koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
zmodyfikowano  rok temu

OPERA RARA 2019

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 7 380 wyświetleń od 21 listopada 2018
  • 16 lutego 2019, sobota
    » 19:00
  • 15 lutego 2019, piątek
    » 19:00
  • 14 lutego 2019, czwartek
    » 19:00
  • 13 lutego 2019, środa
    » 19:00
  • 5 lutego 2019, wtorek
    » 19:00
  • 4 lutego 2019, poniedziałek
    » 19:00
  • 3 lutego 2019, niedziela
    » 19:00
  • 1 lutego 2019, piątek
    » 19:00

Kraków » ul. Franciszkańska 4 » NA MAPIE

  • 10 lutego 2019, niedziela
    » 20:00
  • 8 lutego 2019, piątek
    » 20:00
  • 17 lutego 2019, niedziela
    » 19:00
  • 3 lutego 2019, niedziela
    » 15:00
  • 2 lutego 2019, sobota
    » 19:00
  • 31 stycznia 2019, czwartek
    » 19:00
  • 10 lutego 2019, niedziela
    » 20:00
  • 8 lutego 2019, piątek
    » 20:00
  • 6 lutego 2019, środa
    » 20:00
  • 13 lutego 2019, środa
    » 19:00
  • 12 lutego 2019, wtorek
    » 19:00
  • 11 lutego 2019, poniedziałek
    » 17:00
  • 10 lutego 2019, niedziela
    » 15:00
  • 9 lutego 2019, sobota
    » 11:00
  • 7 lutego 2019, czwartek
    » 17:00

OPERA RARA 2019 — tradycja i eksperyment

Festiwal Opera Rara odbędzie się po raz jedenasty. Przyszłoroczna edycja jest jak każde dobre dzieło sztuki — opowiada starą historię w nowy sposób, mnoży interpretacyjne perspektywy, pozwalając każdemu z odbiorców dostrzec coś innego.

Opera Rara prezentuje tytuły rzadko wystawiane na światowych scenach operowych oraz tytuły znane dobrze, ale pokazywane w nieoczywistych interpretacjach. To wielkie święto ludzkiego głosu jako medium przekazującego emocje w najbardziej bezpośredni, organiczny sposób. Opera Rara 2019 to cztery produkcje sceniczne i cykl recitali wybitnych śpiewaków:

Jean-Philippe Rameau

Hippolyte et Aricie

reż. Sjaron Minailo

Francuski barok to zawsze wielkie wyzwanie i ekscytujące pole dla eksperymentu. Dlatego Krakowska Orkiestra Festiwalowa, międzynarodowy zespół śpiewaków oraz reżyser Sjaron Minailo łączą siły, by twórczo połączyć wrażliwość ludzi z różnych stron świata, wzbogacając ją o lokalne inspiracje.

Philip Glass

A Madrigal Opera

reż. Krzysztof Garbaczewski

Utwór Glassa to rodzaj pustej formy, w którą wlać można bardzo różną, w zasadzie dowolną, teatralną treść. Kompozytor wymaga dokończenia utworu na scenie przez reżysera, którego nie ogranicza w zasadzie nic oprócz dyktowanych przez muzykę czasowych ram trwania dzieła. Nic dziwnego, że tak specyficzną misję powierzono Krzysztofowi Garbaczewskiemu, którego rozbuchana inwencja każe konstruować zupełnie autonomiczne, rządzące się własnymi prawami światy.

Cassandra & Just

Benedetto Marcello: kantata Cassandra, David Lang: Just

Opowieść o wojnie, pożodze, śmierci i żałobie oraz o miłości, tęsknocie i wspólnocie. Zderzenie barokowej kantaty opartej na wyimkach z Iliady Homera i dramatów Eurypidesa, streszczającej w krótkich obrazach wątki wojny trojańskiej oraz Just: chóralna pieśń oparta na biblijnej Pieśni nad pieśniami i mówiąca o różnicy między ty i ja w akcie miłosnym. Cassandra & Just można traktować jako znak wszelkich czasów: po wojnach toczonych przez mężczyzn, w imię męskich spraw, po niewysłuchaniu kobiecych ostrzeżeń, przychodzi czas na uzdrowienie tego okaleczonego świata przez pierwiastek żeński.

Wolfgang Amadeus Mozart

Così fan tutte

reż. Cezary Tomaszewski

Opera Rara 2019 to także nowe pasmo społeczno-edukacyjne zatytułowane GENERACJA OPERA, którego celem jest przeprowadzenie serii działań pozwalających osobom z różnych środowisk oraz o różnych korzeniach uwolnić własną kreatywność. Stąd też jedno z największych arcydzieł repertuaru operowego Così fan tutte Mozarta z udziałem chóru społecznego i na scenie Teatru Łaźnia Nowa w Nowej Hucie, dzielnicy Krakowa, która dzisiaj na nowo każe skupiać na sobie uwagę. A więc non nova sed nove— rzecz nienowa, ale podana w nowy sposób. Tak jest zawsze w przypadku spektakli, które reżyseruje Cezary Tomaszewski — pewnie i tym razem będzie ze swoimi pomysłami krok przed nami.

Recitale

W serii recitali celebrowana jest intymna, głęboka sztuka kameralnego muzykowania. Nadzwyczajni artyści — Patricia Petibon, Danielle de Niese, Jakub Józef Orliński, Sophie Karthäuser, Adriana Kučerová i Evelina Dobračeva — skonstruowali niekonwencjonalne, dalekie od koncertowej sztampy programy, w których wyzyskują twórcze kontrasty i rzadko próbowane połączenia, tworząc jakości nowe i nieoczekiwane, czyli takie dzięki którym sztuka, choćby dawna, stale się odnawia.

Festiwal OPERA RARA będzie odbywał się w Krakowie od 31 stycznia do 17 lutego 2019 roku.

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ