koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Zajęcia teatralne o profilu tancerz-aktor. Nabór!

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 041 wyświetleń od 12 września 2017
  • od: 29 września 2017, piątek
    do: 30 czerwca 2018, sobota

Zajęcia teatralne o profilu tancerz-aktor – dla młodzieży tańczącej w wieku 14-21 lat. Warsztaty dają możliwość pracy indywidualnej w formie konsultacji przygotowujących do zdawania egzaminów do uczelni o profilu taneczno-aktorskim i aktorskim, w oparciu o teksty zaproponowane przez uczestnika zgodnie z wymaganiami stawianymi przez komisje egzaminacyjne. Kończą się formą pokazu publicznego lub spektaklu. Zajęcia są tak sprofilowane, aby tancerz nauczył się posługiwania całym wachlarzem umiejętności tanecznych i jednocześnie nie tracił wyrazu aktorskiego. Program spotkań jest oparty o pełny proces twórczy, którego poznanie jest niezbędne do opanowania warsztatu i pobudzenia w uczestniku impulsów, które pozwolą mu na kształtowanie własnej indywidualności twórcy sceny. Program opracowany jest na trzy lata i zawiera następujące elementy: elementarne zadania aktorskie, monologi i sceny, dialogowe zadania aktorskie.

Pierwsze spotkanie grupy odbędzie się 29 września o godzinie 17.30 w SCKM.

Kontakt: tel. 12 430 50 90, e-mail: biuro@sckm.krakow.pl

Prowadzenie: Wojciech Dawid Terechowicz

Szczegóły programu:

Elementarne zadania aktorskie: praca na bazie tekstów: wiersza klasycznego, wiersza współczesnego, prozy współczesnej (teksy wybierane są przez uczniów przy konsultacji z nauczycielem), ćwiczenia z zakresu pracy nad tekstem literackim, ćwiczenia z zakresu ekspresji ciała, ćwiczenia z zakresu ekspresji słowa, ćwiczenia z zakresu emisji głosu, w tym oddechowe i fonetyczne, ćwiczenia dykcyjne, ćwiczenia z zakresu kształtowania wyobraźni i uwagi, ćwiczenia z zakresu partnerowania i wzajemnej czułości na impulsy parterów na scenie, ćwiczenia z zakresu działań indywidualnych prowadzących do świadomego pobudzania odczuć indywidualnych i kreowania ich na scenie, ćwiczenia z zakresu budowania atmosfery na scenie w kreacji zbiorowej, kształtowanie zespołu aktorskiego, ćwiczenia z zakresu poznawania ciała jako narzędzia komunikowania się z partnerem scenicznym i widzem, ćwiczenia z zakresu rytmiki i koncentracji, budowa etiudy aktorsko-ruchowej z wykorzystaniem tekstu literackiego, pokaz etiudy.

Monologi i sceny dialogowe: praca na bazie monologów i dialogów wyjętych z utworów dramatycznych literatury klasycznej i współczesnej, kontynuacja i rozwijanie ćwiczeń z zakresu emisji głosu i fonetyki, kontynuacja i rozwijanie ćwiczeń dykcyjnych, ćwiczenia z zakresu pracy nad dialogiem i partnerowania na scenie, budowanie relacji pomiędzy postaciami w oparciu o tekst, ćwiczenia z zakresu opanowania gry kostiumem, ćwiczenia z zakresu opanowania gry rekwizytem, wprowadzenie improwizacji jako sposobu odnajdowania impulsów kształtujących postać i relację postaci na scenie, praca aktora nad rolą, praca nad ruchem scenicznym, praca nad gestem klasycznym i współczesnym, zapoznanie ucznia z różnymi rodzajami teatralnego wyrazu, budowa scen dialogowych i monologów wkomponowanych w dramaturgiczną całość, prezentacja pracy.

Zadania aktorskie: praca w oparciu o zaproponowany przez nauczyciela dramat sceniczny lub dłuższe fragmenty kilku dramatów tak, aby każdy z uczniów mógł pokazać swoje indywidualne umiejętności, praca aktora nad rolą, ćwiczenia scen zbiorowych, ćwiczenia z zakresu komponowania spektaklu, gra aktora kostiumem, gra aktora rekwizytem, kształtowanie indywidualności twórczej w zespole, pokaz spektaklu w pełnym przebiegu dramaturgicznym.

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ