koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
AM KonferencjaTeatr Dialogu BukwarADENTFABLABYCIMATpL repertuarCO JEST GRANE - grudzień 2024 - nr 366ARTYSTA bez granic
zmodyfikowano  1 dzień temu

Zan Tempesta, czyli jak się Szekspirowi podoba

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » CO JEST GRANE » » 700 wyświetleń od 19 maja 2024
  • 29 listopada 2024, piątek
    » 19:00
  • 19 maja 2024, niedziela
    » 19:00

Scenariusz: Agnieszka Cianciara –Fröhlich, Łukasz Łęcki

Muzyka: Marcin Mendera - Ziemiński Scenografia: Izabella Czarnecka, Jonathan Fröhlich Maski: Jonathan Fröhlich Kostiumy: Ludwika Gorgoń Choreografia: Krzysztof Antkowiak

występują: Agnieszka Cianciara – Fröhlich (Francesca), Jonathan Fröhlich (Zan Tempesta), Katarzyna Gazdowicz (Vincenza), Łukasz Łęcki (Guido), Grzegorz Guzik (Alvaro /muzyk)

Jest rok 1601. Włoski zespół komedii dell’arte stacjonuje na przedmieściach Londynu, przyniesiony tam raczej wiatrem przymusu niż chęci. Pomimo starań nie udaje się im zdobyć widzów. Co więcej – część trupy zniechęcona niepowodzeniami rejteruje i przechodzi do angielskich zespołów, zabierając ze sobą resztę pieniędzy. Wśród pozostałej garstki wzbierają emocje spotęgowane tajemnicą, którą nosi w sobie szef trupy – Zan Tempesta. Włoscy komedianci rzucają wszystko na jedną szalę, postanawiając stworzyć taki spektakl, który spodoba się londyńskiej publiczności. Próbują zatem wykorzystać to, co obecnie najlepiej odpowiada jej gustom, czyli wątki charakterystyczne dla sztuk Szekspira.

Trupa KOMEDIANTY, inaczej niż zazwyczaj, proponuje opowieść o artystach – ubraną wprawdzie w kostium historyczny, ale niezmiennie aktualną. Wszak artyści wciąż borykają się z tymi samymi problemami – czy to natury finansowej, czy też krytyki ze strony znawców tematu. Ważnym elementem tej historii będzie także kwestia kobiety-aktorki. Komedia dell’arte jako pierwsza wprowadziła aktorki na scenę, a ich obecność wzbudzała wiele emocji – od zachwytu po agresję.

zmodyfikowano  1 dzień temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ