koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  3 lata temu

Hamlet

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 260 wyświetleń od 20 lutego 2021
  • 30 maja 2021, niedziela
    » 19:00
  • 29 maja 2021, sobota
    » 19:00
  • 28 maja 2021, piątek
    » 19:00
  • 27 maja 2021, czwartek
    » 19:00
  • 26 lutego 2021, piątek
    » 19:00
  • 25 lutego 2021, czwartek
    » 19:00

Autor: William Szekspir / Stanisław Wyspiański

Scenariusz: Piotr Augustyniak, Bartosz Szydłowski Reżyseria: Bartosz Szydłowski Scenografia i kostiumy: Małgorzata Szydłowska Dramaturgia: Piotr Augustyniak Muzyka: Dominik Strycharski Choreografia: Dominika Knapik Reżyseria światła: Marcin Chlanda Multimedia: Dawid Kozłowski Inspicjent: Anna Wójcicka Producent: Bartosz Jelonek

występują: Marcin Kalisz, Mateusz Janicki, Maciej Jackowski, Agnieszka Judycka, Dominik Stroka, Wojciech Skibiński, Krzysztof Piątkowski, Jerzy Światłoń, Tomasz Międzik, Hanna Bieluszko, Andrzej Grabowski, Tomasz Augustynowicz

WG. "STUDIUM O HAMLECIE" STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO "W Polsce zagadką Hamleta jest to: co jest w Polsce – do myślenia". To słowa Stanisława Wyspiańskiego z gorączkowo pisanego przez kilka dni Studium o „Hamlecie” – niezwykłego dzieła, będącego źródłem inspiracji dla wielu polskich reżyserów. Wyspiański zawarł w nim swoją fascynację fenomenem teatru, miłość do genialnego tekstu oraz wielkie pragnienie rozczytania go tak dotkliwie, aby wstrząsnąć sumieniami swoich rodaków. Reżyser Bartosz Szydłowski sięga po Hamleta i czyta najsłynniejszy dramat Szekspira poprzez świat idei Stanisława Wyspiańskiego, zawarty w Studium…, czy w Wyzwoleniu. Wyspiański umierał na Polskę małostkową, egocentryczną, zaklętą w sloganach narodowości. Sięgał do Hamleta, bo widział w nim zmagania polskiego inteligenta, który stawał przeciwko światu kłamstw, triumfalnego rechotu, grotesce, która z kategorii estetycznej, stała się kategorią opisu realnego świata. Polski Hamlet współczesny to Hamlet czasów postprawdy. Ostatni samotnik przyzwoitości. „Graj Hamleta, gdziekolwiek zechcesz w Polsce. Wszędzie twe słowa: fałsz, kradzież, szelmostwo, będą szelmostwo, fałsz, krzywdę oznaczać! I wołać zemsty!”

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ