koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

Międzynarodowe Triennale Grafiki 2006

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 31 282 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 16 września 2006, sobota
    do: 11 października 2006, środa

Wystawa Główna

Wernisaż: 16 września 2006 r., godz. 18:00

Bunkier Sztuki jest wieloletnim partnerem Międzynarodowego Triennale (wcześniej Biennale) Grafiki, goszcząc cyklicznie w swoich przestrzeniach Wystawę Główną, a od niedawna także Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej. Również w tym roku główny pokaz Triennale będzie się odbywał w Bunkrze Sztuki.

Na tegoroczną edycję, szczególną ze względu na jubileusz 40-lecia imprezy, nadesłano łącznie prawie 4500 prac, autorstwa 1191 artystów z 62 krajów świata. Do II etapu zakwalifikowane zostały 2083 prace 713 artystów z 60 krajów. 20 lipca 2006 roku jury Międzynarodowego Triennale Grafiki - Kraków 2006 w składzie: Richard Noyce, Jan Pamuła, Wojciech Krzywobłocki, Georg Lebzelter, Adam Romaniuk i Katarzyna Wojtyga wybrało 322 grafiki, autorstwa 229 artystów z 50 państw, które zostaną zaprezentowane na Wystawie Głównej MTG - Kraków 2006 oraz przyznało nagrodę Grand Prix i nagrody regulaminowe. Postanowienia jury do czasu otwarcia Wystawy Głównej zostały utajnione.

Tegoroczna edycja Triennale potwierdza, ujawnioną przed trzema laty i utrzymującą się wśród nadesłanych prac, tendencję do dominacji technik cyfrowych. Jednak jak podkreśla przewodniczący jury Richard Noyce, różnica polega m.in. na tym, że w tym roku jury znacznie bardziej otwarcie niż przed trzema laty podeszło do tej przewagi. Jednak dominacja medium cyfrowego nie oznacza możliwości wskazania techniki graficznej dominującej na obecnym Triennale, gdyż stosowane przez artystów metody cyfrowe, podobnie zresztą jak analogowe, bardzo różnią się między sobą. Zróżnicowana jest także tematyka poruszana przez poszczególnych artystów. Obok dużej liczby prac o charakterze abstrakcyjnym, pojawiają się dzieła zaangażowane politycznie, dotykające aktualnej sytuacji w Afryce, czy współczesnych problemów społecznych. Widoczna jest także tendencja do cytowania, zarówno o charakterze ikonograficznym, jak i technologicznym (celowe odwoływanie się do poszczególnych technik, także bardzo tradycyjnych), oraz obecna w dziełach spora dawka ironii.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ