ETNO KRAKÓW / ROZSTAJE 2017
- 8 lipca 2017, sobota» 19:00
- 6 lipca 2017, czwartek» 18:00/19
- 5 lipca 2017, środa» 18:00/19
- 6 lipca 2017, czwartek» 18:01
- 5 lipca 2017, środa» 18:01/18
- 6 lipca 2017, czwartek» 22:15
- 5 lipca 2017, środa» 22:15
- 8 lipca 2017, sobota» 18:00
- 7 lipca 2017, piątek» 18:00
05.07.2017, Kościół św. Katarzyny, 18.00
Trebunie-Tutki & Urmuli Quintet (Polska / Gruzja)
Absolutni klasycy polskiego folku, ceniona na międzynarodowych scenach kapela Trebuniów-Tutków spotyka na swej muzycznej drodze inną wybitną góralska formację – ormiańskie Urmuli. Wspólnie stworzyli zdumiewająco spójną i zachwycającą całość, o czym przekonuje wydana w ubiegłym roku piękna płyta „Duch gór”. Jej koncertowa prezentacja zapowiada się jako niebagatelne wydarzenie. Płyta nagrana wspólnie przez oba zespoły stanowi artystyczny międzykulturowy dialog, a jest też wspólną opowieścią, poruszającą, emocjonalną. Trebunie-Tutki należą do grona najważniejszych przedstawicieli polskiego folku. W repertuarze i w dyskografii mają liczne dokonania wprost nawiązujące do wielkiej tradycji polskiej muzyki podhalańskiej. Siłą zespołu – i znakiem firmowym – jest jednak też umiejętność zaplatania jej we współczesne rozwiązania brzmieniowe i w dialogu z innymi artystami, także reprezentującymi odległe kultury.
05.07.2017, Kościół św. Katarzyny, 19:30
Debashish Bhattacharya (Indie)
Jeden z najwybitniejszych dziś – i bardzo cenionych w świecie – przedstawicieli muzyki hinduskiej, Debashish Bhattacharya, jest prawdziwym mistrzem gry na indyjskiej gitarze. Prawdziwa pasja w muzykowaniu, doskonałe umiejętności techniczne, a zarazem duchowe aspekty jego twórczości sprawiają, że jest artystą powszechnie szanowanym. W styczniu tego roku ukazała się najnowsza, znakomite płyta artysty zatytułowana znacząco „Hawaii To Calcuta” z podtytułem „A Tribute to Tau Moe” – dedykowana artyście, który spopularyzował hawajską gitarę w Indiach.
05.07.2017, Kościół św. Katarzyny, 21.00
Gulaza (Jemen / Izrael)
Członkowie tego zespołu zapraszają swoich słuchaczy w świat modlitwy, pasji, tańca, miłości i tęsknoty za wolnością. W świat odkrywanej na nowo tradycji, po swojemu interpretowanej, po swojemu wykonywanej..
Gulaza proponuje twórczość, która w niezwykły sposób nawiązuje do pasjonującego dziedzictwa pieśni jemeńskich kobiet. Mistyczne teksty, które były przekazywane od wieków z matki na córkę, zyskują nowoczesne brzmienie i współczesne znaczenie w opracowanej przez zespół formule instrumentalnej. Połączenie tradycyjnych instrumentów strunowych z Sahary, wiolonczeli i gitary akustycznej, oraz fakt, że te utwory są śpiewane po raz pierwszy przez mężczyznę - tworzy niepowtarzalną całość,
05.07.2017, Strefa, 22.30 (2 koncerty w cenie jednego biletu)
Torgeir Vassvik & Ural Pop (Norwegia / Finlandia)
Niezwykłe spotkanie w kręgu muzycznego eksperymentu opartego na pieśniach Saamów/Lapończyków i brzmieniowych wpływach ugro-fińskich. Torgeir Vassvik z nowym składem – Kristiiną Ilmonen i Rauno Nieminenem połączyli głęboką wiedzę i wykonawcze mistrzostwo, by nadać dawnym tradycjom nowe, współczesne brzmienie. Projekt Ural Pop to ciągła eksploracja i improwizacja, w której główną rolę odgrywają archaiczne formy wykonawcze, instrumenty i dźwięki, a fundament stanowi najstarsza regionalna tradycja muzyki ludowej.
godzina 23.45
Jorgos & Antoni Skolias / Kolos (Polska)
Rewelacyjna rodzinna kooperacja przynosząca odświeżającą własną wizję muzyki lekceważącej wszelkie gatunkowe ograniczenia, swobodnie czerpiącą z natchnień muzyką folkową czy tradycyjną – szczególnie grecką, ale i z innych okolic Europy, a także jazzu. Wybitny polski wokalista i jego niemniej utalentowany syn na perkusji i instrumentach perkusyjnych, proponują słuchaczom ugruntowaną w rytmie, transową, a jednocześnie śpiewną i melodyjną muzykę.
Kolos to nazwa duetu a także tytuł płyty śpiewającego Jorgosa i Antonisa grającego na perkusji. Duet realizuje wspomnienia Jorgosa z dzieciństwa oraz muzyczne inspiracje Antonisa. W muzyce pełnej improwizacji pobrzmiewa soul, rhythm and blues oraz folk, jest trochę akustycznie, trochę elektronicznie. Część tekstów, to zapamiętane z dziecięcych lat strofy greckich piosenek, część to poezja Konstantinosa Kawafisa. Całość muzyki to projekt autorski skomponowany, wyimprowizowany i zagrany na żywo.
06.07.2017, Kościół św. Katarzyny, 18.00
Katarína Máliková / Pustvopol (Słowacja)
Pełen blasku i finezji powrót do pięknych tradycji kultury słowackiej, a zarazem finezyjne i bezpretensjonalne wplecenie jej w nowoczesne muzyczne rozwiązania brzmieniowe. Katarína Máliková ze swoim zespołem proponuje twórczość wyrafinowaną, a zarazem atrakcyjną dla słuchaczy. Katarína Máliková komponuje, gra i śpiewa muzykę łączącą w sobie zachwyt tradycyjnymi autentycznymi słowackimi piosenkami, art-popem, muzyką klasyczną i world music. Pochodzi z Polomki w Dolinie Górnego Hronu (słow. Horehron), gdzie dorastała wśród gór i pieśni. Mistyczny klimat rodzimego regionu pozostawił silne echo w jej muzyce. Debiutancki album Katariny zatytułowany „Pustwopol” (dawna nazwa nadleśnictwa i regionu Pusté pole) został wydany w 2016 roku w wytwórni Slnko Records. Natychmiast przyciągnął uwagę publiczności, mediów i szybko okazał się jednym z najpopularniejszych albumów na Słowacji. Utwory z tego albumu tworzą główny nurt koncertowego repertuaru artystki, ale uwielbia ona też rozmarzone piosenki i jazz.
06.07.2017, Kościół św. Katarzyny, 19.30
Gurdjeff Ensemble (Armenia)
Ceniony w świecie zespół, który nawiązuje do artystycznych i filozoficznych idei słynnego ormiańskiego mistyka Georgija Gurdżijewa. Utwory zespołu sięgają korzeniami do ludowej i religijnej muzyki armeńskiej, greckiej, arabskiej, kurdyjskiej, asyryjskiej, perskiej i kaukaskiej. Na wydanej w 2015 roku przez prestiżową wytwórnię ECM płycie „Komitas” grupa zmierzyła się z twórczością Komitasa Vardapeta – ormiańskiego kompozytora, etnomuzykologa, aranżera, wokalisty i księdza, uznawanego za ojca współczesnej muzyki z Armenii.
06.07.2017, Kościół św. Katarzyny, 19.30
Kayhan Kalhor & Maria Pomianowska (Iran / Polska)
Wybitni irańscy artyści zaproponują nam muzyczną, kulturową i duchową podróż do źródeł tradycji perskiej. Kayhan Kalhor, absolutny mistrz gry na kemencze koncertować będzie wspólnie z grającym na perskim santurze Ali Bahrami Fardem. Gościem tego koncertu będzie Maria Pomianowska. Koncert będzie zatem okazją do spotkania dwojga znakomitych artystów grających na fidelach kolanowych – z Iranu oraz Polski. Kayhan Kalhor uznawany jest za ambasadora irańskiej sceny muzycznej. To światowej sławy wirtuoz gry na kemancze – tradycyjnym, perskim instrumencie strunowym, wpisanym na Listę Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego Ludzkości. Maria Pomianowska to doktor habilitowana sztuk muzycznych, multiinstrumentalistka, wokalistka, kompozytorka, rekonstruktorka instrumentów zapomnianych i pedagog. Profesor Akademii Muzycznej w Krakowie oraz dyrektor międzynarodowego festiwalu Skrzyżowanie Kultur.
06.07.2017, Strefa, 22.30 (2 koncerty w cenie jednego biletu)
Pulkkinen - Räss - Sadovska (Finlandia / Szwajcaria / Ukraina)
Niebywałej urody muzyka – źródłowa i osadzona w jednej tradycji, choć będąca zarazem spotkaniem kultur – i wrażliwości – z trzech stron Europy.
Pieśni runiczne, tradycji estońskiego wybrzeża Bałtyku zostały wpisane na listę Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego Ludzkości w roku 2008. Kihnu i Manja, to dwie wysepki położone przy wybrzeżu estońskim, zamieszkiwane przez około 600 osób. Wśród muzycznego repertuaru wyspiarzy na szczególną uwagę zasługuje tradycja mająca przedchrześcijańskie pochodzenie, znana jako pieśni runiczne lub kalevala-meter. Tradycje pieśni runicznych to m.in. pole artystycznej eksploracji i inspiracji wybitnej fińskiej pieśniarki Outi Pulkkinen. Niezwykłość jej wspólnego projektu z Marianą Sadovską (Ukraina) i Nadją Räss (Szwajcaria) polega na twórczym zderzeniu archaicznych form pieśni odrębnych kręgów kulturowych: tradycji pieśni runicznych i Kalewala (Pulkkinen), ukraińskich pieśni obrzędowych i białego głosu (Sadovska) oraz alpejskiej tradycji jodłowania (Räss), będącej w zaawansowanym etapie procedur włączenia do światowej listy zabytków niematerialnych UNESCO. Efektem współpracy jest poruszająca współczesna muzyka, osadzona głęboko w tradycjach.
godzina 23.45
Sutari / Osty (Polska)
Trzy dziewczyny: skromna formuła oraz niepohamowana wybujała, plastyczna wyobraźnia i niebywała muzykalność, radość bycia na scenie, radość śpiewania. Członkinie tria Sutari swą twórczością budzą żywy entuzjazm publiczności polskiej i międzynarodowej – koncertowały już w wielu krajach świata, wielbicieli muzyki tradycyjnej – i współczesnej alternatywy. Ich twórczość: poetycka a zarazem anarchistyczna, mądra, ale i pełna poczucia humoru ma licznych wielbicieli. Zasłynęły muzyką zdefiniowaną jako „kuchenna awangarda na trzy kobiece głosy i instrumenty codzienne”. Do Krakowa przyjeżdżają by celebrować premierę swej nowej, wyczekiwanej przez sympatyków, drugiej płyty, zatytułowanej „Osty”. Sutari tworzą trzy artystki z pogranicza muzyki i teatru - Basia Songin, Kasia Kapela i Zosia Zembrzuska.
07.07.2017, Żydowskie Muzeum Galicja, 18.00
Kapela Maliszów (Polska)
Jedno z największych odkryć polskiej sceny muzycznej ostatnich lat. Rodzinna kapela, która zachwyca wszystkich słuchaczy o otwartych głowach i sercach. Do Krakowa przyjeżdżają by przedstawić materiał ze swej nowej, gorąco wyczekiwanej płyty.
Kapela pochodzi z Męciny Małej w Beskidzie Niskim. Założona została przez multiinstrumentalistę Jana Malisza oraz jego dzieci – Kacpra i Zuzannę. Zespół inspiruje się tradycyjną muzyką swojego regionu czyli tańcami i przyśpiewkami z okolic powiatu gorlickiego. Muzyka ta grana jest tradycyjnie, czyli na skrzypcach, basach i bębnie w sposób archaiczny z pewną dozą wolności, radości i improwizacji. Nie jest tylko szkolnym odtworzeniem starych melodii
08.07.2017, Żydowskie Muzeum Galicja, 18.00
Ola Bilińska / Libelid (Polska)
Nagrana już przed trzema laty przez Olę Bilińską płyta „Berjozkele”, z podtytułem „Kołysanki jidysz”, okazała się jedną z największych rewelacji swego czasu – fonograficznych i koncertowych. Zdobyła tytuł Folkowego Fonogramu Roku 2014. Zachwycali się nią wielbiciele muzyki folkowej, żydowskiej, sympatycy alternatywy czy poszukiwacze brzmień niebanalnych. W ubiegłym roku artystka przedstawiła niejako drugą część, swoiste dopełnienie tamtego dzieła – płytę „Libelid”, z podtytułem „Pieśni miłosne jidysz”. Właśnie ten materiał będzie Bilińska, wraz z zespołem, promowała podczas tegorocznego festiwalu. „Libelid” to cykl pieśni miłosnych, opracowanych przez Bilińską z towarzyszeniem zespołu doświadczonych muzyków z Gdańska, Warszawy i Sejn. Projekt „Libelid”, który rozwija rozpoczęty z „Berjozkele” wątek nowoczesnych adaptacji muzyki żydowskiej w jidysz, miał swoją premierę 26 kwietnia 2015 roku na finale festiwalu Nowa Muzyka Żydowska w Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie. 5 maja 2016 roku miała miejsce premiera płyty.
08.07.2017, Klub Alchemia, 19.00
Ania Broda / Warmia Thousand Lakes (Polska)
Jeden z najoryginalniejszych głosów na polskiej scenie muzycznej i jedna z najciekawszych osobowości kręgu muzyki folkowej – równie chętnie prowadzi warsztaty wokalne czy instrumentalne dla dzieci i rodziców, co w porywający sposób koncertuje. Anna Broda prezentować będzie materiał ze swej świetnej ubiegłorocznej płyty „Thousand Lakes”, który wypełnia unikalna i nieznana muzyka z Warmii i Mazur. To, jak mówi sama artystka, „specjalny projekt dedykowany miejscu, hołd oddany kulturze regionu, w którym mieszkam, dlatego że jestem muzykiem, jak również po to, by popularyzować i uczyć tej muzyki kolejne pokolenia”.
Marcowe spektakle "Cracovia Danza" w Teatrze Ludowym
24 marca 2013 - jest więcej terminów
Teatr Ludowy
nie podano Kraków
13 476muzyka
OSTR + HADES w Klubie Studio
24 marca 2013 - 20:00
Klub Studio
ul. Budryka 4 Kraków
12 982muzyka
Kabaret Neo-Nówka
24 marca 2013 - 20:30
Centrum Kultury Rotunda
Oleandry 1 Kraków
77 519muzyka
ProGGnozy 10: QUBE, VICTORIANS, BLANK SPACE w Klubie Zaścianek
23 marca 2013 - 19:00
Klub Zaścianek
Rostafińskiego 4 Kraków
12 896muzyka
Muzyka do niemych filmów vol. 8 : "UPIÓR W OPERZE"
23 marca 2013 - g:20
Galeria ONAMATO
Bracka 7/4 (II piętro) Kraków
12 828muzyka
Chopin bez fortepianu
23 marca 2013 - od 19 do 20:30
Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
nie podano Kraków
28 446teatr
Koncert Dave Nilaya & Tadeusz Leśniak - wieczór muzyki włoskiej
23 marca 2013 - 21:30
SPAZIO Coffee & Cocktail Bar
Szpitalna 9 Kraków
14 659muzyka
koncert zespołu LOS MAR SENTIMENTALES
23 marca 2013 - godz:20
kawoklubiarnia punkt KA
Biskupia 2 Kraków
13 235muzyka
RECITAL AGNIESZKI GROCHOWICZ
23 marca 2013 - 20:00
Restauracja Gródek
Na Gródku 4 Kraków
12 789muzyka
Nigel Kennedy -trasa koncertowa "Skrzypce - z historii w przyszłość" Kraków, Poznań, Częstochowa, Wrocław
23 marca 2013 - 19:30-21
Auditorium Maximum UJ
Krupnicza 33 Kraków
46 856muzyka
STRACHY NA LACHY + HURT w Klubie Studio!
23 marca 2013 - 19:00
Klub Studio
ul. Budryka 4 Kraków
12 865muzyka
Tomek Grochot Electric Machine w Mile Stone
22 marca 2013 - 21:00
Mile Stone Jazz Club
Nadwiślańska 6 Kraków
12 423muzyka
Koncert z okazji 56. rocznicy urodzin Jacka Karczmarskiego pt.: „Kaczmarski contra Kaczmarski”
22 marca 2013 -
Śródmiejski Ośrodek Kultury
ul. Mikołajska 2 Kraków
12 573muzyka
Weekend + supporty
22 marca 2013 -
Centrum Kultury Rotunda
Oleandry 1 Kraków
12 711muzyka
Koncert Żmij + Axis Mundi w Pixelu
21 marca 2013 - 20:00
Klub PIXEL
ul. Wielopole 11 Kraków
12 669muzyka
Bad Light District i 3moonboys w klubie Re
21 marca 2013 - 20:00
Klub RE
ul. Św. Krzyża 4 Kraków
12 828muzyka
HEART ATTACK i Goście – premiera albumu „Focus”!
6 marca 2013 -
Centrum Kultury Rotunda
Oleandry 1 Kraków
12 502muzyka