koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

SCENA TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO: AGITATUS

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 435 wyświetleń od 24 stycznia 2019

9 lutego 2019 r., godz. 18.00

Scena SCKM, ul. Wietora 15

Koszt biletu: 15 zł

Rezerwacja miejsc: scena.tanca.sckm@gmail.com

Scena Tańca Współczesnego zaprasza na spektakle grupy tańca współczesnego Agitatus – „PORTRET nieco czuły” w choreografii Moniki Godek i Katarzyny Pawłowskiej oraz „Sama nie wiem” w choreografii Marty Wołowiec.

PORTRET nieco czuły …z tęsknoty za……………………………………………(uzupełnij!) – pod warunkiem, że odważysz się stwierdzić: o Kobiecej Naturze wiem już wszystko!

pomysł i reżyseria: Monika Godek, Katarzyna Pawłowska choreografia: Monika Godek, Katarzyna Pawłowska i Zespół muzyka: Murcof Maiz; Forest Swords Shrine East; Demdike Stare Curzon; Barry Adamson, Pan Sonic, The Hafler Trio The Hymn of the 7th Illusion; Hauschka La poule – Remix by Hauschka; Violetta Villas Przyjdzie na to czas montaż ścieżki dźwiękowej: Wojtek Fularz wykonanie: Daria Hliebova, Aleksandra Honza, Nell Jakóbiak, Anna Korecka, Ludmiła Kulawik/Karolina Malik, Kinga Lis, Marta Ryba, Anna Stala, Natalia Wirkijowska premiera: czerwiec 2018, Krakowski Teatr VARIETE

SAMA NIE WIEM Projekt jest eksperymentem tanecznym wykorzystującym w konstrukcji czynnik losowy. Zawartość: 6 tancerek, 6 scen, 6 rzutów kostką. Zasada: przypadek / matematyka. Cecha: niepowtarzalność. Symbol:?

pomysł, choreografia: Marta Wołowiec wykonanie: Daria Hliebova, Aleksandra Honza, Anna Korecka, Kinga Lis, Karolina Malik, Marta Ryba premiera: czerwiec 2018, Krakowskie Centrum Choreograficzne

Grupa tańca współczesnego a g i t a t u s założona przez Monikę Godek, działa w Centrum Młodzieży im. dr Henryka Jordana w Krakowie od 2005 roku. Skupia młodych ludzi poszukujących własnych przestrzeni twórczych, którzy poprzez taniec i ruch uczą się siebie, tworzą własny alfabet znaczeń, przełożonych na gest, emocję i dźwięk. Poszukując w przestrzeni tańca współczesnego i teatru ruchu, kształcą nie tylko ciało, ale też umysł i ducha. Tancerze zespołu budują własne światy malowane wyobraźnią, wytrwałością, talentem i twórczą pracą. Charakter i charyzma każdej z grup pobrzmiewa w kolejnych choreografiach, tworzonych przez pedagogów zespołu, wsłuchujących się w zainteresowania, pomysły i twórcze potrzeby młodych tancerzy. Budowane, w dialogu z nimi, spektakle i etiudy prezentowane są na scenach krakowskich, a także na deskach ogólnopolskich i międzynarodowych festiwali. Swoją działalnością a g i t a t u s chce przyczyniać się do popularyzacji teatru tańca, wciąż nowego i rozwijającego się gatunku sztuki.

Ostatnie osiągnięcie – I NAGRODA GŁÓWNA dla a g i t a t u s / choreografia „Portret niecoCZUŁY” – Konkurs Choreograficzny TRADYCJA. TRANSGRESJE Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca SCENA OTWARTA, Tarnów 2018

Autorem zdjęcia promującego wydarzenie jest Robert Siwek.

Monika Godek – Absolwentka Animacji Kultury na Uniwersytecie Jagiellońskim, Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury o specjalności Taniec oraz dwuletniego Instruktorskiego Kursu Kwalifikacyjnego o specjalności Taniec Współczesny zatwierdzonego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 1997 roku uczestniczy w warsztatach tańca współczesnego, improwizacji, GaGa, warsztatach teatralnych i wielu pokrewnych – prowadzonych przez zawodowych pedagogów z Polski i zagranicy. Przez sześć lat czynnie związana z zespołem Scena Tańca Współczesnego Anity Podkowy-Brańki. Na przestrzeni lat 2010-2017 współpracowała z teatrem KTO w realizacji wydarzeń i działań ulicznych, takich jak Noc Poezji czy Międzynarodowy Festiwal Teatrów Ulicznych. W latach 2007-2013 cyklicznie programowała i koordynowała wydarzenia z udziałem zespołów tanecznych i teatrów tańca w ramach Sceny Tańca Współczesnego w Krakowie (Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży). Pracuje jako nauczyciel tańca – w 2005 roku założyła i prowadzi młodzieżowe grupy tańca współczesnego „agitatus”. Od stycznia 2014, w funkcji wicedyrektora, zarządza Centrum Młodzieży w Krakowie (największym Młodzieżowym Domem Kultury w Małopolsce). Okazjonalnie sędziuje konkursy taneczne i prowadzi warsztaty tańca współczesnego dla dzieci i młodzieży. W latach 2008-2018 tancerka Krakowskiego Teatru Tańca. Z KTT zagrała w spektaklach Siódma żona Ósmego (2009), White (2009), Duety metafizyczne, Dym (2010), Anakolut (2010), TAKARAZUKA camp (2010), IN (2011), In between (2012), Poliamoria (2013), Estra i Andro (2015), MY/WY (2017).

Katarzyna Pawłowska – Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca. Aktorka, tancerka, pedagog tańca i teatru. Założycielka TEATRU W RUCHU, członek grupy LINEACT. Współpracuje z Krakowskim Teatrem Tańca, Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie, Teatrem Nowym w Krakowie, Teatrem KTO, Teatrem Barakah. Występowała w spektaklach: „Wyzwolenie” w choreografii J. Lewandowskiego i reż. R. Rychcika, „Zabiłem brata…” w reż. Aleksandra Kopańskiego, w spektaklu „Calliya” w reż. M. Szabłowskiej w Teatrze Komedia w Warszawie, „Singulare tantum”, „Estra i Andro”, „Glamour” w choreografii E. Makohona, „Room 40” w choreografii Macieja Kuźmińskiego (nagroda publiczności na Polskiej Platformie Tańca), „WorkingTitle Ego” w reż. Jensa Van Daele oraz w roli Ubicy w spektaklu „Ubu Król, czyli Polacy” w reż. Jerzego Stuhra. Współtwórczyni spektakli „27 krótkich spojrzeń” Lineact&Teatr w Ruchu, „1725 m.npm” Grupy Beskitu oraz polsko-izraelskiego spektaklu „iss me”, organizator i choreograf wydarzenia Cracow Dance Connection (2011). Współtworzy liczne projekty edukacji artystycznej. Brała udział w wymianach artystycznych w na Litwie oraz w Izraelu. Choreograf spektakli z serii „Noce Waniliowych Myszy” („Dżojstik zagłady”, „Tajemnica Łasicy”, „Tęcza Śmierci”) w reżyserii Any Nowickiej w Teatrze Barakah w Krakowie. Jako choreograf współpracuje również z Akademią Muzyczną w Katowicach, Studio Teatru Muzyki i Tańca oraz reżyserami filmowymi. W mojej pracy artystycznej staram się łączyć zagadnienia aktorstwa z ruchem, odnajdować w teatrze tańca dogodne miejsce dla słowa, w teatrze dramatycznym – cielesnej, ruchowej reprezentacji postaci. Wierzę, że sztuka tańca i teatru stanowią jedność i staram się szukać sposobów na przeniesienie tej myśli na scenę.

Marta Wołowiec – tancerka, choreografka, nauczycielka tańca, menedżerka kultury. Absolwentka zarządzania kulturą i mediami na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. W 2012 roku ukończyła Dwuletni Kwalifikacyjny Kurs Instruktorski z Dziedziny Tańca Współczesnego organizowany przez Narodowe Centrum Kultury. Współzałożycielka Krakowskiego Centrum Choreograficznego oraz kolektywu artystycznego Grupa Wokół Centrum działających w Nowohuckim Centrum Kultury. Występuje w produkcjach Grupy w choreografii Agaty Moląg („Makia”, „Płaczki”, „38°C”, „Dobre wychowanie”), w choreografii Iwony Olszowskiej i Ferenca Fehera „Trans_Miss(i)on”, w projekcie wspólnie zrealizowanym przez Grupę wraz z muzykiem Marcinem Janusem i artystą multimedialnym Grzegorzem Kaliszukiem „spectral layers of movement”. Współpraca z Marcinem Janusem zaowocowała także pierwszym spektaklem solowym Marty Wołowiec „Hold on”, którego premiera odbyła się na Festiwalu Tańca Współczesnego SPACER w 2017 roku. W latach 2012-2014 była tancerką Krakowskiego Teatru Tańca, z którym zrealizowała pięć premier: „Poliamoria”, „Takarazuka CAMP”, „Net”, „Ruch Gallery” (choreografia Eryk Makohon) oraz „In Between” (choreografia Aleksander Kopański). Występowała także w spektaklach ulicznych, realizowanych przez teatr (m.in „Takarazuka CAMP” na Festiwalu Teatrów Ulicznych w Krakowie). W 2014 roku wzięła udział w polsko-norweskim projekcie z tancerzem Ole Martinem Melandem (Carte Blanche). Uczestniczyła w ogólnopolskich i międzynarodowych warsztatach tańca takich jak: Gaga Intensive w Tel Awiwie, ImpulsTanz w Wiedniu, Cyrkulacje, Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego w Połczynie, FIZYCZNYzGAGAcamp, Festiwal Tańca Współczesnego SPACER czy BalletOFFFestival. Podczas warsztatów zapoznała się także z repertuarem światowej sławy zespołów: Batsheva Dance Company, Ultima Vez, Rosas. Istotną częścią jej pracy jest również działalność organizacyjna. Od 2014 roku współtworzy Krakowskie Centrum Choreograficzne realizując takie wydarzenia jak: Festiwal Tańca Współczesnego SPACER, BalletOFFFestival, konkurs choreograficzny 3…2…1…TANIEC, a także liczne warsztaty i obozy taneczne. We współpracy z producentami z Hongkongu, Walii, Szwecji i Węgier zarządza międzynarodową produkcją kolektywu iCoDaCo 2018-2020 o tytule „it will come later”, który otrzymał dofinansowanie z programu Unii Europejskiej „Kreatywna Europa”.

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ