koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu

Postać. Spowiedź artysty.Autoportret Francisa Bacona

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 26 231 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 22 stycznia 2007, poniedziałek
    » 19:00
  • 21 stycznia 2007, niedziela
    » 19:00
  • 25 listopada 2006, sobota
    » 19:00
  • 24 listopada 2006, piątek
    » 19:00

wg Pierre’a Charrasa

Gościnny spektakl Teatru Masquera

Reżyseria: Joanna Grabowiecka

Asystent reżysera i oprawa techniczna: Wojciech Łępicki

Scenografia: Joanna Grabowiecka i Celina Motyka

Kostiumy: Anna Dzierżęga

Muzyka: Tomasz Stobierski

Wideo: Didier Legare

Tłum.: Katarzyna Sowula

Oprawa graficzna: Celina Motyka

Występują:

  • Jerzy Musioł (Francis)
  • Lech Cesarz (Model)

"(…) nie tylko odtwarzam wygląd, ale także wszystkie obszary uczuć, jakich doświadczyłem. Chcę odtworzyć tyle poziomów uczuć, ile to możliwe, uczuć, których nie sposób oddać"

Francis Bacon

"Postać" to przede wszystkim spektakl o człowieku, a dopiero w drugiej kolejności o jednym z największych artystów XX-go wieku, Francisie Baconie.

Bohater zwierza się ze swoich lęków, obaw związanych z życiem i śmiercią, ze sztuką i miłością. Jawi się nam jako twórca i niszczyciel, jako wielki artysta, który wątpi i szuka bez końca, jako słaby, ułomny człowiek, który dzięki przygodnie napotkanemu mężczyźnie ma możliwość dokonania swoistej spowiedzi. Mówi o sobie i o ludziach, których kochał, o inspiracjach i o artystach, których sztuka wywarła na niego wpływ. Powoli, stopniowo, z rozmysłem maluje na scenie swój autoportret.

"…Bliskość publiczności z artystami, kameralna atmosfera sprawiły, że wśród widzów panował specyficzny nastrój oraz niezwykłe napięcie emocjonalne. (…) Spektakl dopracowany niemal do perfekcji skłania do refleksji i budzi wzruszenie. Jego urok potrafi docenić zwykły widz, a nie tylko koneser"

Monika Jodłowiec

"Bacon tworzy malarstwo krzyku, ponieważ ukazuje jego widzialną stronę, usta otwarte jak otchłań cienia, porównując ją z niewidzialnymi siłami, które nie są niczym innym, jak siłami z przyszłości".

Gilles Deleuze

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ