koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarAMKL 75 latCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

Akademia Tańca Terapeutycznego kurs 2016/2017r

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 301 wyświetleń od 8 lipca 2016
  • 24 września 2016, sobota
    » 10:00

II edycja-początek 24-25.09.16 Kraków

Relacje uczestników 1-wszej edycji kursu: -„Wazne dla mnie było to szkolenie. I dla wlasnego rozwoju osobistego i dla warsztatu pracy. Rowniez poznałam wielu wartościowych ludzi. Nawiazalam relacje. Umiejetnosc obserwacji, uwaznosci, słuchania siebie, swojego ciala i innych osob.” -„Jestem zadowolona, dużo skorzystałam do swojej pracy. Jestem wdzieczna za ten czas. Wiecej cwiczen z Labana poznałam ale tez od grupy informacje zwrotne dla mnie sa ważne i cenne. Czuje się teraz pewniej w tym co robie i chce isc dalej”. -„Bardzo ważne doświadczenie na poziomie rozwoju osobistego oraz w kontekście relacji społecznych. Rozwinelam nie tylko umiejetnosci improwizacji, tanca ale także zaufania do grupy, kontaktu z cialem, duchowoscia, sobą, potrzebami.” -„Jestem bardzo zadowolona, otworzylo to nowy rozdzial w moim zyciu. Podswiadomosc mowi, ze praca z cialem/taniec terapeutyczny może być pomocą w poukładaniu swojego zycia. Czuje, ze wlasnie zaczela się podróż mojego zycia, podróż w glab mojej duszy, która jest niesamowita, radosna, choć pelna obaw, leku. Stalam się nowa osoba i nadal jestem w procesie zmian. Jestem bardziej kreatywna, spontaniczna, radosna, wolna, mam mniejsze poczucie wstydu, bardziej otwarta na innych ludzi”. -„Doswiadczylam tanca w zupełnie nowy, wolny sposób. Probowalam wielu technik, doswiadczalam roznych podejść do tanca, co zainspirowalo mnie do dalszych poszukiwan. Już nie tancze z glowy, czuje się bardziej wolna. Warsztat bardzo mi się podobal.”

Zapraszamy na cykl 8-u warsztatów rozwoju osobistego przez taniec i ruch, szkolenie instruktorów. Misją Akademii Tańca Terapeutycznego jest rozpowszechnianie tańca jako metody rozwoju osobistego; uwalniania od stresu, pracy nad otwieraniem ciała i rozwijaniem jego świadomości, pobudzeniem wewnętrznego potencjału i energii, odkrywaniem i zmianą podświadomych wzorców, rozwijaniem kreatywności, integracji psychofizycznej, poprawy zdrowia oraz wspierania rozwoju osobistego i duchowego. Wielkie tancerki, pionierki tańca współczesnego i terapeutycznego Isadora Duncan i Ruth St Denis uważały, że taniec może i powinien się stać środkiem powszechnej i dostępnej edukacji, prowadzącej do podnoszenia jakości życia ludzi i rozwijania świadomości.

W trakcie cyklu 8-u warsztatów ATT poznasz wiele innowacyjnych technik i metod z obszaru tańca i pracy z ciałem, dzięki którym możesz wykorzystywać taniec w pracy nad sobą i w wspieraniu innych w rozwoju osobistym. W programie m.in.: 1. Historia i rozwój tańca terapeutycznego 2. Obserwacja i rozumienie tańca 3. Elementy Labanowskiej Analizy Ruchu 4. Taniec w rozwoju osobistym 5. Taniec i praca z ciałem 6. Teatr improwizacji tańca i performance 7. Rytuały i ryty przejścia 8. Taniec i Coaching 9. Taniec i Terapia Gestalt. A także zasady prowadzenia zajęć i pracy z klientem, pomysły i modele jak pracować z różnymi grupami: z dziećmi, osobami starszymi, dorosłymi w obszarze rozwoju osobistego i sztuki performance.

KURS PROWADZĄ:

Alicja Gruszka-Nowak - Certyfikowana Psychoterapeutka Gestalt (certyfikaty ITG i PTPG), trenerka rozwoju osobistego. Prowadzi psychoterapię indywidualną dla osób dorosłych a także projektuje i realizuje autorskie warsztaty rozwoju osobistego oparte na pracy z ciałem w podejściu Gestalt, choreoterapii i improwizacji ruchowo-tanecznej (Certyfikat Instruktora Improwizacji Ruchu i Symboliki Ciała, Instytut Dynamiki Tańca i Ruchu w Essen).Regularnie pogłębia własny warsztat pracy w obszarze świadomości ciała (technika tańca współczesnego, improwizacja ruchu, body mind centering, sztuka performansu). Interesuje ją cielesny wymiar doświadczenia, zwiększający integrację ze sobą i środowiskiem, gdzie proces poznania dokonuje się na nowej płaszczyźnie, często wolnej od uprzedzeń i stereotypów. Od 2014r. uczestniczka dwuletniego stażu trenerskiego w Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie, przygotowującego do nauczania psychoterapii.

dr Mateusz Wiszniewski - arteterapeuta, antropolog tańca, Zen Coach. Od wielu lat prowadzi warsztaty i sesje indywidualne z zakresu terapii ekspresyjnych, tańca i rysunku (od 2000) oraz ćwiczeń relaksacyjnych i wizualizacji (od 1994). Wykładowca na podyplomowym studium arteterapii. Jest autorem rocznego autorskiego programu rozwoju osobistego przez sztukę -Akademia Terapii Ekspresyjnych. (Do 2014 ukończonych XII edycji). Instruktor improwizacji tańca i symboliki ciała oraz eksperymentalnego teatru tańca (metoda Kapperta), ćwiczeń profilaktycznych i leczniczych Czi Kung Healing Dao. Uczył się metod pracy z traumą, wywodzących się bioenergetyki. Jest autorem książek: Uzdrawiający Taniec, Zrelaksuj się i Żyj Twórczo oraz Potęga Wizualizacji.

więcej na stronie www.prapelnia.pl

Łącznie 102 godziny warsztatowe. Po ukończeniu kursu otrzymujesz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Koszt: 3400PLN.

PROGRAM:

Warsztat 1 Wprowadzenie do TT. Na warsztacie poznasz zarys historii terapeutycznego wykorzystania tańca od Starożytności, po czasy współczesne. Poznasz podstawowe elementy historii i metody pracy nowożytnych pionierów terapeutycznego zastosowania tańca. W części praktycznej zajmiemy się rozgrzewką, integracją grupy, otwieraniem ciała na improwizacje i twórcze działania, pracą z podstawowymi elementami ruchu i improwizacji, integracją trzech mózgów. Teoria: -Historia tańca terapeutycznego. 1) Historia wykorzystania tańca w edukacji i terapii. A) Starożytność. B) Współcześni pionierzy i przedstawiciele. -Isadora Duncan. -Ruth St Denis. -Anna Halprin. -Mary Chace. -Mary Whitehouse. -Podstawowe założenia. Ćwiczenia: -Integracja grupy -Improwizacja z tematem: -Taniec Czterech Żywiołów, -Taniec Ośmiu Żywiołów, -Taniec Trzech Rytmów-Integracja Trzech Mózgów -Rozwijanie ruchu i tańca 1: --Inspiracje Metodą Duncan, --Inspiracje Metodą St Denis -Techniki relaksacyjne: -masaż pleców, - Ćwiczenie Świadomości 1: „Relaksacja i świadomość ciała”. Prowadzi Mateusz

Warsztat 2 Integracja ciała i umysłu oraz zmiana wzorców. W trakcie warsztatu poznasz ćwiczenia taneczne pomagające w uwalnianiu od stresu, integracji ciała i umysłu, zmianie i transformacji wzorców, uwalnianiu głębokich napięć i skutków przewlekłego stresu, oraz odreagowywaniu skutków traumy, podejmowaniu decyzji i radzeniu sobie z trudnościami i przeszkodami. Będziemy też praktykować ćwiczenia improwizacji pomagające w rozwijaniu ruchu tanecznego. -Integracja ciała i umysłu w tańcu, -Terapeutyczny Teatr Tańca, -Rozwijanie Ruchu Tanecznego 2: -Inspiracje technikami Blanche Evan.. -Podejmowanie decyzji-taniec z celem --Techniki relaksacyjne: -masaż twarzy, karku i ramion, - Ćwiczenie Świadomości 2-„Zmiana wzorców przez Wewnętrzny Uśmiech”. Prowadzi Mateusz

Warsztat 3 Praca z ciałem i analiza tańca. W trakcie warsztatu skupimy się na wykorzystaniu tańca w rozwijaniu świadomości ciała i pracy z ciałem. Poznasz antropologiczną metodę analizy ruchu tanecznego jako języka i zasady dobierania ćwiczeń w celach edukacji i terapeutycznych na podstawie analizy ruchu tanecznego. -mapa ciała i dialogi z ciałem- Metoda Anny Halprin, -symbolika ciała, -podejście do tańca inspirowane bioenergetyką, -obserwacja i analiza tańca-metoda antropologiczna: --taniec jako język-nauka obserwacji, komunikacji i rozumienia języka ruchu-komunikacja poprzez taniec. --„W języku tańca”-jak taniec może pomóc w lepszej komunikacji z ludźmi?-ćwiczenie „porozumienia bez przemocy” w tańcu, -Dobieranie ćwiczeń i tematów na podstawie analizy ruchu i tańca metoda antropologiczna. --Techniki relaksacyjne: -masaż brzucha - Ćwiczenie Świadomości 3: Rozwijanie Świadomości Ciała-Trzy Mózgi-Trzy Centra-Trzy Inteligencje. Prowadzi Mateusz

Warsztat 4 Teatr improwizacji tańca jako metoda terapeutyczna. Podstawowe zasady pracy z grupą jako instruktor tańca terapeutycznego

W trakcie warsztatu skupimy się na technikach Teatru Improwizacji Tańca, tworzeniu improwizowanych przedstawień i działaniach performance oraz tworzeniu rytuałów terapeutycznych w odpowiedzi na potrzeby grupy lub społeczności. -Rozgrzewka-praca z ruchem i głosem. -Rytuały terapeutyczne 1-podstawowe elementy i tematy rytuału terapeutycznego, -Praca z życiowymi tematami, Będziemy rozwijali umiejętności i doświadczenie pracy z Teatrem Improwizacji Tańca w tworzeniu „rytów przejścia”. Tworzenie rytów przejścia z wykorzystaniem teatru tańca. Taniec i coaching. Coaching Somatyczny jako perspektywa rozumienia tańca terapeutycznego

-Zasady prowadzenia zajęć i pracy z grupą. -Fazy procesu terapeutycznego. -Praca z różnymi grupami np. dzieci, dorośli, rozwój osobisty, osoby starsze. -Taniec i rytuały terapeutyczne w działaniach społecznych. - Ćwiczenie Świadomości 4: Rozwijanie Świadomości Ciała-Trzy Mózgi-Trzy Centra-Trzy Inteligencje-rozwijanie świadomości kinestetycznej jako część zasobów osoby prowadzącej. Prowadzi Mateusz

WARSZTAT 5 -Elementy Labanowskiej Analizy Ruchu (LMA – Laban Movement Analysis). -Ciało, Dynamika, Kształt i Przestrzeń. -LabanMovement Analysis – Labanowska Analiza Ruchu stwarza możliwość rozwoju ekspresji i efektywności ruchu.

„LMA jest systemem służącym do obserwacji, opisu i notacji ruchu. Zainicjowany został przez Rudolfa Labana w początkach XX wieku był i jest wciąż rozwijany przez używających go ludzi – choreografów, instruktorów jogi i sztuk walki, aktorów, terapeutów, psychologów, tancerzy, antropologów a nawet konsultantów politycznych. W świecie tańca dziedzictwo Labana widoczne jest w twórczości choreografów takich jak Mary Wigman, Kurt Jooss, Hanya Holm, Pina Bausch czy William Forsythe. Laban opracował język notacji (tzw. Notacja Labana) pozwalający szczegółowo opisywać ruch ciała ludzkiego w czasie i przestrzeni. Jedną z zalet stosowania analizy i zapisu ruchu jest fakt, że wymuszają one niezwykle uważną obserwację ruchów ciała przez różne pryzmaty oraz próbę zrozumienia jak te ruchy odnoszą się do kontekstu interakcji.”

Zapoznanie się z elementami Labanowskiej Analizy Ruchu pomaga w:

• Zrozumieniu ruchu jako całości • Zdefiniowaniu i analizie różnych parametrów ruchu • Rozwijaniu świadomości ciała • Zrozumieniu powiązań pomiędzy 4 pryzmatami spojrzenia na ruch (Ciało, Dynamika, Kształt, Przestrzeń) • Poznaniu ekspresyjnego znaczenia ruchu • Uczeniu się obserwacji ruchu innych osób • Rozwoju indywidualnych możliwości ruchowych • Odkrywaniu szerokiego zakresu możliwości i umiejętności ruchowych • Zwiększeniu różnorodności ruchu • Tworzeniu nowych fraz ruchowych

Struktura warsztatu obejmuje następujące tematy:

Praca nad jakościami ruchu w opraciu o Analizę Ruchu R.Labana:

  1. Przestrzeń i kształt: Przestrzeń jako inspiracja do ruchowych poszukiwań. Wzmocnienie świadomości na temat kinesfery. Wyostrzenie wrażliwości dzięki treningowi wyczucia czasu, przestrzeni i energii grupy. Tworzenie form ruchowych- poszukiwanie miejsc gdzie kształt i przestrzeń się przenikają. Budowanie decyzyjności, poczucia adekwatności, synchronizacji z miejscem i czasem. Zwiększenie świadomości cielesnej.

  2. Tempo i dynamika -Poznanie różnych koncepcji ruchu: powoli/szybko, prosto, bezpośrednio/stopniowo, spiralnie. Doświadczenie różnorodnych odmian ruchu by wykształcić umiejętność świadomego korzystania z różnych wariantów tempa.

  3. Praca z impulsem -Uświadomienie miejsc początku ruchu w ciele, z których można wyprowadzić impulsy. -Trening odczuwania. -Zmiana w jakości ruchu jako reakcja na impulsy z zewnątrz.

  4. Ruch płynny -Wykształcanie umiejętności odczuwania zmiennych punktów początku ruchu. -Zwiększenie świadomości ciała poprzez synchronizację z oddechem. -Identyfikacja blokad w ciele, miejsc, gdzie ruch płynny jest zakłócony.

  5. Elementy sztuki performance -Praca o obszarze zmian w jakości ruchu, zaburzenie istniejącej struktury. -Eksperymentowanie z tempem, czasem, przestrzenią i interakcjami w grupie.

WARSZTAT 6 uRUCHomienie „ uRUCHomienie ” jest zaproszeniem do pogłębienia świadomości swojego ciała, do pobudzenia wyobraźni i zwiększenia ruchowej kreatywności korzystając z możliwości, jakie daje nam ciało, przestrzeń i praca w grupie. Wsłuchując się w nasze ciała będziemy rozwijać ekspresywne poruszanie się i zgłębiać techniki artystycznego wyrazu. Dzięki przeniesieniu uwagi na ciało uwrażliwimy się na mądrość z niego płynącą, pogłębimy uważność wobec siebie i innych, tworząc bezpieczny obszar do ruchowych poszukiwań i eksperymentów, tańcząc solo, w parach i w grupie. Warsztat wykorzystuje niestandardowe, innowacyjne metody pracy oparte na technikach improwizacji i performance, technice tańca współczesnego oraz pracy z ciałem.

Będziemy korzystać z takich metod jak, m.in. • improwizacja ruchowo-taneczna, • trening odczuwania, • elementy sztuki performance, • taniec kreatywny, • praca z oddechem, • elementy teatru tańca, • analiza ruchu R.Labana, • praca z obrazami mentalnymi, • wizualizacja, • techniki ekspresji twórczej,

uRUCHomienie ciała: improwizacje, pogłebianie świadomości ciała, choreografie ruchowe uwzględniające różne jakości ruchu: praca nad tempem, ciężarem, wysiłkiem, kształtem, czasem, impulsem, przestrzenią. uRUCHomienie wyobraźni: ćwiczenia wyobraźni zmysłowej, orientacji przestrzennej, elementy kompozycji. Eksploracja przestrzeni, praca z rekwizytami. uRUCHomienie kontaktu: improwizacje solo i w grupie, techniki pantomimy, teatru ruchu, elementy psychodramy, taniec ekspresyjny, elementy sztuki performance.

WARSZTAT 7 SYMBOLIKA CIAŁA

Symbolika ciała przedstawia dany temat filozoficzny i psychologiczny, który inscenizowany jest poprzez pracę z ciałem, przechodząc poprzez różne poziomy odczuwania cielesnego (trening odczuwania, ćwiczenia rozluźniające, improwizacja ruchowo-taneczna) i na koniec wyrażany jest poprzez obraz symboliczny, w którym podświadomość ma raz jeszcze możliwość ukształtowania danego tematu.

Poprzez tego rodzaju doświadczenie uczestnicy dokonują procesu integracji archetypowych sprzeczności, takich jak: • dawanie-przyjmowanie, • prowadzenie-poddanie się prowadzeniu, • pomaganie-przyjmowanie pomocy, • ja-inni, • wewnątrz-na zewnątrz, • zjednoczenie-rozdzielenie, • ugruntowanie, kontakt z ziemią - niezależność, wolność, • przestrzeń – granice,

Efekty stosowania metodologii Symboliki Ciała: • Wzbogacenie procesu poznania, samoregulacji i wewnętrznej integracji. • Uświadomienie i internalizacja archetypowych doświadczeń • Bezpośrednie przełożenie na zdrowsze, świadome i harmonijne funkcjonowanie jednostki w świecie • Rozwój oznaczający otwartość, uwrażliwienie oraz zwiększenie świadomości życia wewnętrznego • Poszerzenie dotychczasowej perspektywy i postawy życiowej

WARSZTAT 8 - Praca z ciałem w podejściu Gestalt Podejście Gestalt: 1. Akcentuje jedność psychofizyczną człowieka. 2. Podkreśla, że moment rozwoju ma miejsce wówczas, gdy poprzez nawiązanie kontaktu z własnym ‘ja’ jesteśmy w stanie świadomie odczuć swoją cielesność, a następnie kształtować zdrową i opartą na samoregulacji wymianę ze środowiskiem zewnętrznym. 3. Przenosi uwagę na ciało i na poszerzenie świadomości siebie w cielesnym obszarze. 4. Koncentruje się na 5 poziomach percepcji: cielesnym, emocjonalnym, mentalnym, relacyjnym i duchowym. 5. Prowadzi do całościowego doświadczenia integracji ciała, umysłu, emocji i duchowości.

Praca z ciałem w podejściu Gestalt osadzona jest w nurcie psychologii humanistycznej, gdzie człowiek jest rozumiany jako wolny, odpowiedzialny podmiot, będący w procesie ciągłego stawania się sobą. Zmiana na poziomie ciała wiąże się ze zmianą na poziomie psychicznym, zgodnie z teorią, że w naszym ciele zawarta jest nasza cała historia, osobowość i stan emocjonalny a dzięki pracy z ciałem odbywa się proces wewnętrznej integracji i uzdrowienia.

Struktura warsztatu obejmuje następujące tematy: • integracja doświadczeń ‘ja’ i ciała – w kierunku kontaktu z ‘ja cielesnym’ • praca z oddechem • praca z obrazami mentalnymi • wizualizacja • gruntowanie (elementy bioenergetyki) • taniec poszerzający przestrzeń niewerbalnego języka ciała • odkrywanie nowych wymiarów ekspresji • integracja życiowych doświadczeń • zasady etyczne w obszarze pracy z ciałem

Korzyści dla uczestników z udziału w warsztatach: 1. Pogłębienie świadomości siebie poprzez pobudzenie ekspresji ruchowej. 2. Poznawanie własnych możliwości i ograniczeń – poprzez zwiększoną świadomość ciała następuje silniejsze ugruntowanie w poczuciu radzenia sobie w życiu i zaufaniu do siebie, zwiększa się poczucie sprawczości i wpływu. 3. Rozwój osobisty, wewnętrzny wzrost i integracja, większa świadomość tego, co dzieje się w obszarze myśli, emocji, ciała. 4. Pobudzenie wewnętrznego potencjału i energii, zwiększenie poczucia wiary we własną siłę. 5. Rozluźnienie, relaksacja. 6. Nawiązywanie relacji poprzez niewerbalne i werbalne formy komunikacji, dzielenie się własnymi przeżyciami i doświadczeniami powstałymi w wyniku pracy w grupie. 7. Wzrost potencjału twórczego. 8. Zwiększenie koncentracji i pamięci. 9. Rozwój świadomości własnego ciała. 10. Poszerzenie zakresu ruchu osobistego. 11. Nauka sposobów oddechu i panowania nad emocjami. 12. Zwiększenie umiejętności społecznych, dzięki pracy w grupie i komunikacji interpersonalnej. 13. Wzrost umiejętności definiowania swoich potrzeb. 14. Głębsze zrozumienie przyczyn własnych wyborów. 15. Nadawanie znaczenia własnym doświadczeniom. 16. Uświadomienie sobie, jakie są konsekwencje podejmowanych działań. 17. Integracja psychofizyczna. Ostatni dzień - podsumowanie i domknięcie Akademii – prowadzą Mateusz i Alicja.

INFORMACJE I ZAPISY: Renata Ponikiewicz, tel. 509424498 pracownia@prapelnia.pl

TERMINY: Zajęcia odbywają się w weekendy: sobota godz. 10-18.00 i niedziela 10-17.00 Ostatnia sesja - 3 dniowa - będzie wyjazdowa (noclegi i wyżywienie dodatkowo płatne, do 100zł. za dobę) miejsce sesji wyjazdowej zostanie podane wkrótce - pod Krakowem, w górach. 1 spotkanie - 24-25.09.2016 - prowadzący: Mateusz Wiszniewski 2 spotkanie – 8-9.10.2016 - prowadzący: Mateusz Wiszniewski 3 spotkanie – 12-13.11.2016- prowadzący: Mateusz Wiszniewski 4 spotkanie - 7-8.01.2017 – prowadząca: Mateusz Wiszniewski 5 spotkanie - 4-5.02.2017 - prowadząca: Alicja Gruszka-Nowak 6 spotkanie - 4-5.03.2017 - prowadząca: Alicja Gruszka-Nowak 7 spotkanie – 15-16.04.2017- prowadząca: Alicja Gruszka-Nowak 8 spotkanie - 12-13-14.05.2017 - prowadząca: Alicja Gruszka-Nowak, ostatni dzień prowadzą Alicja i Mateusz ​ Miejsce: Kraków, w trakcie ustaleń

REZERWACJA Aby dokonać rezerwacji, prosimy o zgłoszenie na adres mailowy pracownia@prapelnia.pl oraz o dokonanie odpłatności w kwocie 400zł. konto: 34 1050 1298 1000 0023 2611 8987 W tytule przelewu proszę o wpisanie ATT oraz dane uczestnika Do dwóch tygodni przed zajęciami istnieje możliwość zwrotu wpłaty - po potrąceniu kosztów administracyjnych w wysokości 30zł. Po tym czasie kwota nie ulega zwrotom, lecz można przekazać bezpłatnie miejsce innej osobie. O rezerwacji decyduje kolejność zgłoszeń/opłat. Aby ułatwić podjęcie decyzji poprzez doświadczenie metody i sposobu pracy, pierwsze warsztaty będą miały charakter otwarty i niezobowiązujący. Pod koniec pierwszego spotkania zostaną podpisane umowy o deklaracji uczestnictwa w całym cyklu ATT.

Opuszczone warsztaty można odrobić biorąc udział w równoległych edycjach kursu lub kolejnych, bez dodatkowych opłat lub w trakcie obozu wakacyjnego dla uczestników kursu ATT. W przypadku nie zgłoszenia się minimalnej ilości uczestników, organizator zastrzega sobie możliwość odwołania/przełożenia zajęć na inny termin. W tym przypadku zwracamy pełną kwotę jaka została wpłacona.

ZAPRASZAMY:)

zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ