koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Szedł „wyprostowany wśród tych co na kolanach”

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 572 wyświetleń od 18 stycznia 2013
  • 25 stycznia 2013, piątek

Wykłady z literatury współczesnej:

dr Marek Karwala:
Szedł „wyprostowany wśród tych co na kolanach”
(o twórczości poetyckiej Zbigniewa Herberta)

w ramach Wieczoru poświęconego pamięci Przemysława Gintrowskiego

godz. 18:00

Powiedziano ongiś o Herbercie, że jest twórcą, który idąc przed siebie odwraca zarazem wzrok ku przeszłości. Opinia ta wydaje się i dziś celna, jako że autor Apollona i Marsjasza, ale też Przesłania Pana Cogito tak właśnie postępował; z doświadczeń minionych wieków czerpał obficie, w tamtym czasie i w tamtej przestrzeni odnajdywał „klucze” do rozumienia teraźniejszości, jak też przyszłości. Przywołane tytuły odnoszą się do dwu wiodących obszarów tematycznych, które krytyka zwykła wyróżniać w dorobku Herberta – „klasycyzującego” i „moralistycznego”. Ten skądinąd słuszny podział nie jest wszak ani ostry, ani jednoznaczny, gdyż oba nurty niejednokrotnie krzyżują się i – co charakterystyczne – wyrastają z jednej gleby, zasilanej pożywkami o proweniencji: biblijnej, mitologicznej, artystycznej, filozoficznej i. in. Widać to także w repertuarze pieśni, które w oparciu o wiersze Zbigniewa Herberta przygotował i wykonywał zmarły niedawno Przemysław Gintrowski…

Wstęp wolny.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ