koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TP Repertuar 11.2024CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  1 dzień temu  »  

MUMERUS. KONCERT JUBILEUSZOWY

Kraków »
CO jest GRANE » 519 wyświetleń od 3 listopada 2024

Kraków » Zamoyskiego 50 » NA MAPIE

  • 6 listopada 2024, środa
    » 19:00

TEATR MUMERUS:

„MUMERUS. KONCERT JUBILEUSZOWY”

środa, 6 listopada 2024, godz. 19:00, Teatr KTO, ul. Zamoyskiego 50, Kraków

Muzyka to suma ciszy przerywanej dźwiękami – na ogół uporządkowanymi – na kształt układu planet. Cisza wyraża się w przestrzeni.

Przestrzeń to teatr – dźwięków, zachowań, relacji międzyludzkich. Przestrzeń ma wartość muzyczną, a muzyka – wartość dramatyczną, czyli teatralną. W takiej przestrzeni każdy najdrobniejszy dźwięk jest aktorem pracującym na zespołowy sukces. I żaden nie może przejść przez ucho bezkarnie.
Przestrzeń gry między muzykami tworzy układ o zarysie trójkąta. Decyzja o takim właśnie układzie rzutuje na całą sytuację teatralną. Tak, teatralną, bo punkt ciężkości przesuwa się tu z wykonania swojej części na nieprzerwaną komunikację z partnerem i partnerką. To tu pojawiają się dramatyczne lub komiczne napięcia, którymi żywi się teatr. Dźwięki i ciszę słyszymy selektywnie - raz jakby głębiej, intensywniej, a innym razem mniej. Lub wcale. Przerwa w odbieraniu bodźców dźwiękowych, choćby trwała ułamek sekundy, to błogosławieństwo. To czas, żeby ciało wchłonęło wcześniej posłyszane dźwięki.

Na przecięciu gry i obecności (kiedy się akurat nie gra) jest najciekawiej, najbardziej inspirująco. To tutaj wykonawcy mówią do siebie ciszą i milczą dźwiękami. Przywołują lub oddalają niewypowiedzianymi słowami.
Z okazji jubileuszu XXV-lecia Teatr Mumerus, korzystając z gościnności Teatru KTO zaprezentuje teatr muzyki albo muzykę teatru – co w sumie znaczy to samo.

Program: wariacje i improwizacje na temat następujących utworów:

  • J. S. Bach, Preludium z 2 Suity wiolonczelowej

  • F. Chopin, Preludium e-moll

  • L. van Beethoven, Sonata księżycowa

  • A. Vivaldi, La Follia

  • J. S. Bach, Preludium c-moll z Das Wohltemperierte Klavier

  • F. Chopin, Etiuda f-moll

  • F. Chopin, Mazurek a-moll

  • B. Bartok, Tańce rumuńskie

  • E. Grieg, W grocie Króla Gór

  • F. Chopin, Walc cis-moll

  • i inne

Wykonawcy:
Susanna Jara (skrzypce, wiolonczela, cymbały, lira korbowa, głos),
Alicja Margolin (fortepian, pianino kapitańskie, elektryczne instrumenty klawiszowe),
Michał Braszak (kontrabas, sampling).

Reżyseria: Wiesław Hołdys

Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

Opis: Agnieszka Dziedzic i Wiesław Hołdys

zmodyfikowano  1 dzień temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ