koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - styczeń 2021 - nr 321
zmodyfikowano  5 lat temu  »  

STABAT MATER - misterium sceniczne

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 323 wyświetleń od 9 lutego 2016

To oryginalne połączenie muzyki Antonio Vivaldiego i Giovanniego Battisty Pergolesiego z elementami gry aktorskiej, kompozycji ruchu scenicznego, oryginalnego kostiumu oraz scenografii. Widowisko zachwyca ekspresyjną i piękną w swej prostocie muzyką sakralną, przepełnioną liryką i emocjonalnością, charakterystycznymi dla neapolitańskiej szkoły operowej XVIII wieku.

Stabat Mater to jedna ze średniowiecznych sekwencji modlitewnych, pochodząca z XIII wieku, przypisywana franciszkanom Jacopowi da Todi lub św. Benedyktowi. Melodia wywodzi się z chorału gregoriańskiego i stanowi kanwę kilku arcydzieł muzycznych. Do nich należą Stabat Mater Antonia Vivaldiego i Giovanniego Battisty Pergolesiego. Oba dzieła datowane są na pierwszą połowę XVIII wieku (od 1727 roku decyzją władz kościelnych sekwencja została oficjalnie włączona w liturgię).

Reżyseria – Wacław Jankowski
Kierownictwo muzyczne – Paweł Szczepański
Kompozycja ruchu scenicznego – Jadwiga Leśniak-Jankowska
Kostiumy – Joanna Jaśko-Sroka

Kontratenor - Łukasz Dulewicz
Sopran - Sylwia Olszyńska
Testes Passionis - Alicja Billewicz, Agnieszka Reiser

Orkiestra Krakowskiej Opery Kameralnej:
Skrzypce I – Karolina Bartczyszyn
Skrzypce II – Barbara Szpakiewicz
Altówka – Przemysław Dajcz
Wiolonczela – Ewa Wojsław - Bober
Kontrabas – Lesław Wydrzyński
Klawesyn – Anna Huszczo

autor:
zmodyfikowano  5 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ