koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
FABLABYCO JEST GRANE - grudzień 2024 - nr 366CIMAADENTARTYSTA bez granicTeatr Dialogu BukwarTpL repertuarAM Konferencja
zmodyfikowano  1 dzień temu

Uczycie nas, jak suknie się podnosi

Kraków »
CO BYŁO GRANE » CO jest GRANE » 8 741 wyświetleń od 16 września 2023

Scenariusz i reżyseria: Józef Opalski

Przekłady: Barbara Swinarska, Władysław Broniewski, Ryszard Krynicki, Józef Opalski, Robert Stiller, Witold Wirpsza, Paweł Zarychta Scenografia i kostiumy: Aleksandra Reda Kierownictwo muzyczne: Jacek Bylica Przygotowanie wokalne: Justyna Motylska Reżyseria światła: Katarzyna Smożewska Reżyseria dźwięku: Michał Warmusz Asystentka reżysera, producentka: Urszula Swałtek Muzycy: Agnieszka Bugla-Bylica – skrzypce Jacek Bylica – piano Grzegorz Frankowski – kontrabas Andrzej Włodarz – akordeon

występują: Iwona Konieczkowska (), Sylwia Chludzińska (), Karolina Kazoń (), Aleksandra Konior (), Anna Bugajska (), Anna Branny (), Bożena Zawiślak-Dolny (), Krzysztof Cybulski (), Franciszek Muła ()

Songi Brechta, mimo ponad 80-letniej tradycji inscenizacyjnej, nadal porywają swoją aktualnością. Mroczne, pełne szaleństwa, choć niepozbawione przewrotnego humoru i liryzmu urzekają formą i przekazem. Odkrywcze językowo i prowokacyjne teksty, ekspresja i stylistyczna rozpiętość muzyczna oraz satyra społeczno-polityczna otwierają przed widzem zupełnie nowe możliwości interpretacji, jednocześnie zapraszając do emocjonalnego przeżywania. Na scenie zobaczymy pragnienia, żądzę i bunt. A wszystko to w gwiazdorskim wykonaniu genialnych aktorek i aktorów krakowskich scen i w towarzystwie muzyki na żywo.


125-lecie urodzin wielkiego człowieka teatru, Bertolta Brechta postanowiliśmy uczcić przypominając jego twórczość znaną i mniej znaną. Zastanawiamy się, co by było gdyby i on, i postacie z jego dramatów, poezji, songów… popatrzyły z jakichś zaświatów na nasz świat. Cóż by zobaczyli?- wojny były – i są, szczęśliwa i nieszczęśliwa miłość wciąż istnieje, niesprawiedliwość społeczna istnieje również. Ludzie dalej są poranieni, albo radośni, uwikłani – jak zawsze – w miłość, nienawiść, narodziny, śmierć, w politykę i w borykanie się z losem własnym. My, twórcy tego spektaklu (mamy nadzieję, że wzruszającego, mądrego i dającego nadzieję na przyszłość) jesteśmy zafascynowani twórczością autora „Życia Galileusza”. Towarzyszy nam radość z codziennego z nią obcowania. Wierzymy, że tę radość i fascynację podzieli z nami również Publiczność.

Józef Opalski, reżyser spektaklu "Uczycie nas, jak suknie się podnosi"


Spektakl „Uczycie nas, jak suknie się podnosi” to niepowtarzalna interpretacja dzieł niemieckich twórców lat 20. XX wieku we współczesnym wykonaniu gwiazd krakowskich scen dramatycznych i estradowych. W zestawieniu z muzyką na żywo w towarzystwie skrzypiec, kontrabasu, pianina i akordeonu ponadczasowy duet Brecht & Weill urzeka publiczność swoją uniwersalnością w tradycyjnej formie.

Doświadczenie pomiędzy spektaklem a musicalem; jak występ w cichej, niewielkiej kawiarni w zadymionej piwnicy, o której wiedzą nieliczni prostej, z muzyka na żywo, z klimatem poprzedniego wieku. Miejsca gdzie scena należy do aktorek, śpiewaczek, które w tej niewielkiej przestrzeni stają się gwiazdami tylko po to aby zaraz po zejściu stopić się z przytłaczającą, mroczna rzeczywistością.

Adriana Markowska, Dziennik Teatralny

zmodyfikowano  1 dzień temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ