koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
BANKSYMuzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  7 lat temu

ETNO KRAKÓW / ROZSTAJE 2017

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 653 wyświetleń od 24 maja 2017
  • 8 lipca 2017, sobota
    » 19:00
  • 6 lipca 2017, czwartek
    » 18:00/19
  • 5 lipca 2017, środa
    » 18:00/19

Kraków » Rózne lokalizacje festiwalu » NA MAPIE

  • 6 lipca 2017, czwartek
    » 18:01
  • 5 lipca 2017, środa
    » 18:01/18

Kraków » ul. Św. Tomasza 31 » NA MAPIE

  • 6 lipca 2017, czwartek
    » 22:15
  • 5 lipca 2017, środa
    » 22:15
  • 8 lipca 2017, sobota
    » 18:00
  • 7 lipca 2017, piątek
    » 18:00

05.07.2017, Kościół św. Katarzyny, 18.00

Trebunie-Tutki & Urmuli Quintet (Polska / Gruzja)

Absolutni klasycy polskiego folku, ceniona na międzynarodowych scenach kapela Trebuniów-Tutków spotyka na swej muzycznej drodze inną wybitną góralska formację – ormiańskie Urmuli. Wspólnie stworzyli zdumiewająco spójną i zachwycającą całość, o czym przekonuje wydana w ubiegłym roku piękna płyta „Duch gór”. Jej koncertowa prezentacja zapowiada się jako niebagatelne wydarzenie. Płyta nagrana wspólnie przez oba zespoły stanowi artystyczny międzykulturowy dialog, a jest też wspólną opowieścią, poruszającą, emocjonalną. Trebunie-Tutki należą do grona najważniejszych przedstawicieli polskiego folku. W repertuarze i w dyskografii mają liczne dokonania wprost nawiązujące do wielkiej tradycji polskiej muzyki podhalańskiej. Siłą zespołu – i znakiem firmowym – jest jednak też umiejętność zaplatania jej we współczesne rozwiązania brzmieniowe i w dialogu z innymi artystami, także reprezentującymi odległe kultury.

05.07.2017, Kościół św. Katarzyny, 19:30

Debashish Bhattacharya (Indie)

Jeden z najwybitniejszych dziś – i bardzo cenionych w świecie – przedstawicieli muzyki hinduskiej, Debashish Bhattacharya, jest prawdziwym mistrzem gry na indyjskiej gitarze. Prawdziwa pasja w muzykowaniu, doskonałe umiejętności techniczne, a zarazem duchowe aspekty jego twórczości sprawiają, że jest artystą powszechnie szanowanym. W styczniu tego roku ukazała się najnowsza, znakomite płyta artysty zatytułowana znacząco „Hawaii To Calcuta” z podtytułem „A Tribute to Tau Moe” – dedykowana artyście, który spopularyzował hawajską gitarę w Indiach.

05.07.2017, Kościół św. Katarzyny, 21.00

Gulaza (Jemen / Izrael)

Członkowie tego zespołu zapraszają swoich słuchaczy w świat modlitwy, pasji, tańca, miłości i tęsknoty za wolnością. W świat odkrywanej na nowo tradycji, po swojemu interpretowanej, po swojemu wykonywanej..

Gulaza proponuje twórczość, która w niezwykły sposób nawiązuje do pasjonującego dziedzictwa pieśni jemeńskich kobiet. Mistyczne teksty, które były przekazywane od wieków z matki na córkę, zyskują nowoczesne brzmienie i współczesne znaczenie w opracowanej przez zespół formule instrumentalnej. Połączenie tradycyjnych instrumentów strunowych z Sahary, wiolonczeli i gitary akustycznej, oraz fakt, że te utwory są śpiewane po raz pierwszy przez mężczyznę - tworzy niepowtarzalną całość,

05.07.2017, Strefa, 22.30 (2 koncerty w cenie jednego biletu)

Torgeir Vassvik & Ural Pop (Norwegia / Finlandia)

Niezwykłe spotkanie w kręgu muzycznego eksperymentu opartego na pieśniach Saamów/Lapończyków i brzmieniowych wpływach ugro-fińskich. Torgeir Vassvik z nowym składem – Kristiiną Ilmonen i Rauno Nieminenem połączyli głęboką wiedzę i wykonawcze mistrzostwo, by nadać dawnym tradycjom nowe, współczesne brzmienie. Projekt Ural Pop to ciągła eksploracja i improwizacja, w której główną rolę odgrywają archaiczne formy wykonawcze, instrumenty i dźwięki, a fundament stanowi najstarsza regionalna tradycja muzyki ludowej.

godzina 23.45

Jorgos & Antoni Skolias / Kolos (Polska)

Rewelacyjna rodzinna kooperacja przynosząca odświeżającą własną wizję muzyki lekceważącej wszelkie gatunkowe ograniczenia, swobodnie czerpiącą z natchnień muzyką folkową czy tradycyjną – szczególnie grecką, ale i z innych okolic Europy, a także jazzu. Wybitny polski wokalista i jego niemniej utalentowany syn na perkusji i instrumentach perkusyjnych, proponują słuchaczom ugruntowaną w rytmie, transową, a jednocześnie śpiewną i melodyjną muzykę.

Kolos to nazwa duetu a także tytuł płyty śpiewającego Jorgosa i Antonisa grającego na perkusji. Duet realizuje wspomnienia Jorgosa z dzieciństwa oraz muzyczne inspiracje Antonisa. W muzyce pełnej improwizacji pobrzmiewa soul, rhythm and blues oraz folk, jest trochę akustycznie, trochę elektronicznie. Część tekstów, to zapamiętane z dziecięcych lat strofy greckich piosenek, część to poezja Konstantinosa Kawafisa. Całość muzyki to projekt autorski skomponowany, wyimprowizowany i zagrany na żywo.

06.07.2017, Kościół św. Katarzyny, 18.00

Katarína Máliková / Pustvopol (Słowacja)

Pełen blasku i finezji powrót do pięknych tradycji kultury słowackiej, a zarazem finezyjne i bezpretensjonalne wplecenie jej w nowoczesne muzyczne rozwiązania brzmieniowe. Katarína Máliková ze swoim zespołem proponuje twórczość wyrafinowaną, a zarazem atrakcyjną dla słuchaczy. Katarína Máliková komponuje, gra i śpiewa muzykę łączącą w sobie zachwyt tradycyjnymi autentycznymi słowackimi piosenkami, art-popem, muzyką klasyczną i world music. Pochodzi z Polomki w Dolinie Górnego Hronu (słow. Horehron), gdzie dorastała wśród gór i pieśni. Mistyczny klimat rodzimego regionu pozostawił silne echo w jej muzyce. Debiutancki album Katariny zatytułowany „Pustwopol” (dawna nazwa nadleśnictwa i regionu Pusté pole) został wydany w 2016 roku w wytwórni Slnko Records. Natychmiast przyciągnął uwagę publiczności, mediów i szybko okazał się jednym z najpopularniejszych albumów na Słowacji. Utwory z tego albumu tworzą główny nurt koncertowego repertuaru artystki, ale uwielbia ona też rozmarzone piosenki i jazz.

06.07.2017, Kościół św. Katarzyny, 19.30

Gurdjeff Ensemble (Armenia)

Ceniony w świecie zespół, który nawiązuje do artystycznych i filozoficznych idei słynnego ormiańskiego mistyka Georgija Gurdżijewa. Utwory zespołu sięgają korzeniami do ludowej i religijnej muzyki armeńskiej, greckiej, arabskiej, kurdyjskiej, asyryjskiej, perskiej i kaukaskiej. Na wydanej w 2015 roku przez prestiżową wytwórnię ECM płycie „Komitas” grupa zmierzyła się z twórczością Komitasa Vardapeta – ormiańskiego kompozytora, etnomuzykologa, aranżera, wokalisty i księdza, uznawanego za ojca współczesnej muzyki z Armenii.

06.07.2017, Kościół św. Katarzyny, 19.30

Kayhan Kalhor & Maria Pomianowska (Iran / Polska)

Wybitni irańscy artyści zaproponują nam muzyczną, kulturową i duchową podróż do źródeł tradycji perskiej. Kayhan Kalhor, absolutny mistrz gry na kemencze koncertować będzie wspólnie z grającym na perskim santurze Ali Bahrami Fardem. Gościem tego koncertu będzie Maria Pomianowska. Koncert będzie zatem okazją do spotkania dwojga znakomitych artystów grających na fidelach kolanowych – z Iranu oraz Polski. Kayhan Kalhor uznawany jest za ambasadora irańskiej sceny muzycznej. To światowej sławy wirtuoz gry na kemancze – tradycyjnym, perskim instrumencie strunowym, wpisanym na Listę Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego Ludzkości. Maria Pomianowska to doktor habilitowana sztuk muzycznych, multiinstrumentalistka, wokalistka, kompozytorka, rekonstruktorka instrumentów zapomnianych i pedagog. Profesor Akademii Muzycznej w Krakowie oraz dyrektor międzynarodowego festiwalu Skrzyżowanie Kultur.

06.07.2017, Strefa, 22.30 (2 koncerty w cenie jednego biletu)

Pulkkinen - Räss - Sadovska (Finlandia / Szwajcaria / Ukraina)

Niebywałej urody muzyka – źródłowa i osadzona w jednej tradycji, choć będąca zarazem spotkaniem kultur – i wrażliwości – z trzech stron Europy.

Pieśni runiczne, tradycji estońskiego wybrzeża Bałtyku zostały wpisane na listę Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego Ludzkości w roku 2008. Kihnu i Manja, to dwie wysepki położone przy wybrzeżu estońskim, zamieszkiwane przez około 600 osób. Wśród muzycznego repertuaru wyspiarzy na szczególną uwagę zasługuje tradycja mająca przedchrześcijańskie pochodzenie, znana jako pieśni runiczne lub kalevala-meter. Tradycje pieśni runicznych to m.in. pole artystycznej eksploracji i inspiracji wybitnej fińskiej pieśniarki Outi Pulkkinen. Niezwykłość jej wspólnego projektu z Marianą Sadovską (Ukraina) i Nadją Räss (Szwajcaria) polega na twórczym zderzeniu archaicznych form pieśni odrębnych kręgów kulturowych: tradycji pieśni runicznych i Kalewala (Pulkkinen), ukraińskich pieśni obrzędowych i białego głosu (Sadovska) oraz alpejskiej tradycji jodłowania (Räss), będącej w zaawansowanym etapie procedur włączenia do światowej listy zabytków niematerialnych UNESCO. Efektem współpracy jest poruszająca współczesna muzyka, osadzona głęboko w tradycjach.

godzina 23.45

Sutari / Osty (Polska)

Trzy dziewczyny: skromna formuła oraz niepohamowana wybujała, plastyczna wyobraźnia i niebywała muzykalność, radość bycia na scenie, radość śpiewania. Członkinie tria Sutari swą twórczością budzą żywy entuzjazm publiczności polskiej i międzynarodowej – koncertowały już w wielu krajach świata, wielbicieli muzyki tradycyjnej – i współczesnej alternatywy. Ich twórczość: poetycka a zarazem anarchistyczna, mądra, ale i pełna poczucia humoru ma licznych wielbicieli. Zasłynęły muzyką zdefiniowaną jako „kuchenna awangarda na trzy kobiece głosy i instrumenty codzienne”. Do Krakowa przyjeżdżają by celebrować premierę swej nowej, wyczekiwanej przez sympatyków, drugiej płyty, zatytułowanej „Osty”. Sutari tworzą trzy artystki z pogranicza muzyki i teatru - Basia Songin, Kasia Kapela i Zosia Zembrzuska.

07.07.2017, Żydowskie Muzeum Galicja, 18.00

Kapela Maliszów (Polska)

Jedno z największych odkryć polskiej sceny muzycznej ostatnich lat. Rodzinna kapela, która zachwyca wszystkich słuchaczy o otwartych głowach i sercach. Do Krakowa przyjeżdżają by przedstawić materiał ze swej nowej, gorąco wyczekiwanej płyty.

Kapela pochodzi z Męciny Małej w Beskidzie Niskim. Założona została przez multiinstrumentalistę Jana Malisza oraz jego dzieci – Kacpra i Zuzannę. Zespół inspiruje się tradycyjną muzyką swojego regionu czyli tańcami i przyśpiewkami z okolic powiatu gorlickiego. Muzyka ta grana jest tradycyjnie, czyli na skrzypcach, basach i bębnie w sposób archaiczny z pewną dozą wolności, radości i improwizacji. Nie jest tylko szkolnym odtworzeniem starych melodii

08.07.2017, Żydowskie Muzeum Galicja, 18.00

Ola Bilińska / Libelid (Polska)

Nagrana już przed trzema laty przez Olę Bilińską płyta „Berjozkele”, z podtytułem „Kołysanki jidysz”, okazała się jedną z największych rewelacji swego czasu – fonograficznych i koncertowych. Zdobyła tytuł Folkowego Fonogramu Roku 2014. Zachwycali się nią wielbiciele muzyki folkowej, żydowskiej, sympatycy alternatywy czy poszukiwacze brzmień niebanalnych. W ubiegłym roku artystka przedstawiła niejako drugą część, swoiste dopełnienie tamtego dzieła – płytę „Libelid”, z podtytułem „Pieśni miłosne jidysz”. Właśnie ten materiał będzie Bilińska, wraz z zespołem, promowała podczas tegorocznego festiwalu. „Libelid” to cykl pieśni miłosnych, opracowanych przez Bilińską z towarzyszeniem zespołu doświadczonych muzyków z Gdańska, Warszawy i Sejn. Projekt „Libelid”, który rozwija rozpoczęty z „Berjozkele” wątek nowoczesnych adaptacji muzyki żydowskiej w jidysz, miał swoją premierę 26 kwietnia 2015 roku na finale festiwalu Nowa Muzyka Żydowska w Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie. 5 maja 2016 roku miała miejsce premiera płyty.

08.07.2017, Klub Alchemia, 19.00

Ania Broda / Warmia Thousand Lakes (Polska)

Jeden z najoryginalniejszych głosów na polskiej scenie muzycznej i jedna z najciekawszych osobowości kręgu muzyki folkowej – równie chętnie prowadzi warsztaty wokalne czy instrumentalne dla dzieci i rodziców, co w porywający sposób koncertuje. Anna Broda prezentować będzie materiał ze swej świetnej ubiegłorocznej płyty „Thousand Lakes”, który wypełnia unikalna i nieznana muzyka z Warmii i Mazur. To, jak mówi sama artystka, „specjalny projekt dedykowany miejscu, hołd oddany kulturze regionu, w którym mieszkam, dlatego że jestem muzykiem, jak również po to, by popularyzować i uczyć tej muzyki kolejne pokolenia”.

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ