koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  7 lat temu

Sinfonietta Festival: Soyoung Yoon - Koncert finałowy

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 931 wyświetleń od 25 czerwca 2017
  • 4 lipca 2017, wtorek
    » 19:30

SINFONIETTA JEST KOBIETĄ!

Przez wieki niedoceniane, spychane na marginesy historii i traktowane z przymrużeniem oka w zdominowanym przez mężczyzn świecie: kobiety zawsze były jednak obecne w świecie muzyki. Tegoroczna edycja Sinfonietta Festival, pięciodniowego maratonu muzycznego Sinfonietty Cracovii, dedykowana jest właśnie kobietom: instrumentalistkom, kompozytorkom, muzom; zarówno tym znanym i powszechnie cenionym, jak i tym, które wciąż czekają na należne sobie miejsce w panteonie muzycznych sław.

Sinfonietta jest kobietą, a kobieta niejedno ma imię: czego dowodzi przemyślany i wspaniale zróżnicowany program festiwalu. Piąty i ostatni dzień tegorocznej edycji Sinfonietta Festival (4 lipca) przyniesie krakowskim melomanom wydarzenie szczególne: koncert finałowy Kobieta zmienną jest zgromadzi w Sukiennicach iście doborową obsadę. Raz jeszcze usłyszymy, tym razem w roli solistki, znakomitą Soyoung Yoon, która wystąpi w duecie z Amelią Maszońską — laureatką 4 nagród specjalnych 15. Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego oraz nagrody specjalnej w plebiscycie Sinfonietty Cracovii i TVP Kultura, gwarantującej występ z orkiestrą w trakcie tegorocznej edycji jej autorskiego festiwalu. Skrzypaczki — niczym Mistrzyni i Uczennica — wspólnie wykonają Koncert d-moll na dwoje skrzypiec Johanna Sebastiana Bacha. Usłyszymy również przewrotną, inspirowaną barokową tradycją i pełną interesujących niuansów Canzonę di barocco Henryka Czyża oraz brawurową interpretację porywających, kipiących południowym temperamentem Czterech pór roku w Buenos Aires Astora Piazzolli. Ten prawdziwy muzyczny kalejdoskop zmiennych, kobiecych oblicz dopełni niezastąpiona kobieta… Sinfonietta Cracovia.

4 VII 2017 | wtorek | 19:30
KOBIETA ZMIENNĄ JEST — koncert finałowy

WYKONAWCY:
Soyoung Yoon — skrzypce / kierownictwo artystyczne
Amelia Maszońska — skrzypce
Sinfonietta Cracovia

PROGRAM:
Henryk Czyż — Canzona di barocco
Johann Sebastian Bach — Koncert d-moll na dwoje skrzypiec, BWV 1043
Astor Piazzolla — Cztery pory roku w Buenos Aires

O SINFONIETTA FESTIVAL

Babski comber, Kobieta zmienną jest, Miłość śmierć i dziewczyna — to tylko niektóre z intrygujących tytułów utrzymanych w niekonwencjonalnej formule koncertów. Festiwal odbędzie się w dniach 30 czerwca — 4 lipca, w przeważającej mierze w przepięknych oddziałach Muzeum Narodowego — m.in. Sali Siemiradzkiego krakowskich Sukiennic i w kultowym Hotelu Cracovia (!), gdzie w ramach clubbingu kameralnego usłyszymy m.in. Kwartet DAFO. Wielkim wydarzeniem będzie będzie przedstawienie operowe Dziennik Anne Frank Grigorija Frida w reżyserii Amerykanki Rebeki Roty zrealizowane w niezwykłej, podkreślającej wymowę spektaklu scenerii Muzeum Inżynierii Miejskiej w sercu krakowskiego Kazimierza. Gwiazdorska, międzynarodowa żeńska obsada z udzialem m.in. śpiewaczki opery wiedeńskiej Ulrike Helzel, polskiej wokalistki Ewy Majcherczyk, reżyserki Rebeki Roty z Los Angeles, uwielbianej przez publiczność laureatki XIV Konkursu im. H. Wieniawskiego Soyoung Yoon — która wykona Koncert podwójny Bacha w duecie z Amelią Maszońską, zdobywczynią serc telewizyjnej publiczności zeszłorocznej edycji tego prestiżowego Konkursu — Lethiec Trio z Francji i występujące po raz pierwszy w Polsce, szwajcarskie Orion Trio… no i niezastąpiona Sinfonietta Cracovia, która, jak sama donosi, jest kobietą! To tylko niektóre atrakcje tegorocznej edycji Sinfonietta Festival. Mam tylko nadzieję, że wybaczą nam Państwo obecność w programie takich utworów mężczyzn-kompozytorów jak ‹‹Adagietto›› Mahlera, ‹‹Śmierć i dziewczyna›› Schuberta czy ‹‹Cztery pory roku w Buenos Aires›› Piazzolli obok dzieł Clary Schumann, Grażyny Bacewicz, Almy Mahler, Louise Farrenc czy prawdziwej gwiazdy muzyki XIX wieku, Tekli Bądarzewskiej-Baranowskiej, której ‹‹Modlitwa dziewicy›› była prawdziwym hitem muzyki salonowej we Francji (i nie tylko!) — i której imieniem nazwano jeden z kraterów na Wenus… — mówi dyrektor Sinfonietty Cracovii, Jurek Dybał.

Vive la musique, vive les femmes! Bądźcie Państwo z nami… niezależnie od płci!

zmodyfikowano  7 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ