koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

CAPELLA CRACOVIENSIS ZIMA 2014

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 591 wyświetleń od 10 stycznia 2014
  • 23 stycznia 2014, czwartek
    » 18:00
  • 16 stycznia 2014, czwartek
    » 18:00

czwartek 16 stycznia 18.00 barok MUFFAT TELEMANN BACH suity orkiestrowe CC Andreas Staier Galeria Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach, Oddział Muzeum Narodowego w Krakowie

Bez mała sto lat. Bynajmniej nie samotności, a dziejów europejskiej kultury. Wzajemnych wpływów, dojrzewania muzycznych form, jakie znamy dzisiaj. Od sonaty Georga Muffata Armonico Tributo z 1682 roku, pozostającej pod przemożnym wpływem jego domniemanego nauczyciela - Lully’ego oraz concerti grossi Corellego, którymi Muffat się zachwycał, przez suitę orkiestrową Jana Sebastiana Bacha, której fragment, znany jako Aria na strunie G, stał się hitem na miarę Rasputina Boney M. Oraz Musique de table - “styl polski odziany we włoską suknię” Georga Philippa Telemanna, klasyczne kawałki “do kotleta”, która odważnie przeczy nabożnemu podejściu do muzyki nie tracąc na wyrafinowaniu i formalnym nowatorstwie, aż po Koncert klawesynowy Carla Philippa Emanuela Bacha z 2. połowy XVIII wieku w gwiazdorskim wykonaniu gościa Capelli Cracoviensis, Andreasa Staiera, wirtuoza klawesynu i specjalisty w dziedzinie historycznych praktyk wykonawczych.

czwartek 23 stycznia 18.00 klasycyzm CP & JC BACH HAYDN MOZART symfonie CC Alessandro Moccia Galeria Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach, Oddział Muzeum Narodowego w Krakowie

Sturm und Drang. Napięcia, potrzeba wyzwolenia z oświeceniowych okowów racjonalizmu, triumf emocji. Jeszcze klasycyzująca forma, ale protoromantyczne już natchnienie. Rodzinnie i z czułością - dwóch synów Bacha: Carl Philipp Emanuel i o dwadzieścia lat młodszy Johann Christian, ojciec (symfonii) Joseph Haydn i enfant terrible Wolfgang Amadeusz Mozart. Wzajemne inspiracje, uczniowie i mistrzowie, a w efekcie, mimo siatki powiązań i wspólnego mianownika, cztery całkowicie różne symfonie. Obfitujące w kolory i afekty, rozedrgane i poruszające. W dodatku w wykonaniu pełnej temperamentu Capelli Cracoviensis prowadzonej przez nie mniej temperamentnego koncertmistrza Alessandra Moccię.

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ