. To był niemal para­jazz. Stąd się wzięła nasza wspołpraca z Wojtkiem Konikiewiczem, Alkiem Koreckim, Włodkiem Kiniorskim. Srodowisko jazzowe nas zaakceptowało. To było dziwne kiedy, np. Tomek Stańko nas chwalił, a dziennikarze nabierali wody w usta." Skład zespołu stał się bardzo płynny. Robert: "Na ten czas przypadła rowniez silna rotacja osobowa w zespole. Przez 12rael przewinęło się prawie 100 osob, to naprawdę niezły wynik. Skład ustabilizował się dopiero w roku 1989, podczas naszego wyjazdu do Czechosłowacji...". Robert, Maleo i Vivian tworzyli trzon formacji, ktora występowała pod nazwą Izrael­Kultura grając materiał obu zespołow. Do stałego składu dołączył tez Piotrek Stopa Zyzelewicz (Kultura, Moskwa) i basista Alik Dziki. W roku 1986 **roku zespoł umieszcza utwor **"Wolność" na legendarnym albumie "Fala" i ukazuje się album _"Nabij faje". W nagraniach biorą udział m.in.* Sławek Dzu Dzu Wroblewski, Piotr Sam *o'hutt Subotkiewicz, pozostając w zespole do końca.

W roku 1987 zespoł nagrywa album "Duchowa rewolucja", ktorej pierwsza część ukazuje się w tym samym roku. W jego nagraniu wzięło udział wielu muzykow m.in. Krzysztof Banan Banasik (Armia, Kult), Paweł Szanajca (Kult), Tomasz Budzyński (Armia). W roku 1989 podczas wyjazdu zespołu na koncerty do Czechosłowacji skład grupy stał się stabilny. Tworzyli go Robert, Maleo, Vivian, Stopa, Dzu Dzu *(ktory zastąpił basistę Alika Dzikiego, oddając perkusję Stopie). *Robert: "Pojechaliśmy do Czechosłowacji z typowo rewolucyjnym programem ­"Rowne prawa", "Wolny narod", "Nikt nie urodził się bez powodu" itp... Texty, ktore były świetnie odbierane przez Czechow. Rok 1989, tuz przed wielkimi zmianami politycznymi w Czechosłowacji. Dochodziło do scen, ze zołnierze czapki deptali. Właściwie to pierwsze profesjonalne koncerty 12raela. Zachowywaliśmy pełną kontrolę nad tym, co działo się na scenie. Zespoł znalazł się na tym miejscu, na ktorym powinien się znaleźć. Fantastyczne historie... I wydaje mi się, ze to było swoiste preludium do brytyjskiego wyjazdu. Zupełnie nowy Izrael".

Niedługo po powrocie z Czechosłowacji do zespołu dołączył multiinstrumentalista Włodek Kiniorski. Maleo: "Wpadł do nas jak meteor i od razu zrobił wielkie spustoszenie. Musiało minąć trochę czasu zanim połapał się w naszym riffowym graniu. Włodek jest wielkim indywidualistą i muzyka, ktorą robił wcześniej powstawała pod kątem jego charakteru, jego partii solowych. Tutaj musiał wmontować się w pewien organizm. Początkowo były z tym problemy. Łapał za wszystkie instrumenty na raz ­a woził tego całe mnostwo ­okaryny, saxofony, flety... Miał kłopoty z powrotem do frazy, od ktorej zaczął... Czasami bywało bardzo zabawnie.... Ale Włodek to doskonały muzyk i błyskawicznie pogodził swoje improwizacje z charakterem naszej muzyki. Wniosł świezość, energię, duzo takiej zwykłej radości grania, a jego ­jak on to nazywał ­"propozycje" zawsze były super". W roku 1990 zespoł wyjechał do Wielkiej Brytanii na zaproszenie przyjaciela ­Marcina Millera, ktory załatwił im kilka koncertow i przede wszystkim nagranie albumu w legendarnym Ariwa Studio nalezącym do Mad Professora. Zespoł grał w m.in. klubach Marquee, Kingshead i Lamelight. Efektem tej wyprawy był album"1991", jedna z najbardziej niesamowitych polskich płyt.* Robert*: "Materiał został przygotowany specjalnie na Wyspy. Chłopcy zaczęli przygotowywać go beze mnie, dołączyłem do nich grając na klawiszu "Monopol". I to jego brzmienie daje tej płycie trzeci wymiar. Taki background. To nasze kolejne odkrycie, nasz private treasure (śmiech). Liczyła się tez pomoc Dereka FevriereDa. Załatwił nam studio w Londynie. Chociaz mieliśmy tylko 3 dni na nagranie, biorąc pod uwagę jego umiejętności i poziom sprzętu, zdązyliśmy zrobić niemal wszystko. W Warszawie dograliśmy jedynie jakieś smaczki. Brzmienie tej płyty wyprodukował Derek Fevrier, ktory jako realizator dźwięku świetnie pokierował pracą w studio. Wycisnął z utworow to, co dało się wycisnąć. Muzyka podpasowała wielu osobom. Ale płyta głownie podobała się właśnie jeśli chodzi o brzmienie. A to juz zasługa Dereka. Najpierw zrobił nam probne, garazowe nagrania w miejscu, gdzie mieszkaliśmy i dopiero potem weszliśmy do studia Ariwa. Praca nad płytą zajęła zaledwie trzy sesje po 12 godzin".

Po powrocie do kraju Izrael grał koncerty, m.in. w* Krakowie, Białymstoku, Warszawie,* wspaniały występ w Oświęcimiu, Jarocinie 93', Odjazdach 94'. W roku 1994 ukazuje się koncertowy *album "live 93" *nagrany podczas koncertow w Krakowie i Białymstoku. Album doskonale oddaje nastroj koncertow grupy. Zespoł coraz więcej koncertował, bardzo ciepło przyjmowany na występach, zaczął pracę nad nowym materiałem i w roku 1995 niespodziewanie ogłosił swe rozwiązanie... Robert: "Po prostu zakończyliśmy działalność. To wynikało z moich naturalnych odczuć. Nie miałem podstaw, aby dalej pisać historię, ktora juz się wypełniła. To nie był zespoł stworzony, aby zaistnieć na rynku i sprzedawać płyty. 12rael miał do spełnienia swoją rolę. W takim czasie i w takim kraju. Kontynuowanie tego tylko by zaszkodziło grupie." Ostatni, pozegnalny koncert miał odbyć się 15 maja w warszawskim klubie Remont, nie doszedł jednak do skutku z powodu agresywnego zachowania słuzb porządkowych. W roku 1997 "Gold Rock Studio" Roberta Brylewskiego wydaje płytę "Izrael in dub" z dubowymi wersjami utworow zespołu opracowanymi przez Roberta.

Po 11 latach przerwy zespoł* IZRAEL* spotkał się na Ostroda Reggae Festiwal 2006 pod roboczą nazwą MAGNETOSFERA. Ich powrot na scenę był wynikiem wieloletnich oczekiwań fanow, okazał się wyjątkowym przezyciem dla starych i nowych pokoleń. Zespol postanowił wznowić swoja działalność. Do tej pory zagrali ok. 60 koncertow m.in. 20.08.2006 Ostroda Reggae Festiwal, 08.09.2006r. Gdańsk plaza Brzeźno, 20.10. Warszawa Klub CDQ, 22.10.2006 London (UK) Cargo Club, 26.11.2006 Warszawa Klub Stodoła, 12.12.2006r Gdańsk Stocznia [dla TVP], Festiwale: Reggaeland 2007, Reggae nad Wartą *2007, *Jarocin 2007, Winterreggae 2008, London Mass Club 2008, Ostroda 2008, Reggae na Klifie 2008, itd.

W kwietniu 2008r zespoł nagrał nowy album "Dza Ludzie" realizowany przez słynnego dubmastera ­MAD PROFESSORA *w Studio ARIWA w Londynie. Album ukazał się 07 listopada 2008*r nakładem wytworni Lemon Records.

Najnowsza dubowa płyta:_ Izrael Meets Mad Professor _zrealizowana rowniez w Studio ARIWA w Londynie, ukazała się w listopadzie 2010r. Album jest dostępny w Polsce dystrybutor MANUFAKTURA LEGENDA /EMI MUSIC POLAND oraz w Wielkiej Brytanii poprzez ARIWA DISTRIBUTION.

bilety:

przedsprzedaż 20 ulgowe, 30 normalne,w dniu koncertu 25 ulgowe, 35 normalne. Do nabycia w kasie Rotundy i w sieci http://www.tic

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ