koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  9 miesięcy temu

Mistrz i Małgorzata

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 77 wyświetleń od 17 lutego 2024
  • 18 lutego 2024, niedziela
    » 19:00
  • 17 lutego 2024, sobota
    » 19:00

tłumaczenie: Igor Przebinda, Leokadia Przebinda, Grzegorz Przebinda

adaptacja: Artur Pałyga reżyseria: Paweł Passini scenografia: Mirek Kaczmarek muzyka: Daniel Słomiński choreografia Franciszka Kierc – Franik reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk multimedia / wizualizacje: Maria Porzyc i Agnieszka Waszczeniuk elementy iluzjonistyczne: Roman Słomka asystent reżysera: Tadeusz Łomnicki asystent scenografa: Krystian Szymczak inspicjent: Anita Wilczak – Leszczyńska sufler: Martyna Rezner

występują: Paweł Janyst (Woland/Bułhakow), Jan Nosal (Adaptator), Anna Pijanowska (Małgorzata), Piotr Pilitowski (Mistrz), Weronika Kowalska (Hella), Iwona Sitkowska (Korowiow), Cezary Kołacz (Azello (gościnnie)), Jakub Mieszała (Azello (gościnnie)), Ryszard Starosta (Behemot), Roman Słomka (Prestigiator/Rimski (gościnnie)), Maciej Namysło (Iwan Bezdomny/Mateusz Lewi), Andrzej Franczyk (Berlioz), Tadeusz Łomnicki (Piłat), Piotr Franasowicz (Jeszua), Stanisław Berny (Kajfa/Sokow (gościnnie)), Piotr Piecha (Dyrektor teatru/Lichodiejew), Wojciech Lato (Żorż bengalski/Żołnierz), Jagoda Pietruszkówna (Anna/Pielęgniarka), Krzysztof Górecki (Lekarz/Śledczy), Jacek Wojciechowski (Popławski/Afraniusz), Franciszka Kierc-Franik (Frida)

Spektakl przeznaczony dla widzów dorosłych.

Jaki diabeł skusił Adaptatora powieści Michaiła Bułhakowa, że podjął próbę zmierzenia się z kultowym tekstem i zrozumienia jego autora i świata, z którego wyrosła ta opowieść? Świata, który wydawało się, że ma być już wolny od „opium dla ludu”, a jednak…

Czy Diabeł w Moskwie Bułhakowa nie był bardziej prawdziwy niż w dzisiejszym Krakowie? Czy niewiara Bułhakowa nie była bardziej metafizyczna niż wiara dzisiejszych „wierzących”?

Diabelski korowód świty Wolanda przybył do miasta. Chce je poznać, dowiedzieć się jak żyją ludzie, w co wierzą, co jest dla nich ważne, co lepsze: cuda czy apokalipsa? Tytułowy Mistrz to pisarz, Małgorzata zaś wierzy w jego pisanie i jest gotowa na wszystko, żeby je ocalić. Ale o czym jest jego powieść? Główni jej bohaterowie to Jeszua i Piłat. A diabeł obserwuje, miesza i sprawdza. W co wierzycie dzisiaj? W co wydaje wam się, że wierzycie? A w diabła też nie? A ci co nie wierzą w nic, po co żyją? Myślicie, że jak umrą stare religie, nadejdzie ateizm? Bułhakow mówił o sobie, że jest mistykiem. Nie magia go zajmowała, ale mistycyzm. Jak być mistykiem w świecie, który nie wierzy? Ano tak.

Adaptator przeszedł z Mistrzem Bułhakowem całą drogę tworzenia, ale czy i jak wierzy dziś w Twórcę?

zmodyfikowano  9 miesięcy temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ