koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

. Capella Cracoviensis . HÄNDEL Amadigi di Gaula .

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 038 wyświetleń od 8 lutego 2013
  • od: 16 lutego 2013, sobota
    do: 19 lutego 2013, wtorek

Wspólne realizacje muzyczno-teatralne Capelli Cracoviensis i Cezarego Tomaszewskiego dowiodły, że z muzyką klasyczną można dotrzeć w rejony dotąd nieodkryte. Projekty w przestrzeni miejskiej, z lokalną społecznością, nowoczesne praktyki performatywne zamiast tradycyjnych sposobów realizacji dzieł operowych, uruchomiły wielu młodym i starszym widzom nowe przestrzenie uczestnictwa w muzyce. Na drodze stworzenia nieistniejącego w Polsce teatru muzycznego bazującego na muzyce klasycznej – po „Orfeuszu i Eurydyce” wystawionym w sali gimnastycznej z ćwiczącymi w niej seniorami i dziećmi, Monteverdim w barze mlecznym i pieśniami Mendelssohna zainscenizowanymi w Lasku Wolskim – kolej na operę Haendla. Twórczość tego kompozytora jest ważnym elementem programu grającej na historycznych instrumentach Capelli Cracoviensis. „Amadigi di Gaula” to stosunkowo rzadko wystawiana opera magiczna. W naszej realizacji czarodziejski ogród Melissy to przestrzeń galerii sztuki, zamienionej w miejsce kultu przez kuratorkę-psychofankę Mariny Abramovic. Węzeł prowadzących do zbrodni namiętności rozgrywany jest na różnych poziomach reprezentacji. Znaczna część przedstawienia to tworzony i filmowany na żywo film animowany. Plany aktorski i filmowy mieszają się z cytatami z historii body art i performance, wychodzących poza ramy sztuki i stających się rzeczywistością, w której funkcjonują bohaterowie opery. Sztuka, sex, przemoc, pożądanie - wszystko bezpośrednio wywiedzione z ducha muzyki Haendla. Sceniczny eksperyment służący odkrywaniu nowych fascynujących i wywrotowych pokładów, tkwiących w dziełach operowych, niesłusznie spychanych na margines zainteresowania polskich twórców i widzów. Barokowa opera, podawana w świeży sposób, od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem młodych, progresywnych widzów na świecie. Czas na Polskę. Spektakl zawiera treści przeznaczone dla widzów dorosłych.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ