koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Ten fantastyczny burdel

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 19 160 wyświetleń od 6 stycznia 2013
  • 19 stycznia 2013, sobota
    » 19:00

Autor: E. Ionesco Przekład: Leon Zaręba, Leszek Elektorowicz Reżyseria: Stanisław Michno Choreografia: Anna Ochman Scenografia: Gabriel Abratowicz Światło: Jakub Siepracki Dźwięk: Leszek Olejarczyk

Obsada (według kolejności pojawiania się na scenie):

Szef: Michał Leśniak Jakub, Rebeliant: Norbert Burkowski Łucja, Rebeliantka: Karolina Bondaronek Piotr, Rebeliant: Filip Jurkowski / Edward Gorzkowicz Tancerka: Anna Ochman Starsza Pani, Matka Rebeliantka: Zina Zagner Pani z pieskiem, Rebeliantka: Lea Pradziński Pan - mąż Pani z pieskiem, Rebeliant: Tomasz Poniży Pan II (rosyjski emigrant), Nauczyciel, Rebeliant: Stanisław Michno Dozorczyni: Anna Dzierża Agnieszka, Kelnerka: Magda Furmanek

w roli Bohatera: Wojciech Michno

Słowo o spektaklu - Leon Zaręba:

Sztuka "Ce formidable bordel" Eugene Ionesco jest finalnym akcentem jego dramatopisarskiej twórczości, która rozpoczęła się od małych teatrzyków w Quartier Latin, by wejść następnie tryumfalnie na najwyższe sceny Francji i świata.

Główną postacią dramatu jest Bohater, lub raczej antybohater - figura dziwna i zaskakująca widza swoim milczącym zachowaniem.

Uporczywe milczenie bohatera staje się w kontekście sytuacji scenicznych oraz w obecności innych postaci niezwykle wymowne i teatralnie atrakcyjne. Sztuka obfituje w błyskotliwe dialogi i monologi, pełne intelektualnej i językowej finezji oraz filozoficznej głębi. Dochodzi do tego mistrzowska charakterystyka postaci, bardzo trafna i prawdziwa psychologicznie.

Uderzająca dla odbiorcy jest ponadto aktualność utworu i jego uniwersalny, ogólnoludzki wydźwięk.

"Ce formidable bordel" w świetnym opracowaniu scenicznym Stanisława Michno, odsłania jeszcze raz typowe cechy antyteatru - teatru absurdu, którego Ionesco, obok Samuela Becketta, pozostaje głównym przedstawicielem.

To teatr ukazujący samotność człowieka i mizerię ludzkiej kondycji, absurdalność egzystencji oraz daremność pytań o sens życia.

Jakie jest przesłanie "Ce formidable bordel"? Odpowiedź należy do widza.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ