koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  12 lat temu

Wizualne opowiadanie

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 31 026 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 20 października 2005, czwartek
    » 17:00

Ramesh Meyyappan

Przedstawienie dla dzieci i młodzieży.

To wyjątkowa sposobność przeżycia magii. To opowiadanie tradycyjnych gawęd, (m.in. Trzy Świnki, Roszpunka) w teatralnej realizacji Ramesha Meyyappana. Unikatowe techniki bajania, opowiadanie klasyki na nowo, z wykorzystaniem wizualnego stylu narracji pozwala dotrzeć do odbiorcy niezależnie od wieku.

Rozpoznajemy dobrze znane motywy (triumf dobra nad złem, słabego nad silniejszym itp.), jako że Ramesh kreuje charakterystyczne postacie, jak i uniwersalne problemy.

Ramesh Meyyappan

Ramesh Meyyappan, jeden z najbardziej wszechstronnych i szanowanych aktorów singapurskich. Pierwszy niesłyszący absolwent Liverpool Institute for Performing Arts, który zaadoptował i wystawił sztukę A Visual Adaptation of Mister Buffo na trzech kontynentach. W latach 1996-1999 aktor/nauczyciel Dramaplus Arts - Singapur, 1999-2000 dyrektor artystyczny Hi! Theatre – Singapur. Realizował również liczne projekty teatralno – edukacyjne.

Pierwszym europejskim sukcesem Ramesha byto 'Histerio Buffo" wg Dario Fo. Krytyka uznała tą realizację za inteligentny, ciepły i zabawny przykład wizualnej adaptacji dzieła literackiego.

Ramesh Meyyappan wydaje się mieć kopalnię idei, które sprawiają, że klasyki są łatwiej dostępne.

Ms Magazine, Singapur

Ta pantomima jest zabawnym, ciepłym i inteligentnym przykładem potencjału wizualnego opowiadania historii.

Munira Mirza

Przedstawienie Ramesha, ciche, ale bardzo ekspresyjne, pokazuje dylematy człowieka w sposób, który jest rozpoznawalny dla wszystkich widzów.

Munira Mirza

Sztuka pozostawia nas wciąż zastanawiających się: Dlaczego Fo najpierw potrzebował słów?

Noises Off Dana Bye'a

Ramesh wyjaśnia, że uprawiany przez niego gatunek pantomimy częściowo nawiązuje do włoskiej komedii del'Arte, popularnej w XVI i XVII wieku formy improwizacji. Jednak Ramesh wychodzi poza konwencjonalne formy. Zdolność do pokazywania rzeczy w sposób wizualny to jego 'druga natura", spowodowana faktem, że jest on głuchoniemy. Od wczesnych lat odkrywał język i możliwości ekspresji w sposób wyłącznie fizyczny. Słownictwo teatru ruchu mogłoby być całkowicie zrozumiałe dla wszystkich ludzi. To jest właśnie wiara w potencjał ekspresji do przekraczania granic, który napędza go nie tylko artystycznie, ale i praktycznie. Ramesh nie boi się pracować ze słyszącymi i aktorami, ponieważ jest pewny, że potrafi znaleźć sposób, by się z nimi porozumiewać bez języka migowego. Dlatego nie widzi on potrzeby używania języka migowego na scenie.

Podążając za sukcesem adaptacji 'Mistero Buffo" Dario Fo, którą wystawiał na 3 kontynentach, obecnie Ramesh Meyyappan prezentuje nowe przedstawienie oparte na opowiadaniach amerykańskiego pisarza i poety Edgara Allana Poe.

Niedawno Ramesh otrzymał nominację do nagrody Life! Theatre Awards w Singapurze w kategorii najlepszy aktor.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ