koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Bassem Akiki i Sinfonietta Cracovia

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 815 wyświetleń od 12 czerwca 2015

Kraków » al. Słowackiego 22 » NA MAPIE

  • 10 lipca 2015, piątek
    » 20
  1. FESTIWAL MUZYKI POLSKIEJ Kraków 8–18.07.15 r.

Wykonawcy:

Bassem Akiki - dyrygent Maciej Frąckiewicz - akordeon Magdalena Bojanowicz - wiolonczela

Sinfonietta Cracovia

BILETY:

CENA VIP 75 zł, N 50 zł, U 25 zł

Program: Dariusz Przybylski: Red, Yellow, Red. Hommage a Mark Rothko Marcel Chyrzyński: Ukiyo-e 9 Wojciech Kilar: Orawa Mikołaj Majkusiak: Rhythm Games

„Jeśli warto jakąś rzecz zrobić raz, warto ją powtórzyć jeszcze i jeszcze raz, wszechstronnie ją zbadać, wypróbować i doświadczyć, tak aby zmusić publiczność do spojrzenia na nią”. Twierdził Mark Rothko, malarz którego twórczość charakteryzują powtórzenia. Kompozycja Red, Yellow, Red jest próbą uchwycenia ducha malarstwa Marka Rothko. Utwór powstał w roku 2012 na zamówienie Ernsta Kovacica oraz NFM Leopoldinum, tym razem w drugi piątek lipca usłyszymy go w wykonaniu orkiestry Sinfonietty Cracovia, pod batutą Bassema Akiki. „Orawa jest jedynym utworem, w którym nie zmieniłbym żadnej nuty, choć przeglądałem go wielokrotnie. […] Spełnia się w niej to, do czego dążę, aby być jak najlepszym Kilarem” – mówił kompozytor w jednym z wywiadów (Cieszę się darem życia, Kraków 1997).

Tytuł utworu, stanowiącego zwieńczenie cyklu „tatrzańskich” dzieł Kilara, przywołuje całą gamę skojarzeń. Nawiązuje nie tylko do krainy geograficznej usytuowanej na granicy Polski i Słowacji, ale też do rzeki, która płynie przez ten region. Przebieg Orawy można bowiem postrzegać w korelacji do przepływu wartkiego potoku pośród skalnych załomów, odsłaniających coraz to inne, piękne w swej surowości krajobrazy. Tytuł kompozycji kojarzy się także z nazwą skoszonej po wypasie owiec górskiej łąki („oława”), na której juhasi, na zakończenie sezonu pasterskiego, tańczyli zbójnickiego.

Rezerwacja biletów: promocja@fmp.org.pl
w tytule maila wpisz: BA_10.07.15

zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ