koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarBANKSYPOK KWIECIEŃ - MAJ 2024Muzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Beethoven EROICA

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 816 wyświetleń od 18 czerwca 2013

BEETHOVEN III Symfonia Eroica HAYDN Symfonia nr 102

CAPELLA CRACOVIENSIS na historycznych instrumentach

Alessandro Moccia koncertmistrz

Rewolucja w czterech częściach. Symfonia, która zmieniła oblicze sztuki – nie tylko muzycznej. Po Eroice nic już nie mogło być takie samo – Beethoven znalazł punkt podparcia, dzięki któremu poruszył ziemię. Muzyka przeszła z pola rozrywki, ilustracji – w pole sztuki wstrząsającej, tworzącej byty bohaterskie. W tym nowym ideale twórcy, nie tylko kompozytorzy, ale malarze, pisarze, poeci, odnajdywali się do końca stulecia. Dla publiczności model ten był aktualny przynajmniej do połowy wieku XX. Oczywiście, nowy wymiar trzeciej z kolei symfonii Beethovena to nie jedyny jej walor – przede wszystkim istotna jest fascynująca konstrukcja, z porywającą pierwszą częścią (dość wspomnieć jej słynne, potężne otwarcie dwoma słupami akordowymi) i monumentalnym marszem żałobnym w miejsce części wolnej... Gdy takie dzieło prowadzi Alessandro Moccia – trudno przecenić skalę wydarzenia, które dodatkowo będzie inauguracją letniego cyklu koncertów Capelli Cracoviensis w ramach festiwalu THEATRUM MUSICUM.

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ