koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  3 lata temu

16. Krakowska Jesień Jazzowa - Finałowy koncert rezydencji BLUE SHROUD BAND

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 450 wyświetleń od 20 listopada 2021
  • 28 listopada 2021, niedziela
    » 20:00

#

16. Krakowska Jesień Jazzowa
24–28 listopada 2021

„Tu nie ma niczego do rozumienia, wystarczy słuchać” – tymi słowami odpowiedział kiedyś wielki krakowski kompozytor Bogusław Schaeffer na pytanie o to, jak zrozumieć muzykę współczesną. Dość już napisano o tym, jak awangardową, wymagającą i elitarną sztuką jest współczesna muzyka improwizowana. Niech hasło XVI edycji Krakowskiej Jesieni Jazzowej będzie proste i inkluzywne: po prostu słuchajmy!
Dla publiczności koncerty solowe są niebywale atrakcyjne, dla wykonawcy – najtrudniejsze z możliwych. Podobnie jak monodramy w teatrze cieszą się wielką popularnością wśród widzów i bezlitośnie weryfikują umiejętności sceniczne artystów. Listę swoich solowych nagrań Ken Vandermark otworzył albumem Furniture Music jeszcze 2003 roku, potem wracał do tej formuły wielokrotnie (między innymi na płycie Mark In The Water, wydanej przez krakowską oficynę Not Two). Solowy występ saksofonisty i klarnecisty otworzy tegoroczny festiwal 31 października 2021. Free jazz? Z pewnością go nie zabraknie, ale też Vandermark lubi niekiedy zagrać solo w stylu Lestera Younga i innych starych mistrzów tenoru lat 40.
Duże jest piękne. Muzyka jest przecież czynnością społeczną, a duża orkiestra jest mikrospołecznością samą w sobie: kolorową i niejednorodną. Wybitni muzycy z całej Europy – od Hiszpanii po Norwegię – pod wodzą angielskiego kontrabasisty Barry’ego Guya wykonają w Krakowie premierowo jego kompozycję all this this here. „Próbujesz. Przegrywasz. Trudno. Spróbuj jeszcze raz. Przegraj lepiej” – pisał w jednym z tekstów Samuel Beckett, a cytat ten stał się mottem kolejnych pokoleń improwizatorów. Tym razem inspiracja irlandzkim pisarzem będzie dosłowna, Guy sięgnął w swojej kompozycji po ostatni poemat Becketta, jak również po wiersze Barra Ó Seaghdha oraz haiku z epoki Edo. Od początku istnienia KJJ solą rezydencji dużych składów na festiwalu są występy małych składów w Alchemii – podczas czterech dni od 24 do 27 listopada muzycy Barry’ego Guya zamienią ołów w złoto na Państwa oczach. W finale rezydencji premiera all this this here 28 listopada w Nowohuckim Centrum Kultury.
Przed koncertem w NCK premiera wyjątkowego projektu „Wandering the Sound(scape): Citimprovisation – The Sounds in Between” autorstwa improwizatora i filozofa Rafała Mazura. Nagrania terenowe z Seulu i Krakowa będą stanowić rodzaj dźwiękowej partytury dla improwizatorów z tych dwóch miast, prowadzonych przez Sunjae Lee i samego Mazura. W dokumentującym przedsięwzięcie nagraniu wideo ujrzymy, jak miejski soundscape w organiczny sposób połączy się z praktyką swobodnej improwizacji i sztuką uważnego słuchania
Kameralny występ giganta saksofonu, irlandzka i japońska poezja oraz wielobarwność dużego składu, zanurzenie w audiosferze miasta i granie „z miastem”. Każdy z trzech centralnych punktów tegorocznego programu będzie miał owe „drzwi”, przez które nawet tak zwany „nieprzygotowany odbiorca” będzie mógł wejść do środka. Warunek jest jeden, ale prosty do spełnienia – wystarczy słuchać.

Finałowy koncert rezydencji BLUE SHROUD BAND – wykonanie kompozycji „all this this here”.
28.11.2021, g. 20:00

BLUE SHROUD BAND – rezydencja artystyczna:
Barry Guy – kontrabas i dyrygowanie (Wielka Brytania)
Savina Yannatou – głos (Grecja)
Agusti Fernandez – fortepian (Hiszpania)
Ben Dwyer – gitara (Irlandia)
Percy Pursglove – trąbka (Wielka Brytania)
Maya Homburger – skrzypce (Szwajcaria)
Fanny Paccoud – altówka (Francja)
Marc Unternährer – tuba (Szwajcaria)
Torben Snekkestad – saksofon sopranowy / tenorowy / trąbka (Norwegia)
Michael Niesemann – saksofon altowy (Niemcy)
Per “Texas” Johansson – saksofon tenorowy / klarnet (Szwecja)
Julius Gabriel – saksofon barytonowy (Niemcy)
Lucas Niggli – perkusja (Szwajcaria)
Ramon Lopez – perkusja (Hiszpania)

"Wandering the Sound(scape): Citimprovisation - The Sounds in Between"
28.11.2021, g. 18:00 (wstęp wolny)
Premiera polsko-koreańskiego projektu audiowizualnego zrealizowanego na zlecenie Centrum Kultury Koreańskiej (the Korean Cultural Center in Poland).

"Wandering the Sound(scape): Citimprovisation – The Sounds in Between"
Kraków
Rafał Mazur – akustyczna gitara basowa
Paulina Owczarek – saksofon altowy
Michał Dymny – gitara elektryczna
Tomek Chołoniewski
– instrumenty perkusyjne

Seul
Sunjae Lee – saksofon
Eunyoung Kim – fortepian
Junyoung Song – perkusja
Taekjoon Kim – flet

Organizator: Fundacja Dom Kultury Alchemia
Zadanie finansowane ze środków Miasta Krakowa.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ