koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Cantores wiolonczelaKLIMT wystawa WrocławTP Repertuar 11.2024KOK Zaduszki Jazzowe
zmodyfikowano  12 lat temu

Teatr Tańca Alter z Kalisza

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 35 217 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 25 listopada 2006, sobota
    » 19:00

a&a&a (Kraków)

XV krakowskie spotkania baletOFFowe, 23-26 listopada 2006 r.

Krakowskie Spotkania Baletowe od lat mają swoje miejsce na polskiej scenie tanecznej. To impreza, która zdołała wypracować własną wierną publiczność. Ideą przewodnią Festiwalu jest popularyzacja tańca, ze szczególnym naciskiem na taniec współczesny. W ostatnich latach festiwal zdominowały prezentacje osadzone w stylistyce modern, contemporary dance, neoklasycznej. Stąd proponowana zmiana nazwy na Krakowskie Spotkania BaletOFFowe. Jednocześnie poprzez swoją bliskobrzmienność, pozostałaby wierna tradycji wypracowanej już nazwy własnej. Krakowskie Spotkania BaletOFFowe są imprezą o charakterze niekonkursowym. Na naszej scenie prezentują się zespoły początkujące, jak również zespoły gwiazdy, które budują renomę festiwalu oraz ułatwiają jego promocje.

Teatr Tańca Alter (Kalisz)

'sin piel'

choreografia i wykonanie: M. Witwicka, I. Chlewińska

Teatr Tańca Alter został założony w 1985 roku przez ruchmistrza Witolda Jurewicza - dyrektora artystycznego i głównego autora spektakli Teatru. Projekty powstają przede wszystkim w oparciu o indywidualny ruch tancerzy, ich własne poszukiwanie i precyzowanie postaci scenicznych oraz relacji między nimi. Abstrakcyjność i symbolika artystycznego przekazu, ciągłe poszukiwanie nowych możliwości w ruchu pozwalają ujawnić się osobowościom tancerzy i spotęgować ich kreacyjne możliwości. Cechą, która szczególnie wyróżnia Alter i nadaje właściwy mu charakter jest pozostawanie w ciągłym procesie tworzenia, dzięki czemu jego spektakle stale podlegają przemianom. Kolejne projekty, zarówno teatralne sensu stricto, jak i happeningi, nie są kompozycjami choreograficznymi w klasycznym rozumieniu, jako że dążeniem autorów nigdy nie jest stworzenie zamkniętej, skończonej formy.

Sin piel w języku hiszpańskim znaczy bez skóry. Spektakl jest formą otwartą, implikującą niezliczoną ilość znaczeń; to rodzaj metafory, wykorzystanej do uruchomienia własnej ekspresji i intensywnych emocji. Jak napisała Julia Hoczyk (Scena 2006) jest to "bardzo cielesna etiuda o kobiecych spotkaniach, uczuciach, myślach(...) o kobietach dotkniętych pragnieniem - pokarmu, życia, bliskości".

a&a&a (Kraków)

B&B Tanc-nowela o nieszczęsnych losach dwóch kobiet oddalonych od siebie jak najbardziej...

Tekst, reżyseria, opracowanie wizualne: Andrzej Sadowski

Choreografia: Iwona Olszowska, Marta Pietruszka

Udział biorą: Iwona Olszowska, Marta Pietruszka, Andrzej Sadowski

Produkcja: Stowarzyszenie Mandala, przy współpracy STEN oraz Staromiejskiego Centrum Kultury Młodzieży w Krakowie.

B&B to projekt w wykonaniu a&a&a, nowego zespołu Stowarzyszenia Mandala z Krakowa. Opowieść o próbie rozwiązania zagadki śmierci dwóch kobiet: historię relacjonowaną przez narratora odgrywają słowem i ruchem dwie aktorki. Budują obrazy utkane ze wspomnień z dzieciństwa, które mają pomóc w wyjaśnieniu tajemnicy morderstwa. Wątek kryminalny zostaje jednak zepchnięty na drugi plan - bardziej istotna jest tutaj niemożność poznania drugiego człowieka. Spektakl, nazwany przez twórcę Andrzeja Sadowskiego tanc-nowelą czyli wieloodcinkowym utworem literackim przeznaczonym do wytańczenia, reprezentuje rzadko uprawiany w teatrze gatunek.

IWONA OLSZOWSKA - założyciel, kierownik artystyczny EST, pedagog, choreograf, tancerka. Prowadzi zajęcia z tańca, improwizacji, kontakt improwizacji w Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży SCKM w Krakowie. Pierwszy warsztat zdobywała w Studenckim Teatrze Tańca Kontrast, kolejne na Uniwersytetach: Alabama i George Mason /USA/ oraz Calgary /Kanada/, studiach tańca Nowego Jorku oraz na warsztatach tańca organizowanych w kraju. Absolwent kursu choreograficznego. Jest autorką 19 choreografii dla EST. Obecnie tańczy i tworzy choreografie solowe oraz teatralne /Teatr Stary, Teatr im Kochanowskiego w Opolu, Teatr STU, Teatr im Bogusławskiego w Kaliszu, Teatr Muzyczny w Gliwicach, Teatr Rozmaitości, Teatr Ludowy, Teatr Słowackiego. Prowadziła warsztat i opiekę artystyczną projektu Unii Europejskiej- Pan European Art. Laboratory w Villi Decius w Krakowie. Otrzymała nagrody za choreografie oraz za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną oraz stypendium Fundacji Batorego /ArtsLink w Nowym Jorku/. Jako pedagog współpracowała z prywatnym studio aktorskim /Lart Studio/, obecnie uczy w krakowskiej PWST.

MARTA PIETRUSZKA - karierę rozpoczynała w krakowskim Teatrze Tańca Kontrast w 1983r. Następnie została współzałożycielką, tancerką i asystentką choreografa Eksperymentalnego Studio Tańca w Krakowie, gdzie współpracowała z choreografami z Polski i USA. Tańczyła w Gdańskim Teatrze Tańca gdzie była' stałym gościem'. Realizowała projekty z: EST, Śląskim Teatrem Tańca, Goethe Institut i Bunkier Sztuki (Kraków).W 1998r. wraz z Olgą Marcinkiewicz założyła Teatr Gestu i Ruchu.Za Śmierć Ofelii otrzymała 1-szą nagrodę w Kategorii Solistów na Międzynarodowych Prezentacjach Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu, nagrodę Polskiego Teatru Tańca z Poznania, oraz wyróżnienie na Łódzkich Spotkaniach Teatralnych. Obecnie tworzy choreografie solowe łączące w sobie środki artystycznego wyrazu typowe dla warsztatu choreografa i psychologiczną analizę roli i gestu postaci scenicznej. Jest stałym gościem festiwali tańca współczesnego i festiwali, spotkań teatralnych.

ANDRZEJ SADOWSKI - dramatopisarz, reżyser, aktor i scenograf. Od wczesnych lat osiemdziesiątych eksperymentuje z różnymi formami teatru i sztuk wizualnych. Swoje prace prezentował na wielu festiwalach teatralnych w 35 krajach świata.

Bilety: 10 zł

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ