koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
BANKSYMuzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu

Shoichi Hase - piano

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 023 wyświetleń od 1 stycznia 2007

W hołdzie dla Mozarta i Chopina

Szanowni Państwo,

Trwa Rok Mozarta i jednocześnie zbliża się kolejna rocznica urodzin Fryderyka Chopina. Filharmonia Krakowska zaprasza na koncert, w programie którego znajdą się utwory obu wielkich kompozytorów.

Słuchacze będą mogli wysłuchać:

  • W.A. Mozarta – Uwertury do opery Czarodziejski flet
  • F. Chopina – Koncertu fortepianowego e-moll op. 11
  • M. Regera – Wariacji i fugi na temat Mozarta op. 132.

**Orkiestrę Filharmonii Krakowskiej poprowadzi Roland Bader (Niemcy

solistą będzie pianista Shoichi Hase (Japonia).**

Shoichi Hase studiował grę na fortepianie w Toho Gakuen School of Music, mając jako pedagogów: Naoyuki Inoue, Keiko Takeuchi, Sumiko Mikimoto oraz Hisako Kimura. Umiejętności swe rozwijał w Wyższej Szkole Muzycznej w Lubece pod kierunkiem Jamesa Tocco i Bernda Zacka, a w zakresie kameralistyki — Zakhara Brona i Davida Geringasa. Korzystał również z pianistycznych doświadczeń znakomitego artysty, Bruno Leonarda Gelbera. Koncertował w Japonii i Europie, dokonał nagrań CD. Znaczący był jego koncert z Royal Metropolitan Orchestra w Tokyo Opera City Concert Hall w 2004 roku. Od lat prowadzi także działalność pedagogiczną, zasiada w jury międzynarodowych konkursów pianistycznych.

Szczególną atrakcją koncertu będzie zapewne rzadko wykonywane dzieło Maxa Regera (1873 - 1916). Kompozytor ten stworzył indywidualny styl, zbliżony do neoklasycyzmu Brahmsa. Zwracając się ku tradycyjnym formom muzycznym takim jak fuga, wariacje, sonata, realizował je w oparciu o harmonikę odchodząca od systemu dur-moll. W Wariacjach i fudze na temat Mozarta op. 132 Reger oddaje hołd salzubrskiemu mistrzowi, w którym widział największy muzyczny cud. Tytułowy temat pochodzi z Sonaty fortepianowej A-dur KV 331 Mozarta, gdzie również stanowi podstawę wariacji.

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ