koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarAMKL 75 latCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

VI Krakowskie Miniatury Teatralne

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 442 wyświetleń od 2 czerwca 2015
  • od: 2 lipca 2015, czwartek
    do: 21 lipca 2015, wtorek

VI Krakowskie Miniatury Teatralne

2 lipca, czwartek, godz. 19.00 spektakl inauguracyjny „KONIE NAROWISTE” spektakl muzyczny Wystąpią: Artur ŻMIJEWSKI, Artur BARCIŚ, Mirosław Baka, Arkadiusz BRYKALSKI, Mirosław CZYŻYKIEWICZ, Mariusz KILIAN oraz Beata Lerach, Anna Ozner, Magdalena Piotrowska, Margita Ślizowska zespół KAMELEON SEPTET pod kier. Hadriana Filipa Tabęckiego Scenariusz i reżyseria: Jerzy Satanowski Aranżacje: Hadrian Filip Tabęcki

Spektakl muzyczny oparty na pieśniach i wierszach Włodzimierza Wysockiego jest próbą opowiedzenia obfitej w wydarzenia biografii największego barda rosyjskiego, poprzez jego piosenki. Powstał w ten sposób duchowy profil prawdziwego mężczyzny i buntownika. Wysocki stworzył kilkaset pieśni, jest więc jasne, że realizatorzy musieli dokonać drastycznego wyboru. Bułat Okudżawa w czasie pogrzebu Wysockiego powiedział: (…) Miłośnicy tanich szlagierów nie są jego entuzjastami, Wysocki złości mętnych ortodoksów i szokuje tchórzliwych hipokrytów. Jest prawdziwym poetą, a wielkie uznanie, jakim się cieszy, stanowi najlepszą broń w walce z nadętą ignorancją, kłamstwem i z tak zwaną kulturą masową (…) Bilety: 80 PLN

7 lipca, wtorek, godz. 19.00 „BIAŁA LOKOMOTYWA ” spektakl muzyczny Wystąpią: Mirosław CZYŻYKIEWICZ, Jan JANGA TOMASZEWSKI, Wojciech BRZEZIŃSKI Andrzej PERKMAN – fortepian Scenariusz, reżyseria, muzyka: Jerzy Satanowski Obrazy: Max Novak Zempliński

Koncert - spektakl „Biała Lokomotywa” jest próbą opisania losu, jednego z najciekawszych polskich poetów Edwarda Stachury, poprzez jego piosenki, poezję, wspomnienia. Przedstawienie pokazuje ewolucje jego myślenia o świecie, od młodzieńczej euforii poprzez dojrzałą refleksję aż do całkowitego zwątpienia zakończonego samobójczą śmiercią. Jestem autorem muzyki, reżyserem i twórcą scenariusza. Mam poczucie pewnego uprawnienia do tej roli, bo byłem wieloletnim artystycznym partnerem i przyjacielem poety. Większość piosenek wykonanych w tym spektaklu powstało w czasie naszej wspólnej pracy, jeszcze za życia poety. („Życie to nie teatr”, „Nie Brookliński most”, „Już jest za późno nie jest za późno”). Choć biografia Stachury ma wymiar tragiczny, przedstawienie pokazuje niezwykłą barwność tej postaci, jej witalność, dynamikę i zaangażowanie w świat wartości. Jerzy Satanowski Bilety: 60 PLN

9 lipca, czwartek, godz. 19.00 „PSIUNIO” spektakl Teatru Kamienica w Warszawie Wystąpią: Hanna ŚLESZYŃSKA, Piotr POLK, Tomasz SAPRYK Reżyseria: Grzegorz Chrapkiewicz Autorzy: Agnès i Daniel Besse Tłumaczenie: Barbara Grzegorzewska Scenografia: Wojciech Stefaniak Kostiumy: Aneta Suskiewicz „Psiunio” to strzał w dziesiątkę. Skrzące się finezyjnym humorem dialogi i najwyższej klasy aktorstwo Hanny Śleszyńskiej, Piotra Polka i Tomasza Sapryka wywoływały salwy śmiechu i rzęsiste brawa publiczności, która szczelnie zapełniła widownię. A wydawałoby się przecież, że banalny temat nie przyciągnie na dłużej uwagi widza. No bo cóż się w istocie stało? Pan domu wrócił z wieczornego spaceru z psem bez... Psiunia. Wywołało to lawinę pretensji pani domu i coraz głębsze poczucie winy pana. Akcja rozgrywa się w środowisku ludzi wykształconych. Mąż jest filozofem, przyjaciel domu architektem. Cała trójka szybko traci dystans do zdarzenia z psiakiem. Co więcej, pretensje o zaniedbanie czworonoga przenoszą się na inne sfery życia małżeńskiego. Pojawia się zazdrość o męża, o monotonię życia, które skupiło się jedynie na relacjach z Psiuniem. Kryterium doboru przyjaciół staje się stosunek do Psiunia i do zwierząt w ogóle. Odżywają zadawnione pretensje, prowadzące do dramatycznego finału... Po spektaklu będzie możliwość wyrazić swoje uczucia do czworonogów wspierając datkiem Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami. Bilety: 70 PLN

14 lipca, wtorek, godz. 19.00 „PORWANIE SABINEK” spektakl muzyczny Teatru Kamienica w Warszawie Wystąpią: Dorota KAMIŃSKA, Ewa LORSKA, Michalina SOSNA, Olga SARZYŃSKA, Wojciech DURYASZ, Piotr SKARGA, Emilian KAMIŃSKI, Adam FIDUSIEWICZ, Michał ROLNICKI Reżyseria i scenografia: Emilian Kamiński Autorzy: Franz i Paul Schonthan Adaptacja: Julian Tuwim Muzyka: Paweł Gawlik Kostiumy: Anna Waś

Muzyczna komedia omyłek w gwiazdorskiej obsadzie. Pełna tuwimowskiego humoru sztuka przenosi widza do dawnej epoki, w świat kostiumów, dobrych manier i wielkiej miłości! W Otwocku pod Warszawą na początku XX wieku pojawia się wędrowny teatr wraz ze swoim szalonym dyrektorem, Leonardem Strzygą-Strzyckim (w tej roli Emilian Kamiński). Wiodąca sielankowe życie rodzina Owidowiczów niespodziewanie zostanie wplątana w szereg zabawnych sytuacji, a wszystko za sprawą głowy domu (Wojciech Duryasz), czy raczej jego tajemnicy z lat młodzieńczych… Dyrektor teatru wykorzysta sekret nieśmiałego profesora i zdoła namówić go do współpracy, co spowoduje niemałe zamieszanie. Sytuacja skomplikuje się jeszcze bardziej, kiedy w domu niespodziewanie zjawi się apodyktyczna pani domu, Ernestyna Owidowicz (Dorota Kamińska). Nieporozumienia będą się mnożyć, a poszczególne postacie, pojawiające się w sztuce, sprawią, że będzie jeszcze zabawniej! Wartka akcja, szalone poczucie humoru, barwne kostiumy i scenografia, oraz przezabawne piosenki nie pozwolą na nudę! Bilety: 70 PLN

16 lipca, czwartek, godz. 19.00 „W OBRONIE JASKINIOWCA” spektakl specjalny Teatru Kamienica w Warszawie z okazji 40. lecia pracy artystycznej Emiliana Kamińskiego Wykonanie i reżyseria: Emilian KAMIŃSKI Autor: Rob Becker Scenariusz: Dorota Kamińska i Mariusz Arno-Jaworski Emilian Kamiński wcielając się we współczesnego jaskiniowca demaskuje zawiłości relacji damsko-męskich, które niewiele zmieniły się od czasów pierwotnych. Kobiety i mężczyźni nie mają łatwego życia, zwłaszcza razem. Przy kawalkadzie śmiechów widowni bezlitośnie rozprawia się ze stereotypami na temat związków, małżeństwa oraz przywar płci pięknej i tej nieco brzydszej. Pomimo całego rozwoju cywilizacji, lotów w kosmos, klonowania, coraz szybszych komputerów, rozwój uczuć i praw rządzących naturą człowieka nie następuje tak szybko, pomimo że człowiek zamienił jaskinię na przytulne i nowoczesne M4. (...) Temat uniwersalny: różnice w psychikach kobiety i mężczyzny. Od czasów prehistorycznych do dziś zmieniło się niewiele. Opisał to John Gray w książce „Mężczyźni są z Marsa, Kobiety z Wenus”, którą na dramaturgiczny warsztat wziął Rob Becker. Emilian Kamiński przez godzinę z okładem spala się w akcji. Nieustający słowotok urozmaica mimiką, gestami, częstymi zmianami ról. Rozśmiesza do łez doskonałą parodią wrotkarki z supermarketu. Jawi się jako aktor o nieprzeciętnej vis comica. (...) Janusz R. Kowalczyk Rzeczpospolita Bilety: 60 PLN

21 lipca, wtorek, godz. 19.00 „ÉDITH I MARLENE” spektakl muzyczny Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie dedykowany w 100. urodziny Édith Piaf Wystąpią: Halina MLYNKOVÁ, Anna SROKA-HRYŃ, Ewa TELEGA, Lesław ŻUREK, Arkadiusz BRYKALSKI, Julian MERE zespół instrumentalny pod kier. Czesława Majewskiego i Janusza Tylmana Reżyseria: Márta Mészáros Autor: Éva Pataki Tłumaczenie: Halina i Andrzej Rutkowscy Scenografia: Marek Chowaniec Kostiumy: Tatiana Kwiatkowska Opowieść o wieloletniej przyjaźni dwóch niezwykłych kobiet i wybitnych artystek – Édith Piaf i Marleny Dietrich. Widzimy dwie różne osobowości, dwa różne temperamenty – chłodną, wyniosłą Marlene i spontaniczną, ciągle poszukującą miłości Édith. Obydwie miały pogmatwane życie osobiste, obydwie wiele w życiu bezpowrotnie straciły. Ale zarówno Édith, jak i Marlene miały pasję. Tą pasją była sztuka. To miłość do śpiewu i muzyki połączyła te tak skrajnie odmienne kobiety. Zresztą, największe przeboje z repertuaru obydwu artystek są nieodłącznym motywem tego spektaklu. Usłyszymy między innymi: „La vie en rose”, „Padam, padam” i „Milord” z repertuaru Édith Piaf, a także słynną piosenkę „Ich Bin von Kopf Bis Fuss Auf Liebe Eingestellt” i wiele innych. Anna Sroka-Hryń, za kreację w tym spektaklu otrzymała Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury 2013. Gościem specjalnym będzie reżyser spektaklu Márta Mészáros Bilety: 80 PLN

Po spektaklu spotkanie z artystami poprowadzi redaktor Wacław Krupiński Pomysł i realizacja Festiwalu: Monika Lato, Łukasz Lech Wszystkie spektakle odbywają się: Scena im. Stanisława Wyspiańskiego Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. Ludwika Solskiego w Krakowie ul. Straszewskiego 22

Bilety do nabycia: ŚOK, ul. Mikołajska 2, II p. pokój 21, tel.: 12 422-19-55, w. 15 i 24; Rezerwacja: bilety.sok@poczta.fm Info Kraków: ul. św. Jana 2, tel.: 12 421-77-87; Filmotechnika Pasaż Bielaka, Rynek Główny 9, tel.: 12 421-23-43

autor:
zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ