koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

SCENA TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO: KRAKOWSKI TEATR TAŃCA – „GLAMOUR” I „WIĘCEJ”

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 369 wyświetleń od 5 listopada 2018

17 listopada 2018 r., godz. 19.00

Scena SCKM, ul. Wietora 15

Bilety: 20 zł (ulgowy), 25 zł (normalny)

Rezerwacja: scena.tanca.sckm@gmail.com lub tel. 12 430 50 90

Spektakl powyżej 17 r.ż. ze względu na sceny zawierające elementy nagości.

Podczas wieczoru na STW zaprezentuje się Krakowski Teatr Tańca z choreografią „GLAMOUR” i premierowym wykonaniem solowego spektaklu Magdy Skowron (również z KTT).

Magdalena Skowron „WIĘCEJ” to słowo opisujące konsumpcję we współczesnym społeczeństwie. Chcemy więcej rzeczy, więcej wrażeń, więcej uczuć. Chcemy tego, co ładnie zapakowane. Zdaje się, że więcej nie ma formy skończonej, to uzależnienie, które pcha nas do ciągłego szukania, gromadzenia, podejmowania działań w gruncie rzeczy bezsensownych. Konsumpcja staje się naglącym i domagającym się zaspokojenia pragnieniem. Daje chwilową ulgę, moment spełnienia, który trwa jednak krótko. W różnych postaciach i znaczeniach staje się sensem życia, ale jednocześnie zabiera ze sobą wolność

choreografia: Magdalena Skowron konsultacja: Eryk Makohon wykonanie: Magdalena Skowron (taniec) oraz Paweł Czarakcziew (wiolonczela)

Magdalena Skowron – edukację taneczną zaczęła w Prywatnej Szkole Baletowej w Gliwicach, a także w zespole tańca współczesnego Teatr Wyobraźni z Zabrza. Brała udział w międzynarodowym programie w Kibbutz Contemporary Dance Company w Izraelu oraz była tancerką EBB Junior Dance Company w Madrycie. Obecnie współpracuje z Krakowskim Teatrem Tańca, gdzie jest tancerką w spektaklach, pedagogiem i współautorką projektów artystycznych i edukacyjnych. Absolwentka specjalności Pedagogika Tańca na AHE w Łodzi, oraz Choreografii i Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Ukończyła Kurs Choreografii Scenicznej w Krakowie, podczas którego zrealizowała autorską etiudę pt. „Pusto Pełno Pusto”, prezentowaną na wielu scenach i kilkakrotnie nagradzaną. Jest autorką spektaklu „Mój smutek ma po prostu przyczyny chemiczne”, zrealizowanego z grupą Adeptów Krakowskiego Teatru Tańca. Współpracowała między innymi z takimi choreografami jak: Eryk Makohon, Idan Cohen, Jean Philippe Dury, Marco Blazquez, Eyal Dadon, Iwona Olszowska. Współpracowała także z reżyserką Agatą Dudą-Gracz. Swój warsztat szlifowała na wielu warsztatach w całej Europie, m.in. Summer School w Trinity Laban Conservatoire w Londynie czy Amsterdam Summer Intensive.

„GLAMOUR” Eryk Makohon odnosi się do teorii Ervinga Goffmana, nawiązującej do siatki jawnych i ukrytych reguł kierujących zachowaniem ludzi w obrębie różnych sytuacji. Kontakt twarzą w twarz to rodzaj przedstawienia, w którym rozmówcy odgrywają swoje role w celu wywarcia odpowiedniego wrażenia na drugiej osobie. Publicznie prezentują tylko jedną jaźń, czyli fronton, za nią skrywa się druga – kulisy. Goffmanowskie fasady, czyli powierzchowność, sposób bycia, przyjmują różne formy, podporządkowane celowi, który uczestnik spotkania chce osiągnąć. Formy zastygają, kostnieją. Powstają skorupy ulepione z oczekiwań, tendencji i mód. Wyćwiczone pozy, nieszczere emocje budują codzienność, naturalny styl bycia, który krzepnie, twardnieje. Gdy pęknie, widać, co jest pod spodem.

„Relacja z drugim to wejście w przestrzeń sceniczną, na potrzeby której przyjmujemy zaprojektowane przez dane okoliczności maski. Te wymuszają na nas określone pozy, zachowania. Całą siatkę gestów i reguł, która uruchomiona jest w kontakcie z innym człowiekiem. Z czasem owa siatka sztywnieje, zastyga. Staje się jedynym dostępnym nam narzędziem, które warunkuje nasze bycie wśród i z innymi. „Glamour” przygląda się tej siatce, bada mechanizmy, które warunkują nasze społeczne istnienie. Ruch ma w tym spektaklu funkcję przewrotną. Z jednej strony przedstawia mechanizmy utrzymujące społeczność, z drugiej jednak strony – to ruch właśnie przeciwstawia się pozorności, fasadowości międzyludzkich relacji..” Anna Jazgarska

koncepcja, dramaturgia: Eryk Makohon choreografia: Eryk Makohon i zespół kostiumy: Ewa Skoczeń-Citko, kravcovnia reżyseria świateł, scenografia: Eryk Makohon realizacja światła: Mariusz Gąsior realizacja dźwięku: Mariusz Potępa konsultacja (acro yoga): Tomasz Pacan występują: Pamela Bosak, Magdalena Skowron, Mateusz Ulczok (Paweł Łyskawa) *spektakl zawiera sceny nagości!

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ