koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Spektakl PAGES FROM THE BOOK OF...

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 674 wyświetleń od 8 października 2013
  • 12 października 2013, sobota
    » 19:00

PAGES FROM THE BOOK OF... to spektakl w reżyserii Andrzeja i Teresy Wełmińskich,który zagości na deskach sceny Solvay, odwołujący się do tradycji Teatru Cricot 2 Tadeusza Kantora. Spektakl powstał w 2012 w trakcie studyjnej pracy z grupą studentów Rose Bruford College. Metody tworzenia tego spektaklu wynikały z praktyk Teatru Cricot 2 Tadeusza Kantora odwołując się zwłaszcza do zespołowego charakteru pracy i jego głównej przesłanki - teatru autonomicznego, dla którego wszystkie komponenty dzieła są równoprawne.

Premiera odbyła się w Londynie w Rose Bruford College. W czerwcu br. spektakl został zaproszony na Międzynarodowy Festival Teatrów Studenckich Istropolitana Project w Bratysławie gdzie otrzymał dwie główne nagrody w kategoriach: Wybitne Osiągnięcie oraz Najlepsza Produkcja. Od 10 do 24 sierpnia spektakl był prezentowany w Edynburgu w ramach Fringe Festiwal a w listopadzie 2012 w Moskwie na Moscow International University Theatre Festival. W spektaklu wyróżnić można różne typy i grupy aktorów i wykonawców: chór, orkiestra, narrator, animatorzy obiektów, manipulatorzy przestrzeni, aktorzy. Wszystkie elementy współpracują ze sobą w ścisłej zależności i tworzą jednolitą całość.

Twórcy spektaklu tak określają jego istotę: (…) Struktury spektaklu wywodzą się ze świadomości upływającego czasu, nawarstwiających się doświadczeń i mechaniki pamięci. Narracja nie ma liniowego charakteru, epizody podlegają zapętleniom i cechuje je kalejdoskopowa zmienność i szczątkowość fabularnej organizacji. Zderzenia różnych konwencji teatralnych i odniesienia do teatru wschodniego zwłaszcza tradycji japońskiego teatru Bunraku to rozwiązania sprzyjające antyiluzjonizmowi przełamujące powszechnie stosowane sposoby narracji.

Informacje i rezerwacja na solvay

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ