koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - luty 2023 - nr 346IMPART/FIRLEJALICJA NFMKarnawał
zmodyfikowano  10 lat temu

Córka źle strzeżona La Fille mal gardée

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 799 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 12 czerwca 2006, poniedziałek
    » 18:30
  • 8 maja 2006, poniedziałek
    » 18:30
  • 7 maja 2006, niedziela
    » 18:30

balet komiczny

Na krakowskiej scenie jest to pierwsza realizacja tego popularnego od XVIII wieku baletu. Wersję z muzyką Petera Ludwiga Hertela *przygotowywana jest przez uznanych twórców polskiej sceny baletowej. Inscenizację i choreografię przygotuje *Henryk Konwiński twórca ponad 20 baletów, reżyser podobnej ilości oper i operetek, współpracujący z teatrami muzycznymi i dramatycznymi całej Polski, autor choreografii do spektakli krakowskich: Halka (Skałki Twardowskiego, 2004, 1987), Rigoletto (1983, 1987), Juliusz Cezar (reżyseria choreografia, 1989), Straszny dwór (1976).

Kierownictwo muzyczne sprawować będzie dyrygent Opery Krakowskiej, Piotr Sułkowski założyciel i dyrektor Orkiestry Kameralnej Forum Sinfonia, dyrektor muzyczny oraz dyrygent Opera Wildwood Festival w Little Rock (USA). Scenografię przygotuje Jan Bernaś twórca ponad 50 realizacji scenograficznych głównie do oper i baletów, a także teatrów telewizji w Polsce za granicą.

Wykonawcy: W spektaklu weźmie udział cały zespół baletowy Opery Krakowskiej, zaproszeni goście, soliści baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu oraz uczniowie Studia Baletowego, kierowanego przez Marię Dimitrow.

  • Lise - Agnieszka Wolna
  • Colin - Sebastian Solecki
  • Wdowa Simone - Adam Klafczyński
  • Alain - Marek Kobielski
  • Thomas-Andrzej Biegun
  • Notariusz-Stanisław Knapik
  • Przyjaciółki Lise: Karolina Cichy, Magdalena Malska, Olga Shydlowska, Bożena Kołodziejczak, Maja Witkowska, Wioletta Maciejewska, Marta Żurawska-Kobielska, Marzena Biesiadecka, Agnieszka Krajewska, Elena Korpusenko
  • Przyjaciele: Igor Wroniecki, Tomasz Wojciechowski, Victor Korpusenko, Tomasz Szaro, Łukasz Wadowski, Arkadiusz Siwczyk, Rafael Scardazan Heeren, Wojciech Płocica

orkiestra Opery Krakowskiej oraz dzieci i młodzież ze Studia Baletowego.

Córka źle strzeżona to najstarszy balet, jaki przetrwał w światowym repertuarze do naszych czasów. Zachował się nie tylko jego scenariusz z dokładnym opisem sytuacji scenicznych, ale także konstrukcja choreograficzna. Jest przykładem wiejskiej sielanki, szczególnie modnej we Francji przed rewolucją w 1789.

Autorem libretta jest *Jean Dauberval * (1742–1806), tancerz i baletmistrz opery w Paryżu, choreograf Grand Théâtre w Bordeaux, gdzie w 1789 odbyła się premiera baletu. Dzieło Daubervala wprowadziło po raz pierwszy na scenę postaci z ludu, nieskomplikowaną fabułę, zrozumiałą i bliską przeciętnemu odbiorcy. Kostiumy przypominały ubiory rzeczywistych wieśniaków, a naturalistyczne dekoracje dobrze oddawały klimat wsi południowo francuskiej. Bohaterowie baletu byli bliscy ówczesnym widzom swym autentyzmem i dobrze skontrastowaną różnorodnością charakterów, wykonawcom zaś dawały znakomitą okazję do popisu i ukazania swych aktorsko-tanecznych możliwości. Toteż na liście odtwórców ról kochanków odnaleźć można świetne nazwiska tancerek i tancerzy różnych epok i narodowości. Szczególną tradycją wykonawczą od chwili prapremiery jest powierzanie charakterystycznej roli Wdowy Simone mężczyźnie, co zawsze wnosi do tego wesołego baletu dodatkowy element humoru.

zmodyfikowano  10 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ