koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści EuropyBANKSY
zmodyfikowano  3 lata temu

FESTIWAL OPERA RARA 2021

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 521 wyświetleń od 20 lutego 2021
  • 21 lutego 2021, niedziela
    » 19:00
  • 20 lutego 2021, sobota
    » 19:00

**Opera Rara 2021: „Il ballo delle Ingrate” czyli przewrotny moralitet Monteverdiego.

„Stań jak przyjaciel i spójrz mi w oczy - pogodnie, życzliwie” - to hasło tegorocznej edycji festiwalu. Opera Rara nie przestaje przedstawiać dzieł niezwykłych, rzadko grywanych, odkrywanych na nowo i zupełnie jeszcze nieznanych. Tym razem będzie to podróż do samych początków opery, czyli do baroku i do „Il ballo delle Ingrate” Monteverdiego.**

„Il ballo delle Ingrate” to przewrotny moralitet Claudia Monteverdiego prezentowany już podczas ubiegłorocznej edycji festiwalu. Mowa w nim o więziach między życiem i śmiercią, ludźmi i bogami, a przede wszystkim kobietami i mężczyznami. Reżyserka Magda Szpecht wchodzi w dyskusję z XVII-wiecznym librecistą i zadaje pytanie o charakter tych związków. Spektakl otwiera się na współczesność także przez uzupełnienie barokowej partytury utworem, który skomponowała Teoniki Rożynek. Spektakl będzie można obejrzeć na żywo w dniach 18, 19, 20 i 21 lutego w Małopolskim Ogrodzie Sztuki oraz w streamingu na www.playkrakow.com

Reżyserka Magda Szpecht, mówiła o swojej krakowskiej inscenizacji „Il ballo”: „Dzisiaj kobiety ponownie muszą się emancypować, stanowić o sobie samych. […] Opowiedziana przeze mnie historia jest żartem, który przestaje być śmieszny." W spektaklu na Festiwalu Opera Rara dzieło Monteverdiego zostanie uzupełnione kompozycjami młodej polskiej kompozytorki Teoniki Rożynek, która przerzuci pomost między barokiem i współczesnością. O jej muzyce pisano, że „ma w sobie moc kreowania obrazów” i „wydaje się wyrzeźbiona wprost w materii brzmieniowej”. Kinomani mogą znać jej ścieżkę dźwiękową do wielokrotnie nagradzanego filmu „Wieża. Jasny dzień” Jagody Szelc.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ